Het is een vrij nette amerikaan, hij heeft wel wat minpuntjes maar hij heeft totaal geen roest. Technisch moest er het een en ander aan gebeuren maar het meeste heb ik inmiddels al gedaan.
Hier wat fototjes:

Toen ik hem kocht zat er een piep in de spanrol, ik heb dus ook meteen de spanrol en distributieriem vervangen, ook heb ik de waterpomp maar vervangen. Verder heb ik er nieuwe remblokjes op gezet achter en heb ik er een beurtje aan gedaan met nieuwe bougies (de juiste) nieuwe olie (Castrol TXT LL04 5W30) en een nieuw oliefiltertje. Een paar dagen na aanschaf overleed ook de dynamo, deze is ook meteen vervangen door een ruildynamo van Bosch.
Omdat het oude luchtfilter aan vervanging toe is heb ik een tijdje terug een K&N 57i kit besteld. Maar omdat ik een Amerikaan heb past dit natuurlijk niet zomaar in verband met de luchthoeveelheidsmeter. Nu heb ik hier een flens voor weten te bestellen en die is samen met het luchtfilter vandaag binnen gekomen.
Ook moet ik nog wat andere slangen kopen om het luchtfilter passend te krijgen maar dat word waarschijnlijk geen probleem.
Allereerst wil ik de auto technisch goed in orde hebben. Daarna volgen er nog andere mods. Dit is mijn daily driver en ik wil er zo nu en dan een circuitje mee gaan bezoeken. Wanneer ik klaar ben met mijn studie denk ik dat ik hem compleet verbouw voor circuit gebruik.
To do list:
- Nieuwe bougiekabels (oude zijn beschadigd en er zit een niet originele dop op de 1e cilinder)
- Versnellingsbak revisie (syncromesh van 2e versnelling is versleten)
- Nieuwe tandwielen voor de raammechanieken
- Slechte puntjes bijwerken (beschadigingen)
- Andere velgen, 16"
- Nieuwe (andere) schokdempers en veren
Etc, etc, etc.......