Velgen MR2. Help! Gaat dit passen?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Velgen MR2. Help! Gaat dit passen?

Bericht door Frits05 »

Mag ik een vraagje stellen? Wie weet hoe ik uitkom met 17 inch velgen, 7j breed, 205 banden voor en 235 achter, ET40 en een schroefset.

Gaat dat passen?

Ik kan een setje velgen op de kop tikken maar twijfel nog een beetje of het past met de schroefset en of ze niet te ver naar binnen staan. (ET40)

Verder lees ik dat veel leden hebben gekozen voor 7j voor en achter 8j.

Zou ik het merken in de wegligging als de velgen voor en achter 7j zijn? (Wel met verschillende bandenmaten dus)

Verder merk je verschil in wegligging en hoger afgeveerd gewicht tov de standaard 15 inch velgen?

Wie kan mij helpen?

Groetjes Frank
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Velgen MR2. Help! Gaat dit passen?

Bericht door baka »

Frits05 schreef:Mag ik een vraagje stellen? Wie weet hoe ik uitkom met 17 inch velgen, 7j breed, 205 banden voor en 235 achter, ET40 en een schroefset.

Gaat dat passen?

Ik kan een setje velgen op de kop tikken maar twijfel nog een beetje of het past met de schroefset en of ze niet te ver naar binnen staan. (ET40)

Verder lees ik dat veel leden hebben gekozen voor 7j voor en achter 8j.

Zou ik het merken in de wegligging als de velgen voor en achter 7j zijn? (Wel met verschillende bandenmaten dus)

Verder merk je verschil in wegligging en hoger afgeveerd gewicht tov de standaard 15 inch velgen?

Wie kan mij helpen?

Groetjes Frank
uit mijn hoofd heb ik 7J voor en 7,5J achter met de banden die jij noemt. standaard vering. ik heb nu de 15'' wielen erop voor de winter met hogere banden, en ik merk eht vooraal aan comfort. de lage banden op de 17'' zijn aanzienlijk stuiteriger. qua grip heb ik geen van beide sets nog hard gepushed dus dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
scoolio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 530
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:39
Type MR2: AW11

Re: Velgen MR2. Help! Gaat dit passen?

Bericht door scoolio »

7J met 235 band is niet echt aan te raden.
De band is eigenlijk te breed voor de velg.
Kijk maar eens wat de banden leverancier voor schrijft.
Dit vermelden ze vaak op hun site.
7,5J zou kunnen.
8J is beter.
Standaard heeft de MR2 ook 2 verschillende J maten voor en achter.

Ik heb achter 8J en ET38 met een band 235.
En heb nog een spacer van 10mm gemonteerd.
Bij mij staat het nu Flush.
Auto is 3 cm met veren verlaagd.
Met schroefset geen ervaring of het past.

Afbeelding

Hier onder zie je een link.
Vul gewoon even je waarden in.
LINKJE
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Re: Velgen MR2. Help! Gaat dit passen?

Bericht door Frits05 »

Thanks voor jullie reacties. Ik heb besloten om de mr2 orgineel te houden. De 15 inchers blijven eronder.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Velgen MR2. Help! Gaat dit passen?

Bericht door CelicaTwinCAm »

Ik rij swinters op originele 15's, die zijn geloof ik 6 en 6,5 j breed. Zomers 18x8j rondom. Met 18's heb ik minder comfort maar meer gevoel en grip. Functioneel gezien zou je het beste lichtgewicht velgen 16 of 17x7j en 16 of 17x8j kunnen monteren. Dan kun je voor 205/215 en achter 225/235/245.
Plaats reactie