Airco Inbouwen

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

BlackRevisionmr2
Goede avond Dames en heren.... Even een Vraag M.B.T het inbouwen van airco In een Sw20 91er .

-Is dit te doen
-De kosten

Alvast voor reacties en sugesties:D
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
alles kan en duur.

ten eerste, het spul is duur om aan te schaffen (kunt als je toch wil, brian1 een pm sturen)

Ten 2de, enorm veel werk

Ten derde, hij moet weer gevuld worden. Het oude spul wat erin moet R12 ofzoiets mag niet meer gebruikt worden in NL.

MAAR!! het kan wel ;)
Fermr2
Ik lul al aardig mee !
Volgens Toyota is een Airco set niet meer compleet te leveren.
Echter wel in onderdelen, maar prijzen zijn dan wel veel hoger helaas.:*(
The Honda Kit
condensor heb ik
slangen set en compressor joshma.
dat vat in de bumper heeft josh ook wel.
unit in het dashbord .. heeft car wel liggen
idle up valve ook wel
div. bekabeling .. gewoon universeel gebruiken.
knopje .. verzin iets geks.

al met al geloof ik dat je aan spullen een 300 euro kwijt bent.

schema's vind je wel op internet .
ps , je krukas pulley is al voorbereid op airco , en de compressor past zo aan ieder 3s of 5s blok .

denk aleen dat je wel een paar dagen zoet bent.... vooral bekabelen .. altans de bekabeling trekken is best een kriem . geloof wel dat ieder ecu standaard een airco idle up valve output had. ( 99% zeker weet ik dat )

meeste bekabeling vind trouwens plaats tussen knop en unit . vanaf daar scheid het systeem zich op na voor een klein stukje kabel na lrechts ( waar die heen gaat weet ik niet , maar blijft in je dash ) .. en dan een handje vol stuurkabels na achter ... en van je ecu na de compressor en idle valve.

best leuk project lijkt me .. vergt aleen wat tijd en creativiteit.
Peerke
Type MR2: ZZW30
Car in Nijkerkerveen heeft destijds een aantal complete airco installaties ingekocht voor een SW20.
Hebben ze me toen verteld omdat ik ook met dat idee rondliep.
The Honda Kit
nog makkelijker dus :D
JPMR2
Ik heb hier nog een originele bedieningsunit liggen voor een AUTOMATISCHE airco.

JPMR2
The Honda Kit
als daar de bekabeling nog aan zit .. dan heeft ie al 85% van de onderdelen nu ongeveer :D
BlackRevisionmr2
Bedankt voor al jullie reacties. Krijg er steeds meer zin in om er aan te beginnen...... maar verder niemand die zo'n project al eens heeft doorlopen??
Mr2-wouter
PM Brian1 dan maar eens, die heeft het het complete systeem uit zijn auto gehaald om gewicht te besparen. Grote kans dat je dat over kunt nemen ;)
Post Reply