Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...
Ik ben nog niet echt begonnen. De planningsfase is nu zo'n beetje voorbij. Nu wachten op de bestelde onderdelen en dan een testopstelling bouwen. Als dat naar behoren werkt gaat het richting de auto.
Ik ben enorm benieuwd naar het resultaat want je wil blijkbaar hetzelfde gaan doen als mij. Als je nog advies nodig hebt over PC hardware, geef maar een schreeuwtje
het Moederbord wat is besteld is een Jetway Via 2GHz mini-ITX bord met 1GB intern geheugen. Het is niet veel, maar wel klein en zuinig.
Had het eigenlijk al voor de kerst in huis verwacht aangezien ik dit als eerste had besteld en het hemelsbreed niet zover is (oranjewoud). Het blijkt dat de pakjes uit Amerika gewoon sneller zijn
Dorifto Deuce wrote:Gaat dat dingetje HD filmpjes weergeven? Of trekt ie dat niet..? Zou wel erg vet zijn namelijk.
Betere vraag: wat is het nut van HD filmpjes op een 7" lowres schermpje
Gewoon een DVD spelertje lijkt me al zat voor in de auto
Of je moet natuurlijk een gemotoriseerd uitklapbaar 32" breedbeeld TFT in je kofferbak inbouwen
Zit er zelf ook aan te denken zoiets te gaan doen, maar ik twijfel nog een beetje. Ik zou hem zelf niet voor de audio gaan gebruiken, en voor de rest heb ik al internet/TomTom op mijn PDA...
Wel handig zo'n voedingsbordje geschikt voor de auto, ook al wist ik wel dat er zoiets al moest zijn.
HD is idd een beetje onzin.
Je gaat die DOM module als hardeschijf gebruiken? Waarom dan maar 1GB? En waarom trouwens maar 1 GB als er op de foto eentje van 4GB is afgebeeld hehe.
Laptop hardeschijven zijn hier veel beter tegen bestand. Zolang je hem niet vastnagelt aan de carrosserie moet het ding het gewoon overleven. Zoek dan ook een merk uit die veel garantie geeft, een aantal merken geven tegenwoordig 5 jaar garantie op desktopschijven.
Ik wil in ieder geval het systeem op de DOM module hebben draaien. Via XP embedded kan je hier een readonly schijf van maken en eventueel HORM (Hibernate once, Recover Many) gebruiken. De PC is dan binnen een paar seconden opgestart en klaar voor gebruik. Maar daar moet ik me nog helemaal in verdiepen hoe ik dat voor elkaar krijg.
Ok dat zou wel mooi zijn ja. Hibernaten op mn laptop (en er weer uit komen) kost al weinig tijd, maar voor in de auto is het mooi als je het echt tot een paar seconden kan minimaliseren.
Over die moederborden, waarom neem je de 2 Ghz versie? die is zoveel duurder dan de 1 Ghz versie (100eu verschil).. denk je het echt nodig te hebben? Kan je voor dat extra geld niet beter een fanless aanschaffen?
En hoe ga je nou dat internet realiseren? Wireless via usb?
Internet gaat via wifi en waarschijnlijk met een Senao USB geval. Maar dat is niet prioriteit nummer 1. Eerst moet de pc mijn radio vervangen, dan komt de rest later.
Heb ik die 2GHz nodig? Geen idee, het moet wel allemaal moeiteloos lopen. Ik had ook voor de pentium-mini-ITX route kunnen kiezen, maar dan ben je nog veel meer kwijt. Fanless is niet nodig met de herrie die m'n auto maakt
Aangezien ik een 5.1 versterker heb gekocht (http://www.zenec.com) waar ik zo met spdif op kan aansluiten zou ik de luidsprekersetup in mijn auto ook aan willen pakken.
De huidige setup is als volgt:
Radio front > deurspeakers (Sony 3-weg) en tweeters
Radio back > 3-weg Pioneer ovalen in de kastjes
Radio line out > mono versterker in frunk > nog te bouwen subs
De nieuwe setup zou van de pc naar de 5.1 versterker gaan. Het sub kanaal eventueel weer naar de apparte versterker (5.1 versterker heeft daar ook een line-out voor).
Speakersetup zou zijn:
2 subs achter de stoelen (speakers liggen al meer als een jaar thuis, 4x monacor SPH170, ontwerp is een compound bass-reflex ca. 20L)
In de deuren de frontspeakers (165mm 2-weg compo set, waarschijnlijk JBL)
Achter op de standaard plaats kan ik alleen 100mm speakers kwijt, geen compo
Dan blijft de center speaker over, daar weet ik zo geen elegante oplossing voor. De versterker heeft gelukkig de mogelijkheid om het ook met 4 kanalen af te kunnen, maar ja het zit er nou eenmaal op
Als iemand een oplossing weet om de centerspeaker netjes weg te werken dan hoor ik dat graag.
Wil je je dashboard heel houden?
Anders gewoon een gat bovenop maken, en een speaker daarin. Je luchtroosters zijn daar toch weg met die TFT (toch?). Zou voor het geluid wel het beste zijn, alleen tsja.. een gat in je dash, is moeilijk ongedaan te maken