Toyota MR2 AW11 1988

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

RClipse
Ik ben na het zien van Wheeler dealers (discovery) enthousiast geworden voor de Toyota MR2 AW11. Na het forum een tijdje gevolgd te hebben en wat mensen geinformeerd te hebben ben ik via Harm (Xhermes) bij een MR2 uit '88 terecht gekomen.
Ik heb de auto afgelopen zaterdag opgehaald, er zit meer dan genoeg werk aan dus hoogstwaarschijnlijk word hij eerst helemaal gestript om vervolgens hem zo "orgineel" mogelijk weer helemaal in elkaar te zetten.
De voornaamste problemen die er nu zijn is een GROOT gat roest links voor het achterwiel, ook rechts een klein plekje, en linksachter het "wiel"scherm, en boven de voorruit. Verder missen er wat interieurdelen en de elektrische antenne achter. de voor en achterbumper moeten opnieuw gespoten worden en de voorlip is gescheurd dus liefst vervangen. daarnaast geen remmen aanwezig en distributieriem is gebroken.

In het kort... VEEL werk...
Als iemand nog wat interieurdelen heeft dan heb ik misschien wel interesse of een voorlip of gewoon MR2 onderdelen graag mailen
Ik ga nog niks kopen voordat ik de motor draaiend heb, dit zal dus het eerst zijn wat ik ga doen van de week...

Nou ja ehm ik heb denk ik een drukke zomer maar dat vind ik juist wel leuk, het doel is de MR2 weer op de weg te krijgen voor het einde van 2007 (dat zou heel lekker zijn)
Nou zullen jullie je misschien afvragen wat doet het wel aan de auto... nou een groot deel van de auto is al overgespoten, ik heb 8stuks goeden banden + velgen gekregen (4druppel, 4 3spaaks) en ja... een strak chassis zonder roest... daar houd het wel mee op... maarja het koste ook weinig

Als afsluiting maar even wat foto's...8)
Image
Image
Image
Image

p.s. tips? onderdelen of iets dergelijks. Is allemaal welkom!8)
p.s.(2) iemand nog interesse in een trekhaak ;) (wat doet dat ding op een sportauto?)
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Gefeliciteerd met je project!

Enne, wees zuinig op die trekhaak, is écht een collectors item... (voorkomt een hoop schade als je ooit van achter word aangereden...)
midshiprunabout
Hoi Johan, Welkom hier, veel plezier met je auto (ook al kun je er nog niet mee rijden).

Hou ons op de hoogte van je vorderingen. Het is altijd leuk te zien hoe een MR2 weer tot leven komt.

Weet trouwens iemand waar dat wheeler dealer programma is te downloaden. Ik heb het vaak gehoord, maar nooit gezien.
RClipse
http://www.youtube.com kan je het bekijken...
en er schijnen programma's te zijn waarmee je het downloaden van youtube
Afgelopen donderdag was de MR2 aan de beurt bij discovery, en ik heb het opgenomen (kan ik vast wat van leren ;) )
Dokter Rob
een programma om te downloaden van youtube...

ik hou me aanbevolen, ben al een tijdje zoekende.
erikmr
8) welkom hier en veel suc6 met jou project ;)
Green Goblin
Welkom,

pm me maar even een prijs voor die trekhaak.

p.s. Of er nou zoveel te leren valt van wheeler dealers weet ik niet hoor....
Xhermes
Succes ermee. Heeft al wel flink wat uurtjes in die auto gezeten. Ook van mijn kant! Zag je nog terug rijden afgelopen zaterdag. Succes met je project en keep us posted!
Dokter Rob
Green Goblin wrote:
pm me maar even een prijs voor die trekhaak.

kijk, een kenner... een échte liefhebber...::)
MR2_SW20
midshiprunabout wrote: Weet trouwens iemand waar dat wheeler dealer programma is te downloaden. Ik heb het vaak gehoord, maar nooit gezien.

Typ op mainpage van you tube : wheeler dealers MR2

in de search balk dan vind je 5 delen over de bewuste mr2
Green Goblin
Dokter Rob wrote:kijk, een kenner... een échte liefhebber...::)
Collector's item he....;D
Roland
Succes met het opknappen!
Dokter Rob wrote:een programma om te downloaden van youtube...

ik hou me aanbevolen, ben al een tijdje zoekende.
Hier een Firefox extensie:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/2390

Maar dan heb je ook nog een FLV player nodig, die je zo kan vinden op google.
(er komen FLV bestanden uitrollen)
SuperWhite_MK1
Oeh gave AW11, volgens mij heb ik die eerder gezien hehe.. Ah ja kijk, hier rijd ik er in over Zandvoort:

Image

Oja vergeet niet dat je nieuwe drijfstang-lagers hebt, een mooie nieuwe accu en goedwerkende electrische ramen en goed werkende cpv. Alleen al die dingen bij elkaar overtreffen de aanschafprijs van de auto ;)

Heel veel plezier er mee!
BlackMR2
welkom hier en veel suc6 met je project
tilma800
Dokter Rob wrote:kijk, een kenner... een échte liefhebber...::)
Laat Green eerst die spoiler maar eens monteren voordat er een trekhaak onder komt. Of wordt dat een steunpunt voor een heeele grote spoiler? :P;D
Dokter Rob
Ik heb het vermoeden dat de plank waar de spoiler op ligt nog niet optimaal benut is...
ROB-E
gefeliciteerd met de aankoop en suc6 met je project
Sicco
Ik lul al aardig mee !
Welkom hier en veel plezier! ;D En vooral alvast veel zonnige dagen gewenst! (heb ikzelf ook baat bij nl hihi)
midshiprunabout
MR2_SW20 wrote:Typ op mainpage van you tube : wheeler dealers MR2

in de search balk dan vind je 5 delen over de bewuste mr2

Ik had het inmiddels gevonden. Wel een leuk programma, maar niet echt high tech.

Vroeger had ik ook al eens gezocht, maar niets kunnen vinden. Nu wel dus.

Bedankt voor de tips.
aaso
succes met je project! ik vind de manier waarop je enthousiast bent geworden wel briljant moet ik zeggen

misschien kan ik nog wel ergens een voorlip voor je vinden
Post Reply