opknappertje
Geplaatst: 19 jul 2016, 22:26
Hallo,
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Jelle, 19 jaar oud en woon in Noord Holland. Sinds 01-02-16 ben ik eigenaar van een zwarte mr2 uit 92, echter heb ik me in mijn enthousiasme een beetje laten oplichten.
Bij de advertentie stond al dat de lak niet helemaal netjes was, 1 deur was in een andere kleur en het intstrumentenpaneel werkte niet. Mooi opknappertje dacht ik. Toen ik ging kijken zag ik al dat 1 wielkast door een beunhaas was geplamuurd en gespoten, en toen had ik natuurlijk meteen moeten controleren of dat niet rechtstreeks over de roest heen gedaan was maarja er zat net een nieuwe apk op dus ik ging er blindelings vanuit dat dat wel goed zat. FF bij plamuren en laten spuiten dacht ik, die deur moest toch al gedaan worden.
Ik was tevreden te zien dat de voorremmen net nieuw waren, misschien dat ik daarom over het hoofd zag dat er bij de achterschijf een stuk was afgebroken (nogmaals, ik was te enthousiast dat heb ik meteen afgeleerd).
Hoe dan ook, ik was op dat moment blij met mijn 1e auto en was ook tevreden datie het van emmen naar groningen gered had(ik logeerde bij mijn ouders) en dacht dat zit eerst wel goed. Echter na een paar rondjes te rijden door Groningen met een paar maten begon de koppeling door te slippen. Dat was wel een tegenvaller. Nou goed, autoambulance geregeld, mijn vader en ik zijn onderweg naar alkmaar met de mr2 op de aanhanger op de snelweg en BAM, daar rijdt een bellende achterligger op ons in. Een deuk en een kapot achterlicht konden er ook nog wel bij.
Ik kwam er wel ff beter vanaf dan de andere partij:
Wonder boven wonder raakte er niemand gewond.
Dus eindelijk in alkmaar aangekomen de auto eerst maar eens de brug op en een totaalplaatje maken;
-De binnen en buitenkant van de achterste wielkasten waren goed verrot
-het instrumentpaneel werkte dus niet
-1 deur in een andere kleur
-achter remklauwen stonden vast, schijven en blokken waren op
-1 stabstang zat gewoon los(dat had ik al gehoord bij het proefrijden)
-hier en daar zaten wat dingen los, misten kapjes en waren reperaties erg slordig uitgevoerd
Erg proffesioneel:
die is af
Eerst maar eens begonnen aan de koppeling, en aangezien ik de distributie ook voor de zekerheid wou doen maar gewoon de motor eruit getrokken met subframe en al; nauwelijks extra werk en een stuk makkelijker in die wielkuipen lassen.
nieuwe koppeling
en distributie
een beetje de boel reinigen
Ondertussen moetie natuurlijk wel rolbaar blijven :p
Dan het roest maar ff aanpakken:
dat plamuren van dat zijscherm laat ik doen en als dat gedaan is kan de hele auto uitgedeukt en gespoten worden.
remklauwen achter gereviseerd
Dus dan kunnen de motor en het onderstel in ieder geval weer in elkaar:
ondertussen nog een paar leuke dingetjes gehaald:
stuk beter dan dat groen
ook weer vers
dat ziet er een stuk beter uit
en dat ziet er een stuk beter uit
weg met die vloekende kleur
gewoon normaal doen
Dat was hem eerst wel weer. Zit nu te wachtten op een instrumentenpaneel, er zit nu eentje in met een aansluiting voor een elektrische snelheidssensor terwijl op de bak een mechanische zit, waarschijnlijk is bij een van de vorige eigenaren die kabel gebroken en wou die het ombouwen maar blijkbaar zit de bedrading precies contra terwijl de stekkers gewoon passen . Toen die daar achter kwam zal die het wel opgegeven hebben.
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Jelle, 19 jaar oud en woon in Noord Holland. Sinds 01-02-16 ben ik eigenaar van een zwarte mr2 uit 92, echter heb ik me in mijn enthousiasme een beetje laten oplichten.
Bij de advertentie stond al dat de lak niet helemaal netjes was, 1 deur was in een andere kleur en het intstrumentenpaneel werkte niet. Mooi opknappertje dacht ik. Toen ik ging kijken zag ik al dat 1 wielkast door een beunhaas was geplamuurd en gespoten, en toen had ik natuurlijk meteen moeten controleren of dat niet rechtstreeks over de roest heen gedaan was maarja er zat net een nieuwe apk op dus ik ging er blindelings vanuit dat dat wel goed zat. FF bij plamuren en laten spuiten dacht ik, die deur moest toch al gedaan worden.
Ik was tevreden te zien dat de voorremmen net nieuw waren, misschien dat ik daarom over het hoofd zag dat er bij de achterschijf een stuk was afgebroken (nogmaals, ik was te enthousiast dat heb ik meteen afgeleerd).
Hoe dan ook, ik was op dat moment blij met mijn 1e auto en was ook tevreden datie het van emmen naar groningen gered had(ik logeerde bij mijn ouders) en dacht dat zit eerst wel goed. Echter na een paar rondjes te rijden door Groningen met een paar maten begon de koppeling door te slippen. Dat was wel een tegenvaller. Nou goed, autoambulance geregeld, mijn vader en ik zijn onderweg naar alkmaar met de mr2 op de aanhanger op de snelweg en BAM, daar rijdt een bellende achterligger op ons in. Een deuk en een kapot achterlicht konden er ook nog wel bij.
Ik kwam er wel ff beter vanaf dan de andere partij:
Wonder boven wonder raakte er niemand gewond.
Dus eindelijk in alkmaar aangekomen de auto eerst maar eens de brug op en een totaalplaatje maken;
-De binnen en buitenkant van de achterste wielkasten waren goed verrot
-het instrumentpaneel werkte dus niet
-1 deur in een andere kleur
-achter remklauwen stonden vast, schijven en blokken waren op
-1 stabstang zat gewoon los(dat had ik al gehoord bij het proefrijden)
-hier en daar zaten wat dingen los, misten kapjes en waren reperaties erg slordig uitgevoerd
Erg proffesioneel:
die is af
Eerst maar eens begonnen aan de koppeling, en aangezien ik de distributie ook voor de zekerheid wou doen maar gewoon de motor eruit getrokken met subframe en al; nauwelijks extra werk en een stuk makkelijker in die wielkuipen lassen.
nieuwe koppeling
en distributie
een beetje de boel reinigen
Ondertussen moetie natuurlijk wel rolbaar blijven :p
Dan het roest maar ff aanpakken:
dat plamuren van dat zijscherm laat ik doen en als dat gedaan is kan de hele auto uitgedeukt en gespoten worden.
remklauwen achter gereviseerd
Dus dan kunnen de motor en het onderstel in ieder geval weer in elkaar:
ondertussen nog een paar leuke dingetjes gehaald:
stuk beter dan dat groen
ook weer vers
dat ziet er een stuk beter uit
en dat ziet er een stuk beter uit
weg met die vloekende kleur
gewoon normaal doen
Dat was hem eerst wel weer. Zit nu te wachtten op een instrumentenpaneel, er zit nu eentje in met een aansluiting voor een elektrische snelheidssensor terwijl op de bak een mechanische zit, waarschijnlijk is bij een van de vorige eigenaren die kabel gebroken en wou die het ombouwen maar blijkbaar zit de bedrading precies contra terwijl de stekkers gewoon passen . Toen die daar achter kwam zal die het wel opgegeven hebben.