Even voorstellen: Luckyluck
Moderator: Pieten
Even voorstellen: Luckyluck
Hey allemaal,
Mijn naam is Teun en ik kom uit Ruinerwold (zuid-west Drenthe). Een paar weken terug heb ik als tweede auto een zilvergrijze ZZW30 uit 2001 gekocht. Ik wilde graag een lichtgewicht cabrio. Een Elise of Speedster kan en wil ik niet betalen, een MG (T)F schijnt niet echt wat te zijn en een MX-5 stuurt lang niet zo strak als een MR2. Die laatste moest hem worden dus.
Van tevoren al goed ingelezen in het materiaal zodat ik een beetje beslagen ten ijs zou komen. Vier stuks gereden, waarvan de 1e drie kleuren rook produceerde, de 2e een saaie kleur had en de 3e goed leek maar net te snel verkocht was aan een ander.
Uiteindelijk een nette Liquid Silver Mettalic gevonden. Wel wat puntjes om aan te pakken (wat krasjes op de voorbumper, corrosie op de velgen) maar daar was de prijs ook naar. Grootste pluspunt: een aftermarket spruitstuk zonder die vervelende pre-cats! Later bleek het originele spruitstuk met intacte cats in het bagagevak te liggen. Meevaller!
Het grootste nadeel vond ik de afwezigheid van leer. In de kerstvakantie direct een setje gehaald bij Roadster-EU in Schoonebeek (Iemand nog belang bij stoffen stoelen en deurpanelen?). Daarnaast mattensetje erin gelegd, tweedehands sets winterbanden en velgen gemonteerd, en de 'green modification' uitgevoerd (tnx, Green Goblin!).
De komende tijd eerst maar eens genieten van de auto zoals hij is. De originele velgen laat ik poedercoaten terwijl de auto op zijn winterbandjes staat. En van het voorjaar maar eens kijken of ik kan aansluiten bij een meeting van jullie!
Mijn naam is Teun en ik kom uit Ruinerwold (zuid-west Drenthe). Een paar weken terug heb ik als tweede auto een zilvergrijze ZZW30 uit 2001 gekocht. Ik wilde graag een lichtgewicht cabrio. Een Elise of Speedster kan en wil ik niet betalen, een MG (T)F schijnt niet echt wat te zijn en een MX-5 stuurt lang niet zo strak als een MR2. Die laatste moest hem worden dus.
Van tevoren al goed ingelezen in het materiaal zodat ik een beetje beslagen ten ijs zou komen. Vier stuks gereden, waarvan de 1e drie kleuren rook produceerde, de 2e een saaie kleur had en de 3e goed leek maar net te snel verkocht was aan een ander.
Uiteindelijk een nette Liquid Silver Mettalic gevonden. Wel wat puntjes om aan te pakken (wat krasjes op de voorbumper, corrosie op de velgen) maar daar was de prijs ook naar. Grootste pluspunt: een aftermarket spruitstuk zonder die vervelende pre-cats! Later bleek het originele spruitstuk met intacte cats in het bagagevak te liggen. Meevaller!
Het grootste nadeel vond ik de afwezigheid van leer. In de kerstvakantie direct een setje gehaald bij Roadster-EU in Schoonebeek (Iemand nog belang bij stoffen stoelen en deurpanelen?). Daarnaast mattensetje erin gelegd, tweedehands sets winterbanden en velgen gemonteerd, en de 'green modification' uitgevoerd (tnx, Green Goblin!).
De komende tijd eerst maar eens genieten van de auto zoals hij is. De originele velgen laat ik poedercoaten terwijl de auto op zijn winterbandjes staat. En van het voorjaar maar eens kijken of ik kan aansluiten bij een meeting van jullie!
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
- BST
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
- Type MR2: SW20/21/22
Veel plezier ermee en geniet ervan!
(overigens vraag ik me af welk type MX5 je hebt gereden.. als ik met mijn MX5 mee reed in toertjes een paar jaar terug dan bleven er behoorlijk wat MR2'tjes achter.. ik heb het met een NA/NB nooit ervaren dat ie minder strak stuurden dan welke MR2 dan ook..)
(overigens vraag ik me af welk type MX5 je hebt gereden.. als ik met mijn MX5 mee reed in toertjes een paar jaar terug dan bleven er behoorlijk wat MR2'tjes achter.. ik heb het met een NA/NB nooit ervaren dat ie minder strak stuurden dan welke MR2 dan ook..)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
Een NB 1.8. Ik vond hem echt maar saai overkomen t.o.v. de ZZW30. Daarnaast ben ik niet echt iemand van de voor de hand liggende keuzes . Kan natuurlijk ook exemplarisch zijn, maar van de ZZW30 krijg ik een specialer gevoel.BST schreef:Veel plezier ermee en geniet ervan!
(overigens vraag ik me af welk type MX5 je hebt gereden.. als ik met mijn MX5 mee reed in toertjes een paar jaar terug dan bleven er behoorlijk wat MR2'tjes achter.. ik heb het met een NA/NB nooit ervaren dat ie minder strak stuurden dan welke MR2 dan ook..)
- BST
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
- Type MR2: SW20/21/22
Als je je er lekkerder in voelt moet je dat uiteraard doen over persoonlijke voorkeur valt niet te twisten en een ZZW is natuurlijk een superleuke auto!Luckyluck schreef:Een NB 1.8. Ik vond hem echt maar saai overkomen t.o.v. de ZZW30. Daarnaast ben ik niet echt iemand van de voor de hand liggende keuzes . Kan natuurlijk ook exemplarisch zijn, maar van de ZZW30 krijg ik een specialer gevoel.
Het leek me alleen sterk dat je een ZZW voelbaar harder door een bocht of over een rotonde krijgt dan een MX5 NA.. ik heb beide gereden en voor mijn gevoel is een NA stabieler door bochten op hogere snelheden en net iets makkelijker te corrigeren. Maar ook daar geldt natuurlijk, het is maar waar je voor gaat
Veel plezier in ieder geval, geniet er van!!
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22