Materiaal Turbo MotorKap SW20

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Thomas T
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 22:24

Materiaal Turbo MotorKap SW20

Bericht door Thomas T »

Na hier en daar gezocht te hebben kon ik niet het antwoord op mijn vraag vinden, vandaar de volgende vraag.

Is de OEM MR2 SW20 Turbo motorkap standaard van staal of van kunststof?

Alvast bedankt voor het antwoord :)

Gr. Thomas

Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Staal.
Thomas T
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 22:24

Bericht door Thomas T »

Staal ja?

Voor mij is het niet duidelijk. De één zegt staal, de ander zegt kunststof.
Kan het zijn dat er verschil in zit met de US en Japan?

Ik vroeg laatst iemand in de US en die zegt dat OEM kunststof is.

Ik hoop snel het juiste antwoord te hebben, alvast dank als iemand voor me wilt kijken en laten zien (bijvoorbeeld filmpje)

Gr. Thomas
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Degene die ik hier op de mr2 turbo's heb zien zitten, waren van staal.
Thomas T
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 22:24

Bericht door Thomas T »

Is het niet zo dat de motorkap zelf van kunststof (fiberglass) is en de "regenvanger" van staal? Waardoor het lijkt alsof het staal is, maar in de werkelijkheid gewoon kunststof?
Gebruikersavatar
Jona1985
Zere vingers van het typen..
Berichten: 598
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
Type MR2: AW11

Bericht door Jona1985 »

Ik heb een usdm turbo, en ik kan je zeggen dat de kap staal is.
Misschien dat je ergens een oem kap van kunstof kan laten maken, maar das niet standaard.
Thomas T
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 22:24

Bericht door Thomas T »

Toch lees ik elders anders, zie hieronder bronnen:

"a fiberglass engine lid with raised vents"
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_MR2

________________________________________________________

"it's about half the weight of a turbo lid despite the N/A lid being metal and the turbo version being fiberglass"

"The stock lid is fiberglass indeed put a magnet to it"

http://www.mr2.com/forums/threads/66801 ... or-N-A-lid

________________________________________________________________

all tubby engine lids are fibreglass with a steel raintray

http://imoc.co.uk/forums/viewtopic.php? ... c144214950

_____________________________________________________________

Wie geeft me het finale antwoord, kan iemand een magneet tegen zijn turbo motorkap houden, dan weten we het zeker. (Natuurlijk op het gedeelte waar niet de Rain Tray zit)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Kap is van kunstof, regenschild is van metaal.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Bij mij: bovenkant is van kunstof, hitteschild/raintray is van staal. Combinatie dus.
Die van mij is van een Japanese Turbo, zitten nog originele japanese stickers op.
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

There are many subtle visual differences between the normally aspirated and turbocharged models: including the "turbo" emblem (US) on the rear trunk, 'TWIN CAM 16 TURBO' decal above the side intake (Japanese market), a fiberglass engine lid with raised vents, fog lights (though most Japanese and European NA models came with fog lights), and an added interior center storage compartment located between the two seats. All SW20 MR2s came with a staggered wheel setup, with wider wheels and tires in the rear than in the front.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Thomas T
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 22:24

Bericht door Thomas T »

Bedankt voor de reacties!

Is duidelijk nu dat inderdaad de kap zelf van kunststof is.
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Inderdaad fiberglass met metalen raintray.

Hoezo, zoek je er één?
Ik heb er eventueel één te koop in onbeschadigde staat, kleur donkergroen metallic.., heb ook nog een Rev3 achterklep met de originele lage vleugelspoiler in deze kleur..
Gebruikersavatar
edwin1985
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 jul 2013, 17:37

Bericht door edwin1985 »

fiberglass en staal (maar ik heb wel een met japanse stickers)
speed never killed anyone suddenly becoming stationary that s what gets you
Plaats reactie