Goedenavond, wie van jullie heeft ervaring met een beperkte lsd van bijvoorbeeld
Traction concepts? http://www.tractionconcepts.com/
Hoe gaat het inbouwen, is dat eenvoudig zelf te doen? Hoe zijn de rij-eigenschappen, is de aanpassing positief merkbaar? Is het het geld waard of is het beter om door te sparen en een volwaardige lsd te kopen?
Beperkte Limited slip differential
Moderator: Pieten
- Spyder S.C.01
- Ik lul al aardig mee !
Heb toch de stoute schoenen maar aangetrokken en zo'n limited slip aanpassing van Traction Concepts gekocht bij MWR. Het blok ligt er nu toch al uit. Was nog wel even een dingetje om dat TC 'blokje' er in het differentieel tussen de 2 as-tandwielen te krijgen. De bak moet gesplitst worden en het vergt wel wat geduld en gepriegel om 'm weer met alles op z'n plek dicht te krijgen...
Zal nog wel even duren voordat ik kan laten weten of dit een merkbare aanpassing is en wat het precies opgeleverd heeft aan veranderde rij eigenschap.

Zal nog wel even duren voordat ik kan laten weten of dit een merkbare aanpassing is en wat het precies opgeleverd heeft aan veranderde rij eigenschap.

- Spyder S.C.01
- Ik lul al aardig mee !
Ga ik zeker doen! Werking is als een lsd met frictieplaatjes. Dit blok oefent dmv veren druk uit op de 2 tandwielen waar de steekassen mee vastzitten. Door de beperkte "koppeling" van de 2 assen wordt het onderling apart aandrijven van de wielen, deels, voorkomen. Doordat de assen onderling, meestal, maar een klein beetje in draaisnelheid verschillen verwacht ik ook geen grote slijtage aan diff of lsd blokje.
Navraag leert dat dit bij straatgebruik een redelijk tot goede optie zou zijn voor een (veel) kostbaarder alternatief.
Navraag leert dat dit bij straatgebruik een redelijk tot goede optie zou zijn voor een (veel) kostbaarder alternatief.