Voor de restauratie van mijn SW20 Coupe zoek ik in nieuwstaat verkerende, het liefst nieuw in doos, echter heb ik tot nu toe niet gevonden.
Heb je ze liggen zonder verkleuring/schade/aanslag en nog mooi zwart?, dan heb ik interesse!
Onderdeelnummers:
75551 7550517010 MOULDING, ROOF DRIP SIDE FINISH, RH
75552 7550617010 MOULDING, ROOF DRIP SIDE FINISH, LH
Hermans volkel heeft ze nog liggen 2e hands , maar zijn nooit zo mooi als nieuw...kosten in 2011 nieuw iets van 250 euro ex btw per stuk.....en nee dit is geen typ fout helaas...als je echt voor restauratie gaat is nieuw de enige weg anders heb je straks spijt....alles wat niet nieuw is en dus 2e hands zal je zelf moeten zien of je dat goed genoeg vindt...want wat voor jou goed is hoeft voor mij niet goed genoeg te zijn...ik hoop voor je dat ze nog nieuw verkrijgbaar zijn..5 jaar terug nog wel...zal nu wel boven 300 euro per stuk zijn...
Bedankt voor je reactie! Rijdt jij die midden blauwe turbo die in complete nieuwstaat is?
Blijft lastig inderdaad om nieuw te vinden. Ik heb de onderste raam rubbers, de achterste (rondom raam) en de bovenrand van de middenspoiler allemaal nieuw gevonden. Alleen dus die laatste dingen.
Hermans kan ik zeker keertje langs gaan (kan ik daar gewoon naartoe rijden en kijken of moet daar een afspraak voor gemaakt worden?) en ook car.nl heeft me al hier en daar goed geholpen.
Echt jammer dat Toyota zelf het niet meer kan leveren, ondanks dat onze auto's natuurlijk al redelijk oud zijn. Echter mijn Starlet EP70 kon ik in verhouding meer "nieuw" nog vinden dan de MR2...
Mocht iemand toch nog iets hebben liggen en het is netjes, dan kom ik graag even langs om te kijken. Als het echt niet meer te vinden is nieuw, dan moet ik toch de mooiste 2e hands delen vinden. Het gaat echt om een restauratie.
Heeft iemand interesse met een website die bijvoorbeeld nog rechtsreeks uit japan importeren? Wellicht is het daar nog nieuw te vinden?
Je zit ook met iets dat de aantallen nu ook weer niet zo hoog zijn qua produktie aantallen.
Voor sommige modellen komt er later weer aftermarket veel beschikbaar, mits die in enorme aantallen nog rondrijden (zeker in Aziatische en soortgelijke landen).
Voor mijn 1979 Corolla kon ik kiezen uit leveranciers voor nieuwe bumpers, knipperlichten, bumperhoeken, alle deurrubbers en raamsnorren, carburateur revisieset, koppakkingsset, alle ontstekingsdelen, snaren, ga maar door.
Niet OEM (heb ik ook nog veel van gevonden en veel dubbel/op reserve aangekocht), maar hoe spannend is dat met zoiets als de passing gewoon goed is (met chroom extra goed behandelen en die komt toch niet in de pekel en vrijwel geen regen).
De dak(paneel)rubbers voor de MR2 heb ik jaren geleden al OEM op voorraad gelegd nieuw en zo met meer onderdelen voor als zij een keer uit elkaar gaat.
Het nadeel is dat als een auto 10 jaar uit produktie is, dat de fabrikant geen verplichting meer heeft om alles te moeten leveren.
Beste is om willie te bellen en een en ander te bespreken voor je langs komt. Ik rij een gerestaureerde steel mist gray met gat in het dak....Moonroof Turbo gen III