Toyota MR2 AW11 1986

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

cathje
Eindelijk dan... De MR2 is sinds november al geschorst vanwege de pekel, omdat de bodem er te erg aan toe was. Daarnaast zijn hebben de spatborden ook wat werk nodig, en moet er t.z.t. een verse laklaag op komen, maar first things first!

De herstel werkzaamheden zouden al een half jaar geleden beginnen, maar bij gebrek aan tijd is het projectje wat uitgesteld...

Maar: Gisteren hebben we een kantelbrug opgehaald, en vandaag ligt de MR2 al op z'n kant :)

1 foto zegt meer dan 1000 woorden, daarom maar 4 fotootjes die ik daarnet geschoten heb:

Allereerst moet de oude tectyl laag compleet verwijderd worden van de bodem. Dan waarschijnlijk wat laswerk ivm doorgeroeste stukken, en dan nieuwe tectyl erop

Velgen moeten nog gericht worden, want die zijn ook niet meer 100%
(of we moeten mooie passende velgen ergens op de kop weten te tikken)

Vreemd gezicht als je zo de garage binnen komt lopen:
Image

Image

Image

Image

De foto's zijn ook aan te klikken op www.flickr.com/photos/cathje en dan kan je op "all sizes" klikken voor een vergroting.

Verder ben ik helemaal niet technisch, dus waarschijnlijk komt Wim (Wimmels als ie zich hier opnieuw heeft aangemeld naar de forum verhuizing) hier nog wel langs om e.e.a. te verbeteren van wat ik schrijf :lach:
cathje
Ohja, wie weet hoe het in z'n werk gaat om kleinere amerikaanse kentekenplaten aan te vragen? dit lijkt natuurlijk nergens op met die grote plaat achterop... (voorop ook niet trouwens)
tilma800
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
cathje wrote:Ohja, wie weet hoe het in z'n werk gaat om kleinere amerikaanse kentekenplaten aan te vragen? dit lijkt natuurlijk nergens op met die grote plaat achterop... (voorop ook niet trouwens)

Volgens mij kan dat niet legaal....
De platen aanschaffen misschien wel, maar het voeren er van i.i.g. niet.

Goed bezig, had ik maar zo'n garage ter beschikking :P

Sta je ook al op de lijst van Rob's motor toer?

http://www.mr2club.nl/forum/showthread.php?t=43
cathje
Hey, ik had juist ergens gehoord dat het wel kon?
Naja, zal nog wel verder zoeken...

Schuur: is te koop, maar dan krijg je het huis er wel bij (Almelo)

Motortourtocht: Kan helaas alleen kleine eindjes rijden vanwege een motorongeluk 2 jaar terug, ben nog herstellende, al zou ik wel graag mee willen :)
Dokter Rob
Als het op je kentekenbewijs bij bijzonderheden vermeld staat kun je ze zo bestellen bij elke kentekenplatenhandelaar (yep, 31x woordwaarde en 28x letterwaarde), staat het er niet op word het toch een stuk lastiger. (maar nog steeds mogelijk.)

leuk speelgoed trouwens, zo'n kantelijzer!

kun je het op tekening met maten etc. hier plaatsen?
incl. detailfoto's etc.

denk dat er wel mensen blij van worden.

mailen mag ook...
Xhermes
Erg mooie AW11 zo te zien! Ik heb nog wel een setje MX5 velgen liggen van onder mijn oude AW11....
cathje
Xhermes wrote:Erg mooie AW11 zo te zien! Ik heb nog wel een setje MX5 velgen liggen van onder mijn oude AW11....

thanx. hij is inderdaad erg mooi. rijdt ook super :)
alleen is al een keer over gespoten, en niet al te netjes...

velgen: heb je daar ook een fotootje van?
en wat zou het moeten kosten?

over de kantelbrug: die hebben we zo gekocht. zodra we verhuisd zijn en weer wat meer tijd hebben, kunnen we wel eens dingen gaan opmeten en een tekening ervan maken. het is echt een heel handig ding!

kentekenbewijs zal ik nog nakijken. het is een amerikaanse import, dus in principe mogen daar amerikaanse platen op dacht ik?
Dokter Rob
Als er bij bijzonderheden 18.2 vermeld staat mag je de kleine platen voeren, anders niet.
midshiprunabout
Leuk project. Een goed begin is het halve werk. Ik zal die bokjes in gedachten houden als ik nog eens aan mijn auto moet lassen. Is beter voor je rug en knieën.

Succes verder, en hou ons op de hoogte.

Gegroet
tilma800
Heb je met zo'n brug ook last van de vloeistoffen die in de auto zitten, of blijven die nog mooi zitten?
cathje
geloof dat je m wel even een uurtje moet laten staan voordat je m start, als je m weer neer hebt gezet, ivm vloeistoffen inderdaad.

er loopt in ieder geval niets uit, als dat is wat je bedoelt?
krijger
Wel een mooi gezicht zo die auto op de kant. Maar wat voor motor is die oranje motor. Heeft de kleur van ktm maar niet het model!
tilma800
Ik heb even gezocht voor een kantelbrug, maar die van jullie kom ik zo niet tegen. Heb je er meer informatie over?
cathje
@Krijger: het is een Honda CBR600F uit 1995, circuitracer, dus geen kenteken. Hij is te koop trouwens, net als de Kawasaki ZXR750 in het plaatje naast m'n naam ;)

We hebben hier 6 motoren in de schuur:
van Wim:
Honda VFR750F 1986
Honda CBR600F 1995 (circuitracer, te koop!)

van mij:
Honda VFR400R 1992 (staat bij schadereparateur en wordt in de originele kleuren gespoten)
Honda CB400f 1975 (oldtimertje half te zien op de eerste foto's)
Honda CB400f 1978 (in onderdelen omdat ik vorig jaar bovenstaande op heb geblazen :( )
Kawasaki ZXR750 1991 (te koop!)

beetje te veel van het goede, dus er moeten een paar verdwijnen ;)

@Tilma: We hebben hem via marktplaats gevonden, staan regelmatig wel kantelbruggen op. Ik weet er verder niks vanaf, alleen dat de MR2 nu op z'n kant ligt...
rmmr2
hej heb je voor mij een foto van de KAWA????(intresse)
cathje
je hebt een PB van me met een linkje erin en een hele lap text ::)

in plaats van de kawa wil ik overigens een eigen AW11'je aanschaffen, omdat ik niet echt meer kan motorrijden helaas...
maar psssttt... vriendlief weet dat nog niet (nu dus wel want hij leest hier ook) :X
rmmr2
hihi ik zal kijken of ik deze week wat kan laten weten, alvast bedankt!!! groeten ralph.
cathje
hier weer even een kleine update:

Image

Image

Image

Image

flink wat roest :(

bumper wordt spuitklaar gemaakt en binnenkort weer netjes gespoten
Image
BlackMR2
dat word weer een leuk project, suc6
cathje
Er hoeft gelukkig niet al te veel aan te gebeuren om m weer de weg op te krijgen, eigenlijk alleen de bodem en de velgen (ivm 2x lekke band achter elkaar op de kromme velg)
Eigenlijk kon ie nu ook nog wel door de APK omdat we hem vorig jaar een paar maanden na de keuring van de weg hebben gehaald ivm de winter. Was verder weinig mis mee.

Uitlaat moeten we wel nog e.e.a. aan doen, die was al uit verschillende uitlaten samengesteld, en als ik het goed heb begrepen gisteren, gaat er binnenkort geknutseld worden.

Zodra de het plaatwerk weer in orde is, krijgt ie een beurtje en gaat ie voor de APK :)
Als ie weer rijdt kunnen we verder bezig met het interieur en tzt een volledig nieuwe laklaag, maar dat komt allemaal nog wel...

en daarna ........

... dan eens rustig aan gaan zoeken naar een 2l turbo blok ;D
Post Reply