even remblokken vervangen?!
Moderator: Pieten
- Mattheus
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
even remblokken vervangen?!
Ondanks mijn 2 linkerhanden, maar wél met mijn grote voorliefde voor m'n MR2 heb ik me ook maar eens gewaagd aan een heuse knutselobject; "even de remblokken vervangen". Op youtube ziet het er allemaal zo verschrikkelijk mooi en eenvoudig uit.... de mannen krijgen zelfs geen zwarte handen.... maar de praktijk... argh..
Maar, eerlijk is eerlijk, na het oeverloos gepiel en gepeuter met de veertjes ben ik toch heel ver gekomen.... maar loop nu echt muurvast op 1 ding... hoe krijg ik in hemelsnaam die klauw weer om de remblokken heen?? Op youtube wordt heel simpel met een tang deze weer naar binnen gedrukt en floept de klauw weer op z'n plek.... half Hengelo heeft inmiddels mogen meegenieten van mijn gezucht, gesteun en onaardige woorden; oftewel bij mij gaat dat dus niet zo simpel.
Kan het zijn dat de handrem ook op de voorremmen staat? Of heeft iemand een gouden tip?
Maar, eerlijk is eerlijk, na het oeverloos gepiel en gepeuter met de veertjes ben ik toch heel ver gekomen.... maar loop nu echt muurvast op 1 ding... hoe krijg ik in hemelsnaam die klauw weer om de remblokken heen?? Op youtube wordt heel simpel met een tang deze weer naar binnen gedrukt en floept de klauw weer op z'n plek.... half Hengelo heeft inmiddels mogen meegenieten van mijn gezucht, gesteun en onaardige woorden; oftewel bij mij gaat dat dus niet zo simpel.
Kan het zijn dat de handrem ook op de voorremmen staat? Of heeft iemand een gouden tip?
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
Voor kun je gewoon terug duwen, maar wel met een flinke waterpomptang. Tenzij de klauw vast zit. Dan helaas reviseren. http://midshiprunabout.org/mk3/front-br ... and-disks/
Achter moet je draaien. Zie ook http://midshiprunabout.org/mk3/replacin ... -and-pads/
Achter moet je draaien. Zie ook http://midshiprunabout.org/mk3/replacin ... -and-pads/
ben destijds tegen hetzelfde probleem aangelopen.....
showthread.php?t=18090&page=13
Nu heb ik de special tool wel maar toen moest ik wat anders bedenken.....buiten de tip van peter (dacht ik) om de sleutel van de haakse slijper te gebruiken......
showthread.php?t=18090&page=13
Nu heb ik de special tool wel maar toen moest ik wat anders bedenken.....buiten de tip van peter (dacht ik) om de sleutel van de haakse slijper te gebruiken......
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
- Type MR2: SW20/21/22
remzuigers aan de voorkant moet je redelijk makkelijk terug kunnen drukken met een (grote) waterpomptang.
Als dit niet lukt zit zit remzuiger vast.
Let er wel op dat de remslang niet knikt als je de zuiger terug wil drukken, anders kan de vloeistof niet terug stromen.
Als dit niet lukt zit zit remzuiger vast.
Let er wel op dat de remslang niet knikt als je de zuiger terug wil drukken, anders kan de vloeistof niet terug stromen.
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
- Type MR2: SW20/21/22
Ik heb nog nooit de deksel van het remvloeistof potje eraf hoeven halen, bij geen een auto.
Als je remmen slijten, zakt de vloeistof toch ook? Dan hoef je de deksel er toch niet af en toe eraf te halen, zodat er lucht bij kan?
Of is de zzw zo'n rare auto dat dat niet werkt?
Als je remmen slijten, zakt de vloeistof toch ook? Dan hoef je de deksel er toch niet af en toe eraf te halen, zodat er lucht bij kan?
Of is de zzw zo'n rare auto dat dat niet werkt?
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
remklauwtjes
Ja, mits de olie stand al niet op het bovenste peil staat, kan je de cilinder met een waterpomptang rustig terug drukken, totdat de remblokken en schijf er tussen passen.
Dan zijn het nog maar 2 boutjes.., paar keer goed pompen en klaaar is klara..
En niet vergeten naar de geleiding kijken, want een remklauw die vastzit, kost je je schijf en blokken.
En wordt zelfs je wiel heet.
Dus alles even bijlangs, smeren waar nodig is, dan gaat alles wel weer zoals het hoort.
Test:
Remtest doen, met de handen los en kijken of je auto recht blijft rijden.
Succes!!!
Gr
Tjerk
Dan zijn het nog maar 2 boutjes.., paar keer goed pompen en klaaar is klara..
En niet vergeten naar de geleiding kijken, want een remklauw die vastzit, kost je je schijf en blokken.
En wordt zelfs je wiel heet.
Dus alles even bijlangs, smeren waar nodig is, dan gaat alles wel weer zoals het hoort.
Test:
Remtest doen, met de handen los en kijken of je auto recht blijft rijden.
Succes!!!
Gr
Tjerk
half uurtje per kant
;D;D;D, wil best
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
nieuwe klauwtjes achter
Is beter, ik heb ze gereviseerd, nu 3 jaar terug, maar beginnen ook alweer..
Denk dat dat komt omdat die niet zo intensief gebruikt worden dan de voorsten.., ik zet m ook niet op de handrem...;D;D
Denk dat dat komt omdat die niet zo intensief gebruikt worden dan de voorsten.., ik zet m ook niet op de handrem...;D;D
- Mattheus
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Vandaag helaas door drukte geen tijd gehad om even lekker te sleutelen... eerstvolgende dag dat ik "los" kan is komende woensdag... maar na alles wat ik tot nu toe heb gelezen krijg ik het donkerbruine (lees: roestbruine) gevoel dat de remcylinder waarschijnlijk naar de kl###ten is.... ik hoop het natuurlijk niet.
Maar stel dat het zo is; moet ik dan beide remcilinders vervangen; dus linksvoor + rechtsvoor, of alleen de remcylinder die mij al dagen in zijn klemmende greep houdt???
Maar stel dat het zo is; moet ik dan beide remcilinders vervangen; dus linksvoor + rechtsvoor, of alleen de remcylinder die mij al dagen in zijn klemmende greep houdt???