Voorklep Sluitings schakelaar?

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Emmer rijders,

Als ik de voorklep open doe zit er rechts een soort pinnetje die heen en weer gaat met 2 draadjes eraan. Dit is denk ik om te kijken of de voorklep dicht zit.

Nou zit er bij mij maar 1 draadje aan.
In de foto staat het pinnetje die ik bedoel.

Er horen 2 draadjes aan te zitten denk in aangezien er 2 aansluitingen op zitten. Er zit 1 draadje naar een kastje voorin de auto alleen heb ik geen idee waar de andere aansluiting heen moet aangezien daar niks aan zit er er niks los hangt.

Hebben jullie enig idee hoe dat zit?

Image
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Die pinnen dienen normaal gezien voor de verlichting van de koffer denk ik
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
VincentM wrote:Die pinnen dienen normaal gezien voor de verlichting van de koffer denk ik
Dat zou goed kunnen maar hij zit op een kastje aangesloten onder de plastic kap en er zit daar geen licht. Ik zat te denken aan een kofferbak sluiting ofzo.

Hebben meer mensen zn pin of ben ik de enige?
hans1982
Ik lul al aardig mee !
John, ik heb hem ook maar is dit niet om aan te geven dat je klep openstaat, net zoals je deuren?
In mijn andere auto's blijft er een lampje branden als de deuren of kofferklep openstaan. En voor de mr2 is dit je kofferklep.
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
hans1982 wrote:John, ik heb hem ook maar is dit niet om aan te geven dat je klep openstaat, net zoals je deuren?
In mijn andere auto's blijft er een lampje branden als de deuren of kofferklep openstaan. En voor de mr2 is dit je kofferklep.
Heb jij enig idee hoe hij is aangesloten? Bij mij zit er maar 1 draad op. Degene die naar het kastje gaat. Ik denk dat de min niet is aangesloten. Die moet nog op de massa van de auto. Maar ik durf dat niet zomaar te doen
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Ik zal van de week eens kijken.
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
hans1982 wrote:Ik zal van de week eens kijken.
Top bedankt! Hans
erikmr
Type MR2: AW11
8) is het niet iets van een autoalarm

ik heb hem niet op mijn emmer
hans1982
Ik lul al aardig mee !
John, die van mij zit precies aan de andere kant, denk toch dat het iets aftermarkets is zoals Erik al aangeeft een alarm.
Green Goblin
Is aftermarket idd.
bond
Zere vingers van het typen..
Heb hem ook maar is van mijn alarm.
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
bond wrote:Heb hem ook maar is van mijn alarm.
Zou jij voor mij kunnen kijken hoe die is aangesloten? Ik heb 1 draad naar een kastje lopen onder de plastic kap en de andere is niet aangesloten. Kan jij kijken voor de andere draad heen loopt?
bond
johnvgent wrote:Zou jij voor mij kunnen kijken hoe die is aangesloten? Ik heb 1 draad naar een kastje lopen onder de plastic kap en de andere is niet aangesloten. Kan jij kijken voor de andere draad heen loopt?
Zal van het weekend even kijken voor je. Maar let op bij mijn is achter af nog een alarm in gebouwd. Dus niet standdaart toyota alarm.
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Heeft iemand toevallig al gekeken? :P
bond
Ik heb nog niet gekeken. Maar zit er achter niet een zelfde. Dan kan jer wel van misschien van uit gaan dat het hier om een alarm gaat.
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Ik heb even op internet zitten zoeken.

Er is dus ooit een start onderbreker ingezet.
Ook is de gekeurd. Er staat een SCM certificaat geregisteerd op mijn emmer.

Die pinnetjes zijn dus waarschijnlijk van mijn alarm.

Jammer genoeg werkt die start onderbreker niet meer naar mijn weten. Ik hoef er nooit iets tegenaan te houden als ik wil starten.
Ook kan ik gewoon mijn auto opslot doen als je kofferbak/motorkap open is.

Is er een mogelijkheid om de startonderbreker weer werkend te krijgen?

Image
hans1982
Ik lul al aardig mee !
John,

Ik had afgelopen week het volgende. Tijdens de aankoop had ik ook een alarm kastje en startonderbreker sleutel mee gekregen echter heb ik deze nooit nodig gehad.
Zoals je weet ben ik nogal bezig met mijn auto en afgelopen week was mijn accu leeg en begon het alarm ineens te loeien terwijl ik die daarvoor nooit aan of uit gezet had.
Nadat ik mijn accu opgeladen had en weer terug plaatsten ging direct het alarm af en kreeg ik deze niet uit. Uiteindelijk nieuwe batterij in de handzender en deze weer kunnen syncen met mijn auto. Nu heb ik weer een werkend alarm en handzender.

Ik heb trouwens ook maar 1 draad lopen vanaf de sensors van het alarm.
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Het is alleen beet beetje jammer dat ik dat kastje niet heb van de onderbreker.
bond
Kijk eens onder de afdekplaat voor onder de klep. Daar zit mijn alarm instalatie/hoorn. Hij zit bij mijn links voor.
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Bedankt jongens, ga morgen even kijken waar me draden heen lopen!
Post Reply