voorstellen/wie kent deze SW20?

Vindt uw droom MR2. Of die onderdelen waar je al zo lang naar op zoek bent.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

voorstellen/wie kent deze SW20?

Bericht door baka »

hoi, ik gooi mijn topic maar in deze sub.

mijn naam is aidan, en bijna 10 jaar geleden zag ik voor eht eerst een sw20 geparkeerd staan ind e ardennen. ik was op slag verliefd. nu heb ik mijn studie af, een baan en een huis dus nu moet het er eens van komen. ik hou al een tijdje de sites in de gaten en deze viel me op:

http://autodeals.nl/occasions/toyota/mr ... elijk.html

er zitten al een aantal opties op waar ik naar zoek:

leer, ook al moeten de stoelen ooit eens opgeknapt worden
velgen
motorkruis/strutbar
schroefset, moet merk en kwaliteit wel checken

punt is natuurlijk de motor met 300.000 km. als de auto bevalt ben ik er wel bereid om over de jaren geld in te steken, en een motor revisie/andere motor zou dan boven aan de lijst staan. maar op dit moment is mijn aanschaf budget hooguit 3000.

wat denkt men, is deze auto hier bekend? is ie gecrashed? afgeragd op circuit? slecht gebeund?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: voorstellen/wie kent deze SW20?

Bericht door MarcoTwo »

Zo op het eerste gezicht niet bekend.
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Re: voorstellen/wie kent deze SW20?

Bericht door Edje Turbo »

Tja...je kunt geluk hebben...maar meestal is dat niet zo bij een oude emmer met veel kilometers erop...
Als je een perfecte en bijzondere sw20 wil dan moet je naar de dealer die een nl special edition heeft staan..voor 14 ruggen. Wie weet zonder inruil dat 1 rug vanaf gaat maakt 13 ruggen voor een emmer waar je los van basis onderhoud 15 jaar bij hobby gebruik zeker mee door kan. Koop je iets van 3000 euro dan moet je voor lief nemen dat je elk jaar waarschijnlijk wel wat extra centen kwijt bent aan extra oh. Als je dus 10 ruggen meer uitgeeft wat over 15 jaar een afschrijving is van zeg even 800 euro per jaar dan dan kun je naar mijn idee beter een van de mooiste emmers van het land kopen en probleem loos gaan genieten... dit is alleen slim als je echt een mr2 die hard fan bent en lang de emmer wilt rijden. Als je voor weing iets koopt wat niets blijkt te zijn...dan is het duurkoop ..want dan kun je weer iets gaan zoeken voor zeg 4 tot 5 duizend euro en dan heb je al een kleine 7 tot 8 ruggen uitgegeven maar rij je nog steeds een emmer die of al roest of hersteld is..je hebt een emmer zonder alle upgrades die door de jaren heen gedaan zijn, etc.

Als je maar 2 jaar vooruit wilt kijken en het niet uit maakt dat het allemaal soms geld kost om te kunnen blijven rijden dan is dit en prima optie vanaf de fotos gezien...maar blijft lastig bij een emmer met deze cijfers...

Ik heb er door de jaren heen veel gezien bij Hermans in Volkel ..die niets waren en uit inelkaar gelaste hobby projecten bestonden en zelf onveilig waren voor de openbare weg..zelf helaas ook ooit tot een van deze personen geweest in 1997...met mijn eerste aw11 te snel gekocht..niet nadenken...te mooi om waar te zijn verhalen...etc.

Zijn er dan ook geluksvogels in mr2 land...ja die verhalen zijn er ook alleen wel wat minder....

De rode van Marco was niet duur en goed onderhouden op papier..de rode met orginele MR2 motor Beams van Ruud idem maar die zijn vaak direct verkocht...
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: voorstellen/wie kent deze SW20?

Bericht door baka »

tsja als ik het budget had om in 1x zoveel geld uit te geven voor een goede zou ik dat ook doen (of een 300ZX halen :hypocrite: ). maar ik meot het een beetje spreiden. als deze een jaar rijdt kan ik sparen, als zich er geen katastrophale dingen voordoen kan ik dan misschien een motorswap regelen. veel km's maakt ie niet bij mij, ik rij woon/werk met de motor. we gaan het zien.

een vriend van me is monteur, die neem ik mee. als die over zijn nek gaat laat ik hem lekker staan, ik heb geen haast.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: voorstellen/wie kent deze SW20?

Bericht door CelicaTwinCAm »

maar op zich zijn in mijn ervaring mr2 zeer degelijk. Heb zelf 3 jaar geleden mijn huidige turbo voor € 1.500,- gekocht toen ie 165.000 had gelopen. Zit je wel aan de 'verkeerde' kant, maar dat hoort zo bij een turbo :driving:
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: voorstellen/wie kent deze SW20?

Bericht door baka »

ok, dit was niets. op de foto lijkt ie wel aardig, maar toen we hem zagen staan hadden mijn buddy en ik al zoiets van uhoh.

en inderdaad, veel slecht beun werk en roest onder de dorpels. hij startte ook niet. aftermarket alarm en deur vergrendling deed nu al moeilijk. dit wordt hem niet. the search continues.
Plaats reactie