Welk merk banden ??????

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

andria korte
Moet nieuwe banden en weet nog niet welke van de 3 merken het zal worden. Heeft iemand hier ervaring met de hier onder genoemde banden? Heb 16" velgen dus m'n keuze is beperkt. Wil voor: 215/40/ZR16 en achter: 225/45/ZR16

Heb vroeger Yokohama AVS Sport gehad, beste band tot nu toe (maar is niet meer in m'n maten ).
Image
Heb de Toyo Proxes T1-S gehad, leuke band maar niet voor mij (weinig grip op droog ).
Image
Yokohama A539 (zelfde verhaal als bij de Toyo T1-S ).
Image
Pirelli P Zero Asimmetrico (leuke band ).
Image

Nu wil ik de Falken FK-452
Image
of de Toyo Proxes T1-R
Image
of de Dunlop SP 9000
Image

Heeft iemand ervaring met een v.d. 3 laatste banden en wat is z'n oordeel over weggedrag in bochten bij droog weer en heb je last van aquaplaning bij hoge snelheden?

Grtn.

Andria.
Sjerief
Zere vingers van het typen..
heb zelf 4x de Toyo proxes T1 -R
Perfecte wegligging bij de MR2 geen twijfel mogelijk de beste band die IK heb gehad..
bochten is ie perfect, kleeft goed.

onder de starlet, wel een heel andere maar ook erg goed, echter bij nat weer nog weleens last van aquaplanning.

heb je Nokian al es geprobeerd?
robke
Type MR2: AW11
ik hebzeer goede ervaringen met Falken, in relatie tot prijs en kwaliteit zijn ze mij erg goed bevallen.
Ik blijf voorlopig bij het merk Falken, weinig aquaplanning en goede grip en geen extreme slijtage.
jrb
ik ga ook zeker voor de Toyo Proxes T1-R ik heb ze zelf ook en ze zijn een stuk beter dan de t1-s ook in de regen doen ze het goed.
ze zijn ook niet echt heel duur
krijger
Ik ben meer een pirelli fan. Daar heb ik nog de beste ervaringen mee.
andria korte
Sjerief wrote:heb zelf 4x de Toyo proxes T1 -R
Perfecte wegligging bij de MR2 geen twijfel mogelijk de beste band die IK heb gehad..
bochten is ie perfect, kleeft goed.

onder de starlet, wel een heel andere maar ook erg goed, echter bij nat weer nog weleens last van aquaplanning.

heb je Nokian al es geprobeerd?

Nokian, nooit van gehoord maar net even gekeken. Zit niet mijn maat bij, 16" is geen gunstige velg maat voor hoge snelheids banden. Koop nu nog een setje banden en dan maar een maatje hoger met velg maat.

In ieder geval bedankt voor de reactie m.b.t. aquaplaning, dat is het grootste punt waar m'n keuze vanaf hangt. Moet gewoon een zachte band zijn die het goed doet bij regen.

Grtn.

Andria.
andria korte
robke wrote:ik hebzeer goede ervaringen met Falken, in relatie tot prijs en kwaliteit zijn ze mij erg goed bevallen.
Ik blijf voorlopig bij het merk Falken, weinig aquaplanning en goede grip en geen extreme slijtage.

Welk type Falken banden heb jij als ik vragen mag, Falken staat op dit moment boven aan v.d. drie merken die ik heb genoemd.

En wat voor maat is het meest gebruikt bij de voorste banden, had eerst 225 voor (veel grip met die Yokohama, maar ook veel last van spoorvorming in de weg ). Ben toen overgegaan naar 205 voor (nu stukken minder grip, geen last van spoorvorming maar glijdt wel eerder met de voorkant weg in de bocht ). Vandaar dat ik nu de midden weg neem 215 voor.

Andria.
eaglez_mr2
Ik lul al aardig mee !
ook hier de proxes t1-r bevallen erg goed met droog weer, opt circuit trouwens ook;D met nat weer glijden ze soms wel een beetje maargoed dat krijg je met elk merk banden wel voor elkaar als je te hard een rotonde over gaat:P
Dokter Rob
Onder mijn Corvette liggen Cobra Coopers, bevallen perfect!

Droog, nat, geen probleem!

Image

Image

grootste voordeel is dat je er ook lekker mee kan doorrijden, boven de 200 kun je ook gewoon gas blijven geven...

Kost wat, maar dan heb je ook wat...::)
JPMR2
Doet u mij de Toyo T1R maar. Super band voor de MR2. Op zowel droog als nat wegdek plakken ze prima. Slijtage is ongeveer gelijk aan de Pirelli is mijn ervaring.

JPMR2
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Dunlop SP, Good Year F1 en Bridgestone Potenza zijn de toppers.

Zelf na de Toyo Proxes T1 plus en T1-S, de F1 GSD2+ en nu (bijna) voor de tweede keer weer de F1 GSD3 (of de opvolger).

Toyo T1-S gaat redelijk lang mee, op nat een ramp. De Goodies gaat nog iets langer mee gek genoeg, maar ook bij matig profiel top op nat wegdek (vlot door de bergen heen rijdende).

Ook op de dagelijkse wagens (50.000 km/jaar) zeer goede ervaringen met de Bridgestone Potenza serie.
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Banden zijn het enige kleine contactvlak met het wegdek, dus hier nóóit op bezuinigen door kauwgombanden te kopen!

In het verleden al vaker auto's (en MR2's) gecrashed zien, welke Bingbong banden hadden.
rmmr2
MAXXISS MA-Z1 Supper band!! breekt niet uit!!!!
ROB-E
SuperTWO wrote:Banden zijn het enige kleine contactvlak met het wegdek, dus hier nóóit op bezuinigen door kauwgombanden te kopen!

In het verleden al vaker auto's (en MR2's) gecrashed zien, welke Bingbong banden hadden.

zou wel voor kauwgombanden gaan dat plakt wat beter dan als gum bandjes.
idd zou ook niet bezuinigen. heb ook al het eea aan ervaring op gedaan met verschillende merken. kwam altijd weer terug op de T1-S die niet meer leverbaar is. de T1-R word ook mijn volgende keuze.
maar die dunlops lijken mij ook wel wat.
enne de potenza heb ik ook hele goede verhalen over gehoord (kun je ook prima mee het circuit op)
wie zei ook alweer dat de T1-S lang mee gaat::)

raad je deze merken wel af:
vredestein - sporttrac2 (piepende banden en grip verliezen)
Marschall (koreaanse troep, droog gaat, nat heb je ook het zweet in de handen staan, slippen en glijden en remmen... boem is ho)
daar heb ik slechte ervaringen mee.
dehea
Ik rij met Bridgestone turanza's er300 (225/45/17), helemaal top, zowel droog als nat, helaas niet de allergoedkoopste band.
BST
Type MR2: SW20/21/22
SuperTWO wrote:
Ook op de dagelijkse wagens (50.000 km/jaar) zeer goede ervaringen met de Bridgestone Potenza serie.

Bridgestone potenza zitten ook onder mijn MX5, prima banden, weinig over op te merken
MR2_SW20
potenza rijden ze in de F1 ook mee toch?
roald
ja alleen is dat toch een net iets andere band als die je bij de lokale bandenboer haalt;)
ze gebruiken die typenaam waarschijnlijk alleen maar om meer potenza banden te verkopen

ik heb er zelf voor T1-R op zitten en achter wanli(rommel, niet aan beginnen)
krijger
De slechtste banden die ik er ooit op heb gehad waren van firestone. Dat was echt een ramp zowel op droog als op nat wegdek hadden ze geen grip!
andria korte
Heb de Falken FK-452 besteld.

Voor: 215/40ZR16
Achter: 225/45ZR16

Gemonteerd en al voor €485

Heb getwijfeld tussen Falken en Dunlop, hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt. Levertijd is drie dagen, dus zal straks wel laten weten wat ik er van denk.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Grtn.

Andria.
Post Reply