Pagina 11 van 15

Geplaatst: 03 feb 2010, 08:58
door tweakmaster
als ik t goed heb, heb ik een e153 bak.. en die word over een tijdje vervangen voor een turbo-lsd.. hij moet alleen wel aangepakt worden gezien de synchromeshes die brak zijn van 2 naar 3.. Als iemand intresse heeft hoor ik 't wel.

Verder een mooi project ;) Ik heb andere plannen ;)

Geplaatst: 04 feb 2010, 23:14
door decipherer
Heb inmiddels uitgezocht waar alle sensors en draden voor dienen. Daarna ben ik de kabelboom gaan strippen van alle overbodige draden. Heb uiteindelijk 20 draden van de grote stekker aan de ECU afgeknipt. Maar er zijn meer draden verdwenen uit de boom want er liepen er ook van sensors e.d. rechtstreeks naar de verbindingsstekkers voor het zekeringkastje die weg konden. Nu moet ik de draden van de kleine stekker van de ecu nog trekken, plus die van de OBDII aansluiting. En het gaspedaal natuurlijk..

Afbeelding

Ook heb ik de kleppendeksels en het gasklephuis gespoten. Daarbij zag ik dat de motor er van binnen erg netjes uit ziet :)

Afbeelding

Omdat de auto over enkele dagen weer terug naar z'n oude plek moet ben ik begonnen de motor erin te leggen. Als m'n KW schroefsetje dan eens binnenkomt kan ik hem eindelijk weer eens op 4 wielen zetten zodat die terug gesleept kan worden.

Afbeelding

Geplaatst: 05 feb 2010, 01:30
door frankie-turbo
ziet er pimp uit! succes

Geplaatst: 05 feb 2010, 12:59
door BlackMR2
dat ziet er al goed uit :dux-blij_thumb-up:

Geplaatst: 05 feb 2010, 15:05
door franksmits
Gaaf zeg! Ziet er goed uit! Ben erg benieuwd!!

Geplaatst: 26 feb 2010, 11:57
door decipherer
Deze week hebben we een tussenstuk voor de uitlaat gemaakt.

Afbeelding

De laatste bocht is wat scherp, maar die is om aan te sluiten op een originele turbo uitlaat. Daarmee wil ik hem door de RDW keuring zien te krijgen. Daarna wordt die bocht eraf geslepen en wil ik een andere demper monteren maar ben er nog niet uit wat het precies moet worden. In ieder geval iets wat niet te veel herrie maakt ;D

Geplaatst: 26 feb 2010, 15:22
door decipherer
En dan eindelijk.. na meer dan 3 maanden wachten, verloren pakketten, verkeerd bezorgd en een hele hoop gezeik.. is m'n KW schroefsetje binnengekomen..

Afbeelding

Ben er toch wel blij mee ;D

Geplaatst: 26 feb 2010, 16:19
door johnwoo
Very nice, da's toch wel erg goed spul..!

Geplaatst: 26 feb 2010, 21:30
door franksmits
Zodra je 2gr klaar is wil ik erg graag een keer met je mee rijden! Ik ben erg benieuwd!

Geplaatst: 07 apr 2010, 14:54
door franksmits
Hoe gaat het met het Project ? Ben erg benieuwd!

Geplaatst: 07 apr 2010, 16:16
door decipherer
Ben de laatste dingen aan het afwerken wat betreft het lopend krijgen van de motor. Heb zowat de hele paasdagen zitten solderen ;) Wat moet ik nog doen:

- nieuwe bevestiging maken voor de ecu, ben niet tevreden met de huidige
- gaspedaal electrisch aansluiten
- OBDII stekker electrisch aansluiten
- Motorruimte fan electrisch aansluiten
- inlaattraject in elkaar zetten (vandaag worden de aansluitingen voor MAF en carterontluchting aan de aluminium pijpen gelast, en deze week komt ook m'n luchtfilter als het goed is)
- Motor met motorolie en koelvloeistof vullen

Dus ik hoop dit weekend eigenlijk te gaan kijken of die wil starten. Helaas ben ik bang dat ik daarop het antwoord al weet want waarschijnlijk gaat de ecu gewoon zeggen dat 'ie geen VIN heeft en het daarom niet doet. Ik heb ook een OBDII scanner besteld die deze week binnen zou moeten komen om dat te controleren.

Verder heb ik ook het onderstel met remmen etc. verder in elkaar geschroeft.

Als de motor loopt is er echter nog genoeg te doen want dan moet de auto nog gespoten en verder in elkaar gezet worden. Daar zit echter wel een probleem. Ik heb namelijk ook een huis gekocht waar nogal wat aan moet gebeuren waardoor ik binnenkort wat minder tijd heb voor de auto. Ik ben er nog niet uit of ik hem snel ongespoten in elkaar zet en er de zomer mee ga rijden, of dat ik hem gewoon naar een spuiter breng.

Maar goed, hopelijk binnenkort dus in ieder geval een lopende motor :)

Geplaatst: 07 apr 2010, 16:53
door franksmits
Pff, moet nog aardig wat gedaan worden zo te zien. Ik ben erg benieuwd of hij lopen wilt. Wat word er bedoeld met het VIN gedeelte? Ik ken een VIN alleen maar van het chassis nummer / Amerika.

Succes verder!

(wie was de andere persoon die ook een 2GR-FE swap ging doen in NL ?)

Geplaatst: 07 apr 2010, 17:21
door decipherer
Dank je! :)

Ik heb een nieuwe non-immobilizer ECU van een 2010 Camry gekregen. Destijds was het idee dat die het gewoon zou doen. Maar nu lees ik dat de ECU bepaalt of die wel of niet de immobilizer functie moet gebruiken aan de hand van de ingeprogrammeerde VIN. Aangezien een nieuwe ECU geen VIN ingeprogrammeerd heeft zou die niet moeten werken. Dat is het idee althans, niemand heeft het nog echt geprobeerd voor zover ik weet. uspspro op het mr2oc forum had zo'n ECU voor z'n 2GR spider maar heeft het daarmee vrij snel opgegeven en is een RAV4 ECU gaan gebruiken. Maar ik ben er vrij zeker van dat Marc mee aan een oplossing zal werken hiervoor.

MR2SC heeft ook een 2GR gekocht in dezelfde group-buy. Ik dacht dat eeuwige twijfelaar ook een 2GR in ging bouwen, maar het is me niet bekend of dat ook nog doorgaat.

Geplaatst: 10 apr 2010, 23:30
door decipherer
Vandaag weer bezig geweest met de auto en hij loopt min of meer. Hij slaat wel aan maar na ongeveer een seconde slaat die weer af. En zoals verwacht geeft de OBD scanner de code 'VIN not programmed'. Helaas zie ik ook een code 'immobilizer system malfunction', die had ik niet verwacht.
Ik ga nu proberen om iemand bij toyota zo ver te krijgen een VIN in die ECU te programmeren voor me. Ik hoop dat 'ie daarmee blijft lopen. Is dat niet het geval dan heeft Marc beloofd me te helpen het voor elkaar te krijgen dus uiteindelijk zal het wel goed komen :)

Geplaatst: 11 apr 2010, 03:38
door frankie-turbo
nou als het de start onderbreker was, starte de motor niet eens.. lijkt mij

de immobilizer failt omdat er geen vin in zit.. en dat is goed.. de ecu ziet niet of hij moet immobilizen, want dat gaat via het vin nummer

ik denk dat je het zo moet laten en het ergens anders moet zoeken

dit is dan mijn mening he.. jij zit dieper in de 2gr shit als ik ooit zal zitten

Geplaatst: 11 apr 2010, 08:08
door decipherer
Schijnbaar lopen toyota motoren heel even als er een immobilizer fout is. De 1mz-fe doet dat en de 2gr dus blijkbaar ook. Is voor mij ook pas de eerste keer dat ik het meemaak, maar wel al vaker gelezen (over de 1mz in ieder geval). Als de motor heel even gelopen heeft moet je ook het contact helemaal uit draaien voor die weer even wil lopen. Doe je dat niet dan slaat die niet voor een tweede keer aan.
Er zal in ieder geval een VIN in de ECU moeten zitten. Of er dan ook daadwerkelijk een immobilizer nodig is schijnt niemand echt zeker te weten.

Geplaatst: 11 apr 2010, 09:48
door Gidon-V6
Respect voor je werk hoor :dux-blij_thumb-up:

Ik hoop dat ie snel goed loopt....

Geplaatst: 11 apr 2010, 11:41
door franksmits
Ik hoop echt dat hij snel aan de praat is. Ik ben echt benieuwd inmiddels :)

Geplaatst: 11 apr 2010, 16:51
door decipherer
Ik zag je berichtje op twobrutal al :) Goede keus, hopelijk gaat een tweede group buy ook echt een keer gebeuren.

Geplaatst: 11 apr 2010, 19:59
door franksmits
Ik moet hem alleen wel in laten bouwen door iemand met verstand ;).