Hoi iedereen
De trend van tegenwoordig gaat toch veel in de richting van het monteren van bodykits, spoilers en het verdere verfraaien van het uiterlijk van de auto en restauraties en roest wegwerken enzo. Ik ben zelf ook aan het orienteren voor een goede en het liefst goedkope autospuiter om mijn hele auto te spuiten, maar iedereen weet dat een goede spuiter niet goedkoop is.
Met het oog op vaker voorkomende onderwerpen hierover vroeg ik me af of het misschien handig is om een sticky te maken met autospuiters, ervaringen, tips/anti-tips, en eventueel prijzen en dergelijken. Iedereen kan dan zien waar hij wel of juist niet zijn auto of autodelen zou moeten laten spuiten.
Laat maar even weten hoe jullie hierover denken.
Groeten Rowan
Auto spuiters, ervaringen, tips, prijzen?
Moderator: Pieten
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
Ik heb mijn 200sx ooit volledig laten spuiten bij Auto Smeeing in Soest (Utrecht). Was hier 1900 euro voor kwijt. Er waren wel wat knullige foutjes, maar niet noemenswaardig. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Verder af en toe wat klein plaatwerk laten spuiten, zoals laatst mijn middenpaneel van de achterlichten voor €20 en de '92 onderlip vooor €15 (onderlip zelf geschuurd en geplamuurd). Die nemen ze dan even mee met andere zwarte auto's die toevallig ook gespoten moeten worden.
Verder af en toe wat klein plaatwerk laten spuiten, zoals laatst mijn middenpaneel van de achterlichten voor €20 en de '92 onderlip vooor €15 (onderlip zelf geschuurd en geplamuurd). Die nemen ze dan even mee met andere zwarte auto's die toevallig ook gespoten moeten worden.
- Dokter Rob
- Type MR2: AW11
BST wrote:Ab6 heeft de gele gespoten, dat was niet goedkoop, maar het is wel vakwerk..
Abces?
weet ik nu zeker dat het geen verf is...
en wie heeft dan het zwarte gedeelte gespoten?...
Als ik de prijzen hier zo lees ben ik blij dat ik vlak bij de grens woon!!!!!
Hier net over de grens al menig auto laten spuiten...
Nooit klachten gehad op wat kleine schoonheids foutjes na die overgens erna altijd perfect verholpen zijn!
Wij betalen daar ongeveer 1000 euro voor een complete auto in een mettalic lak in een soort van zelfde kleur(oude lak als ondergrond). En natuurlijk als je zelf het voorwerk doet!
Wil je alles compleet daar laten doen zit je tussen de 1500 en de 2000.
Grtz
Hier net over de grens al menig auto laten spuiten...
Nooit klachten gehad op wat kleine schoonheids foutjes na die overgens erna altijd perfect verholpen zijn!
Wij betalen daar ongeveer 1000 euro voor een complete auto in een mettalic lak in een soort van zelfde kleur(oude lak als ondergrond). En natuurlijk als je zelf het voorwerk doet!
Wil je alles compleet daar laten doen zit je tussen de 1500 en de 2000.
Grtz
- Dorifto Deuce
Welke grens? België of Duitsland? 
- Dokter Rob
Polen denk ik...
De grens met Duitsland...
Onder in Drenthe om precies te zijn!!
En polen geen ervaring mee, schijnt nog goedkoper te zijn, maar van dit adres weet tenminste ik zeker dat t goed is!
En als nog stukken goedkoper dan ned!
Onder in Drenthe om precies te zijn!!
En polen geen ervaring mee, schijnt nog goedkoper te zijn, maar van dit adres weet tenminste ik zeker dat t goed is!
En als nog stukken goedkoper dan ned!
Ik woon ook vlakbij de grens en inderdaad je kunt de auto goed laten spuiten voor 1000 euro.
- Mr2-wouter
Kleine foutjes of schoonheidsfoutjes gaan er bij mij niet in als ik bijna 2000 euro neertel voor iets! Ik blijf net zolang zoeken naar een hele goeie en dan kost het maar wat meer! Mijne ziet er nu ook super strak uit, alleen hij is slecht voorbehandeld waardoor de lak op randjes bij de bumper etc los laat.
Erg jammer... maar dan spuiten we hem toch over
Erg jammer... maar dan spuiten we hem toch over
Zo denk ik er ook over! Hier in de buurt zit een hele goede, Remy Vos (Spankeren Gld, www.remyvos.nl). Leuk voobeeld van zijn kunnen www.miniv8.com. Hij zelf is echt een vakman wat betreft schadeherstel en krijgt plaatwerk superstrak en met amper plamuur. Is ook officieel spuiter van 'house of color' lakken. Natuurlijk zijn er meerdere mensen in dienst, maar er is daar altijd goed overleggen (ook over de prijs).Mr2-wouter wrote:Kleine foutjes of schoonheidsfoutjes gaan er bij mij niet in als ik bijna 2000 euro neertel voor iets!
Ik ben er laatst met m'n AW11 geweest en voor 2000,- á 2500,- zou ie compleet gespoten worden, zonder werk van mijn kant. Ongetwijfeld niet de goedkoopste, maar zeker kwaliteit!
- Mr2-wouter
Clippie is daar toch aan zijn turbo bezig?
Ik ga gewoon goed op zoek. Hier in de buurt zit ook zo'n schade expert die bij klust, maken ook mooie showauto's.
Ik ga gewoon goed op zoek. Hier in de buurt zit ook zo'n schade expert die bij klust, maken ook mooie showauto's.
-
roald
ik zal ongeveer 4k kwijt zijn voor het spuiten van mijn mr2
dan doen hun ook alles
strippen bodykit pas maken, sier strippen weg werken. gewoon alles
veel geld maar ook erg veel werk
dan doen hun ook alles
strippen bodykit pas maken, sier strippen weg werken. gewoon alles
veel geld maar ook erg veel werk