Er is vast wel het een en ander op te merken over het nieuwe forum wat al dan niet verholpen kan/zal worden. A.u.b. geen discussies, laat de pieten maar reageren
Een paar puntjes:
animated gif werkt niet in avatar?
gebruiker staat nu boven de post i.p.v. ernaast. Persoonlijk vind ik de 'oude' layout wat dat betreft handiger.
Quick reply is handig, maar kan nog handiger. Bij het mr2oc.com hoef je niet eerst op een knopje bij de laatste post te drukken, maar kan je direct tiepen en versturen.
Het laatste puntje (quick reply) wordt door veiligheidsoverwegingen sterk afgeraden door de softwaremaker. Vraag niet waarom, maar direct reageren zonder dat knopje tussendoor werkt problemen in de hand.
Meer layouts (ook die jij bedoelt) en animated gif wordt naar gekeken!
Kan er tevens een Show & Shine sectie o.i.d. worden toegevoegd? Kijk naar het aantal posts en threads op mr2oc en je ziet dat dat de meest bekeken afdeling is.
mr2oc is ook geen 'open' forum zoals hier. Wil je er iets lezen dan zal je jezelf eerst aan moeten melden. Zal ook wel met veiligheid te maken hebben. Een open forum houdt het wel laagdrempelig voor nieuwe leden (en ander gespuis )
Ziet er weer up-to-date uit dit nieuwe forum
Ff een vraagje: in het mailtje dat werd gestuurd stond
"De berichten van het oude forum vind je er (nog) niet terug, daar wordt nog aan gewerkt, even als aan de layout van het forum. Dus een beetje geduld is nog op zijn plaats."
Daaruit maak ik op dat geprobeert wordt de berichten van het vorige forum terug te plaatsen. Maar was het dan niet handiger om ook de gebruikers over te zetten? want als je alleen de berichten over zet ben je de koppeling kwijt tussen het bericht en het forumlid wat het heeft geschreven...
Ben het helemaal eens met tilma's opmerkingen. De naam en avatar van de poster ernaast is veel overzichtelijker, zeker met die grote signatures die gebruikt worden
Wat de quick reply betreft:
1. De spambots houd je al tegen bij registratie door het intypen van de code in het gegenereerde plaatje. Een spambot kan dat niet.
2. Derhalve krijgt een spambot de quick reply niet eens te zien, want hij is alleen lezer (posten is voorbehouden aan geregistreerde leden).
3. Mocht een spammer/spambot toch door de registratie komen, dan maakt het voor een geautomatiseerd script echt niks uit of die nu direct in de pagina z'n formpje met spam kan submitten of via een aparte invoerpagina...
Conclusie: lekker aanzetten!
Een show&shine forum lijkt me ook een prima idee, plaatjes kijken vindt iedereen leuk, en de meesten plaatjes posten ook De instapdrempel is ook een stuk lager dan een Projecten forum, wat meer voor ingrijpende dingen is, niet voor zomaar een mooie fotoshoot.
Ik heb Quick Reply zonder knopje ertussen nu aangezet. Het ging eigenlijk niet om de spambots maar om het feit dat als mensen op die manier reageren de threaded/hybrid option niet meer geldt. Dit is echter een weergave van posts die wij niet gebruiken.
Daaruit maak ik op dat geprobeert wordt de berichten van het vorige forum terug te plaatsen. Maar was het dan niet handiger om ook de gebruikers over te zetten? want als je alleen de berichten over zet ben je de koppeling kwijt tussen het bericht en het forumlid wat het heeft geschreven...
Dit overzetten gaat handmatig gebeuren, aangezien de koppeling tussen nieuw & oud forum niet mogelijk is (het oude forum heeft geen database en het nieuwe wel).