Christopher's Zwarte SW20

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Christopher
Zere vingers van het typen..
Well, here we go! Ik denk dat ik toch maar een projecttopic begin aangezien mijn plannen voor mijn auto het steeds meer tot een project maken.

Een paar weken geleden zat ik nog te twijfelen of ik na dit jaar nog wel Mr2 zou rijden in verband met het tekort aan ruimte (soms) en de vele kilometers dat ik rij. Wat ik mij toen nog niet besefte, maar nu wel, is de fun en thrill wat ik dan ga missen!

Anyway, mijn besluit is geweest om hem nooit meer te gaan verkopen. Ik ga hem houden, koesteren, opknappen en stallen tijdens de wintermaanden, zodat hij nog voor jaren plezier kan zorgen!

De specs:

'91 Mr2 SW20 gti
ABS
Leer interieur
Greddy Frontlip
Border skirts
18" 8j velgen
Green luchtfilter
245.000 km ;D

Voor de rest is hij vrijwel standaard.

Zaterdag a.s. komen de '94 achterlichten erop. Eerst had ik ze ook te koop staan, mede omdat ik dacht dat de Mr2 toch wel eruit zou gaan, maar aangezien hij blijft blijven de achterlichten ook :).

De rest van de plannen, waarmee ik vanaf September/Oktober ongeveer begin, zet ik hieronder neer. Het plan is om alles vóór de lente van 2009 af te krijgen (dus dat duurt nog wel even :)).

Op volgorde van prioriteit:

- Bodykit (Border skirts, Greddy frontlip)
- Subwoofers + versterkers
- Stoelen opnieuw laten bekleden (leer)
- Andere velgen (17" voor, 18" achter)
- Full body respray
- ... (hij is toch nooit af!)

Motorisch houd ik hem zo veel mogelijk standaard. De reden hiervoor is dat hij natuurlijk ook al aardig wat heeft gelopen en mijn doelstelling is om minimaal 500.000 km te kunnen rijden met dit motorblok ;D. (ik zit al op de helft!)
Timo
Type MR2: AW11
ik ben benieuwd hoe het er uit ziet met de nieuwe achterlichten.
good luck!
laat maar weten als je hulp nodig hebt...
BlackMR2
dat word weer een leuk project, veel suc6 ermee
ben benieuwd
Mr2-wouter
Zeg je bent al meer als een uur klaar met werken en nog steeds geen foto's van het middenpaneel + 94er lichten ;D
Christopher
Man, ik was net thuis toen je dat bericht typte.. Druk op de weg :)

In ieder geval, ze zitten er op, maar nog niet perfect. Ik moet nog een paar dingen beter doen en dan plaats ik foto's. Morgen plaats ik foto's!
Mr2-wouter
Ben je je bed nog niet uit ? ;D

Just kiddin' , tis een mooie dag vandaag! Lekker knutselweer 8)
Christopher
Net alles gefixed en het ziet er super uit! Zometeen ff de auto afspoelen en dan maak ik foto's! I promise :)
Dorifto Deuce
Zometeen is al voorbij dude! ;)
Christopher
Jaja, weet ik ;D

Hier zijn ze dan! 8)

Image

Image

Image

Image

Oké nog ééntje van de achterkant om het af te leren :D

Image
Mr2-wouter
Sexy!! :D Very nice!!

En wat is dat midden paneel mooi gespoten! Die spuiter mag de mijne ook doen ::) ;D
Christopher
;D ben er ook errug blij mee! Heb wel mijn broertje moeten omkopen om het middenpaneel voor mij op te halen, anders had ik het dit weekend niet af kunnen maken... ::)
Mr2-wouter
Heb je trouwens zelf het hekwerk voor de demper weg gehaald? Enne... tijd voor een dikke uitlaat hehehe :P
Timo
ziet er wel erg vet uit... gefeliciteerd. goed gedaan...

'k zie je morgen
Christopher
Mr2-wouter wrote:Heb je trouwens zelf het hekwerk voor de demper weg gehaald? Enne... tijd voor een dikke uitlaat hehehe :P
Dikke uitlaat/eindstukken zal nog even op zich moeten wachten. Één van de vorige eigenaren had een andere uitlaat en die heeft daarom dus ook het hek weggehaald. jammer genoeg, want ik vind het een beetje kaal zo, maar het is niet anders.
Christopher
Wouter, weet je trouwens al wanneer het asbakje binnen zou kunnen komen? Ik ben het een beetje zat om naar dat gat in mijn middenconsole aan te staren...:*(
Mr2-wouter
Zal eens een topic maken om te kijken of er nog mensen zijn die iets mee willen bestellen ;)
BlackMR2
middenpaneel ziet er strak uit, erg netjes
Dorifto Deuce
Supernetjes Chris!

Eigenlijk wel beetje spijt dat ik ze niet heb meegenomen vorige week, maar goed.. Ik wil persé 4 oplichtende achterlichten.. :P
Christopher
Ik laat ze binnenkort ook alle 4 oplichten. Dat halve maantje boeit mij niet zo :)
Christopher
Zo, even een schopje voor mijn projecttopic...

Eind februari is de Mr2 uit de winterslaap gehaald en ben direct aan de slag gegaan om de Mr2 door de APK te krijgen. De CO uitstoot was een probleem, maar het bleek alleen de lambdasonde te zijn dus was redelijk snel opgelost.

Vlak daarna heb ik van iemand hier op het forum een Greddy Frontlip overgenomen en die zit er nu ongeveer een maandje op. Maar sideskirts waren wel direct een must geworden. Afgelopen donderdag heb ik mijn Border skirts opgehaald en vandaag ermee aan de slag gegaan.

Vandaag zijn ik en mijn broertje aan de slag gegaan met het opschuren en spuiten van de skirts. Het idee is: zelf proberen kan geen kwaad, als het eindresultaat niet mooi is laat ik ze alsnog professioneel spuiten. Het is niet de eerste keer dat ik wat spuit, dus heb er wel vertrouwen in dat het mooi gaat worden.

Broertje aan het schuren:
Image

Na flink wat schuren, plamuren en nog eens schuren:
Image

Klaar om te spuiten:
Image

1e laag gespoten:
Image
Image

Beiden 2 lagen gespoten:
Image

Nu liggen ze te drogen. Morgenochtend opschuren (nat) met korrel 1200 en daarna weer 2 lagen spuiten en uiteindelijk ook blanke lak erover. Vrijdag monteren.

Ondertussen zijn in de achterlichten de mistlichten ook doorgelust als remlichten. Dit geeft een erg mooi effect!
Deze zomer hoop ik nieuw leer op de stoelen te doen. Zoals je kan zien: het prioriteitenlijstje is een beetje omgegooid :)
Post Reply