2GR-FE
Moderator: Pieten
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Het spuitwerk is redelijk maar zeker niet perfect. Zitten hier en daar toch wel wat druipers. Al die kleine hoekjes en gaatjes netjes spuiten is nog niet zo makkelijk . Maar gelukkig zit het meeste op plaatsen waar sowieso tectiel oid moet komen dus daar ga je nooit meer wat van zien. Evt druipers waar ik me dan nog aan stoor kan ik wel wegschuren en vervolgens polijsten.franksmits schreef:Ook goede morgen Mooi project. Ben ook benieuwd hoe het spuitwerk eruit is komen te zien.
Je bent nogal handig met het maken van materiaal zo te zien, toppie
Verder ben ik van kleins af aan opgegroeid met draaibanken/freesbanken etc. Kan er dus wel mee werken ook al ben ik zeker geen draaier of frezer. Werkplaats is van m'n vader trouwens, maar wel erg handig inderdaad
Je bent altijd welkom om eens te komen kijken Wim. Wellicht als je weer eens naar Joshma gaat, denk dat je dan aardig dicht langs mij komt.TRD2000 schreef:Je hebt niet stilgezeten. Ik moet toch eens proberen om langs te komen. Je pakt het allemaal zeer goed aan, hij zal beter zijn dan een nieuwe:dux-blij_thumb-up:
Groeten
TRD2000 (wim)
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Ik denk dat Tilburg voor mij dichter is dan Breda, Maar idd als ik naar Joshma rij ga ik via Breda. Ik spreek wel eens af wanneer ik kan langskomen, zal wel pas zijn als ik klaar ben bij Joshma want ik kom altijd wat laat terug van hem en ben dan blij dat ik in mijn zetel kan kruipen.
Stuur anders je gegevens eens door naar mij. Ik moet in augustus nog wel in de buurt zijn geloof ik.
Groeten
TRD2000 (wim)
Stuur anders je gegevens eens door naar mij. Ik moet in augustus nog wel in de buurt zijn geloof ik.
Groeten
TRD2000 (wim)
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Tijdens de werkzaamheden zag ik dat er aan de binnenkant (voornamelijk dorpels) van mijn MR2 wat roest zat. Niks ernstigs maar wel iets wat ik liever verwijder. Uiteraard is het niet mogelijk dit weg te stralen of schuren, dus zocht ik naar een andere oplossing. Ik heb verschillende dingen bekeken.
- fertan roestomvormer. Deze zet roest om in een zwarte laag welke je daarna weg zou moeten spoelen. Ik heb hiermee wat proeven gedaan en ik kreeg wel een zwarte laag maar deze was niet makkelijk weg te spoelen. Fertan zou je als eindafwerking moeten kunnen gebruiken, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit de roest voor lange tijd tegenhoudt.
- Valma roestomvormer. Deze zet roest om naar een zwarte laag waar je overheen kan schilderen. Hier heb ik ook wat proeven mee gedaan en dat zag er goed uit. De zwarte laag blijft goed zitten. Echter ben ik niet overtuigd van de hechting van lak op deze zwarte laag en las ik dat de zwarte laag na verloop van tijd toch los kan komen, mede ook omdat de roest er ahw onder blijft zitten.
- HG roestoplosser. Hier dien je het product in onder te dompelen waarna de roest oplost. Heb hier wat mee getest en dit werkt eigenlijk buitengewoon goed. Geen blinkend metaal na het verwijderen van de roest, maar de roest is wel degelijk weg. Ik was wel bang dat dit de originele lak aan zou tasten dus ik heb een oud spatbord hierin ondergedompeld. Na een week was er nog steeds niks te zien aan de lak.
- Verschillende soorten was: Deze verwijderen de roest niet echt maar zorgen dat er geen zuurstof meer bij an zodat het niet verder roest. Dat is heel aardig, maar ik wil de roest weg hebben voordat ik dit gebruik.
HG roestoplosser zou het dus worden. Wel lastig omdat het product erin ondergedompeld dient te worden. Ik heb daarom het volgende bedacht en getest op een makkelijk deel van de auto, namelijk achterin de kofferbak. Hier heb je ook een naad met wat afwateringsgaten maar deze zijn zichtbaar zodat ik kan zien wat er gebeurt.
Eerst goed schoonmaken met industriele zeep:
De afwateringsgaten heb ik dichtgeplakt waardoor de zeep niet meteen wegloopt en ff goed z'n werk kan doen:
Daarna goed gespoeld met water en de roestoplosser erin gezet:
Dit heeft zo een paar uur gestaan, daarna weer goed uitgespoeld met water. Vervolgens goed laten drogen door eerst met de compressor zoveel mogelijk water weg te blazen/laten verdampen. Daarna nog een tijdje laten staan. Vervolgens moest er epoxy overheen komen. Aangezien epoxy primer wel dun is maar toch een stuk dikker dan water heb ik besloten deze extra te verdunnen. Er zat ca 40% verdunner bij de epoxy. Vervolgens dus de epoxy erin gezet:
en deze vrij snel weer weg laten lopen. Ondanks de grote hoeveelheid thinner is het nodig de verf met de compressor een beetje te laten lopen zodat deze goed wegloopt. Ook is het wel nodig om goed in de gaten te houden dat de afwateringsgaten open blijven. Ik heb dit 3 keer herhaald. Het resultaat:
De bedoeling is dat ik m'n dorpels op eenzelfde manier ga behandelen waarna ik er nog was in zal spuiten.
Ik ben erg benieuwd wat jullie hier van denken.
- fertan roestomvormer. Deze zet roest om in een zwarte laag welke je daarna weg zou moeten spoelen. Ik heb hiermee wat proeven gedaan en ik kreeg wel een zwarte laag maar deze was niet makkelijk weg te spoelen. Fertan zou je als eindafwerking moeten kunnen gebruiken, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit de roest voor lange tijd tegenhoudt.
- Valma roestomvormer. Deze zet roest om naar een zwarte laag waar je overheen kan schilderen. Hier heb ik ook wat proeven mee gedaan en dat zag er goed uit. De zwarte laag blijft goed zitten. Echter ben ik niet overtuigd van de hechting van lak op deze zwarte laag en las ik dat de zwarte laag na verloop van tijd toch los kan komen, mede ook omdat de roest er ahw onder blijft zitten.
- HG roestoplosser. Hier dien je het product in onder te dompelen waarna de roest oplost. Heb hier wat mee getest en dit werkt eigenlijk buitengewoon goed. Geen blinkend metaal na het verwijderen van de roest, maar de roest is wel degelijk weg. Ik was wel bang dat dit de originele lak aan zou tasten dus ik heb een oud spatbord hierin ondergedompeld. Na een week was er nog steeds niks te zien aan de lak.
- Verschillende soorten was: Deze verwijderen de roest niet echt maar zorgen dat er geen zuurstof meer bij an zodat het niet verder roest. Dat is heel aardig, maar ik wil de roest weg hebben voordat ik dit gebruik.
HG roestoplosser zou het dus worden. Wel lastig omdat het product erin ondergedompeld dient te worden. Ik heb daarom het volgende bedacht en getest op een makkelijk deel van de auto, namelijk achterin de kofferbak. Hier heb je ook een naad met wat afwateringsgaten maar deze zijn zichtbaar zodat ik kan zien wat er gebeurt.
Eerst goed schoonmaken met industriele zeep:
De afwateringsgaten heb ik dichtgeplakt waardoor de zeep niet meteen wegloopt en ff goed z'n werk kan doen:
Daarna goed gespoeld met water en de roestoplosser erin gezet:
Dit heeft zo een paar uur gestaan, daarna weer goed uitgespoeld met water. Vervolgens goed laten drogen door eerst met de compressor zoveel mogelijk water weg te blazen/laten verdampen. Daarna nog een tijdje laten staan. Vervolgens moest er epoxy overheen komen. Aangezien epoxy primer wel dun is maar toch een stuk dikker dan water heb ik besloten deze extra te verdunnen. Er zat ca 40% verdunner bij de epoxy. Vervolgens dus de epoxy erin gezet:
en deze vrij snel weer weg laten lopen. Ondanks de grote hoeveelheid thinner is het nodig de verf met de compressor een beetje te laten lopen zodat deze goed wegloopt. Ook is het wel nodig om goed in de gaten te houden dat de afwateringsgaten open blijven. Ik heb dit 3 keer herhaald. Het resultaat:
De bedoeling is dat ik m'n dorpels op eenzelfde manier ga behandelen waarna ik er nog was in zal spuiten.
Ik ben erg benieuwd wat jullie hier van denken.
Laatst gewijzigd door decipherer op 19 jul 2017, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik vind het heel cool om te zien hoe dat spul werkt. Ook vind ik het cool om te zien dat de roest ook weg is (nu). Wat ik niet snap, je hebt een geweldige garageuitrusting, je maakt om een simpel moertje los te krijgen een speciale sleutel uit niks... en dan ga je met roestomvormers stoeien een hele dag om dat plekje weg te krijgen. Waarom las je er dan niet ff een nieuw stukkie in? Dan weet je zeker dat het weg is en ook dat mogelijk om het er als origineel eruit te laten zien ???