Motor hapert rond de 4500 rpm

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
stekel
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 jun 2021, 14:21
Type MR2: ZZW30

Motor hapert rond de 4500 rpm

Bericht door stekel »

Nieuw op dit forum. Superveel info over de MR2, heel fijn! Sinds enige tijd houdt mijn MR2 ZZW30 in zodra ik de 4500 toeren bereik. Alsof er een toerental begrenzer op zit. Ik las op een van de internationale fora dat dit aan de MAF sensor zou kunnen liggen, die heb ik vervangen maar dat heeft het probleem niet opgelost. Verder loopt de motor prima, met voldoende vermogen. Ben benieuwd of iemand van jullie dit probleem herkent en een mogelijk een oplossing weet. Dank alvast.
testing testing
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Motor hapert rond de 4500 rpm

Bericht door El Butre »

Welkom hier!

Brand het Check Engine-lampje ook? En zo ja, welke foutcodes krijg je?

4500 toeren is rond het moment dat de variabele kleptiming aan het werk moet, je zou kunnen checken of de vvt-solenoid goed is. Het oliezeefje dat hier zit wil nog wel eens verstopt raken. Daarnaast zou je vvt-tandwiel (het ding dat de timing van de nokkenas regelt) stuk kunnen zijn, maar ook dat zou leiden tot foutcodes.
stekel
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 jun 2021, 14:21
Type MR2: ZZW30

Re: Motor hapert rond de 4500 rpm

Bericht door stekel »

Dank voor je reactie El Butre! Nee, het check engine lampje brandt niet; ook geen foutcodes. Ik zal mee eens verdiepen in die vvt-solenoid. Waar zit dat ding?
testing testing
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Motor hapert rond de 4500 rpm

Bericht door El Butre »

Dat is een dingetje... Zit aan de inlaatkant. Als je achter de auto staat rechtsvoor op je motor, vlakbij de dynamo.

Vwb het inhouden bij 4500, kom je wel boven die toeren als je gas blijft geven of houdt het op bij 4500?
Plaats reactie