voor de techneuten
Geplaatst: 30 jul 2017, 16:38
Mensen,
Aller eerst voor iedereen alvast prettige vakantie.
Ik heb even het volgende:
Sinds ik de korte bak achter de 2zz heb gezet is het tot nu toe veel fun geweest..
Deze bak schakelt in de lift en draait zelfs op volle snelheid tegen de begrenzer aan.
Heb nog niet helemaal tot het uiterste gereden, maar 225 km.. was echt makkie..
Maarrr... nu het probleem wat is komen opdagen.
Doordat er nu een kleine 30 pk meer op de achterwielen staat, begint door de kracht tijdens het optrekken het blok te resoneren.
Wat naar mijn mening(als je ervan uit gaat dat de motor zelf geen probleem is, maar juist de motorsteunen kunnen zijn.
De resonantie word steeds erger als ik ergens tussen de 4500 en 5500 toeren rij..
Verder heb ik nog steeds de multiriem spanner van de 1zz.. en ook nog steeds mijn dynamo..
Deze zijn naar mijn idee wel aan vervanging toe.. en deze ga ik komende vrijdag controleren..
Toch ben ik bang dat het dan nog niet is opgelost.
En dat de motorrubbers naar zijn grootje zijn, of althans 1..
Wie o wie kan mij daar wat extra info voor geven, sta open voor alles wat ik vergeten ben of niet weet.
Motorsteunen 2e hands ?
Zelf de motorsteun reviseren door een nieuw 2 componenten compound te gebruiken, of gewoon anderen 2e hands van de 1zz..
Of nog anders...
Alle raad is welkom, ik wil het eigenlijk low budget doen, want die motorsteunen bij MWR kosten bijna een klein vermogen..
Helaas ben ik hier ook weer bang voor dat ik daar niet niet onderuit kom...
Dus alle info is welkom.
Groet
Tjerk
Aller eerst voor iedereen alvast prettige vakantie.
Ik heb even het volgende:
Sinds ik de korte bak achter de 2zz heb gezet is het tot nu toe veel fun geweest..
Deze bak schakelt in de lift en draait zelfs op volle snelheid tegen de begrenzer aan.
Heb nog niet helemaal tot het uiterste gereden, maar 225 km.. was echt makkie..
Maarrr... nu het probleem wat is komen opdagen.
Doordat er nu een kleine 30 pk meer op de achterwielen staat, begint door de kracht tijdens het optrekken het blok te resoneren.
Wat naar mijn mening(als je ervan uit gaat dat de motor zelf geen probleem is, maar juist de motorsteunen kunnen zijn.
De resonantie word steeds erger als ik ergens tussen de 4500 en 5500 toeren rij..
Verder heb ik nog steeds de multiriem spanner van de 1zz.. en ook nog steeds mijn dynamo..
Deze zijn naar mijn idee wel aan vervanging toe.. en deze ga ik komende vrijdag controleren..
Toch ben ik bang dat het dan nog niet is opgelost.
En dat de motorrubbers naar zijn grootje zijn, of althans 1..
Wie o wie kan mij daar wat extra info voor geven, sta open voor alles wat ik vergeten ben of niet weet.
Motorsteunen 2e hands ?
Zelf de motorsteun reviseren door een nieuw 2 componenten compound te gebruiken, of gewoon anderen 2e hands van de 1zz..
Of nog anders...
Alle raad is welkom, ik wil het eigenlijk low budget doen, want die motorsteunen bij MWR kosten bijna een klein vermogen..
Helaas ben ik hier ook weer bang voor dat ik daar niet niet onderuit kom...
Dus alle info is welkom.
Groet
Tjerk