Voor het 1986 modeljaar onderging de AW11, waarbij de typen AW15 voor de 4-age motor en AW16 voor de 4-agze motor werd gebruikt, enkele aanpassingen die zowel zijn uitzicht als zijn prestatie's veranderden.
De SW20 werd een serieus verzamelaars-object sinds Brad Bedell met zijn gele V6-aangedreven MR2 de Ultimate Street Car Challenge won in 2003. De 1MZ-FE motor, afkomstig uit de V6 aangedreven Solara en Camry, werd snel een populaire aanpassing nadat bleek dat de kosten om te wisselen naar de V6 motor overeenkwamem met het installeren van een turbocharged motor in een voorheen atmosferische auto.
De SW20 werd een serieus verzamelaars-object sinds Brad Bedell met zijn gele V6-aangedreven MR2 de Ultimate Street Car Challenge won in 2003. De 1MZ-FE motor, afkomstig uit de V6 aangedreven Solara en Camry, werd snel een populaire aanpassing nadat bleek dat de kosten om te wisselen naar de V6 motor overeenkwamem met het installeren van een turbocharged motor in een voorheen atmosferische auto.
Hmmm... ik vraag me af of dat voor dat geld wel kan.. het lijkt me dat een V6 in een MR stoppen wel duurder is dan een turbo omdat er meer onderdelen niet zomaar 123 passen..
Dat krijg je als je een artikel uit een ander land vertaalt...
In de states schijnen ze doorgegaan te zijn met nummeren en worden om vreemde redenen AW15 en AW16 wel eens gebruikt.
Officieel hebben echter alleen de AW10 en de AW11 bestaan. De AW10 met de 1500 cc motor, geen dak en achterspoiler en stalen velgen. Niet geleverd buiten japan...
p.s. volgens dit artikel was de dakspoiler er ook pas vanaf het t-bar-model (en kent er iemand een AW11 zonder dakspoiler ?)
Green Goblin wrote:Dat krijg je als je een artikel uit een ander land vertaalt...
In de states schijnen ze doorgegaan te zijn met nummeren en worden om vreemde redenen AW15 en AW16 wel eens gebruikt.
Officieel hebben echter alleen de AW10 en de AW11 bestaan. De AW10 met de 1500 cc motor, geen dak en achterspoiler en stalen velgen. Niet geleverd buiten japan...
p.s. volgens dit artikel was de dakspoiler er ook pas vanaf het t-bar-model (en kent er iemand een AW11 zonder dakspoiler ?)
Geen dak? Da's wel heel erg basic... kreeg je er wel een paraplu bij voor als het ging regenen?
BST wrote:Hmmm... ik vraag me af of dat voor dat geld wel kan.. het lijkt me dat een V6 in een MR stoppen wel duurder is dan een turbo omdat er meer onderdelen niet zomaar 123 passen..
Past gewoon op de huidige bak. 1 steun aanpassen en klaar. Elektronica is lastiger...
Een stock V6 swap is inderdaad ongeveer even prijzig als een stock turbo swap, alleen wekt dat artikel de indruk dat je voor dat geld zo'n V6 op het niveau van Bedell's wagen hebt, en da's uiteraard absoluut niet het geval. Dat is een compleet onderhanden genomen V6 met nog een supercharger erbovenop. Ik denk dat je voor de prijs van die motor 5 SW20's voor erbij kunt kopen...
Green Goblin wrote:Dat krijg je als je een artikel uit een ander land vertaalt...
Geen uitneembaar sunroof bedoel je neem ik aan met het "geen dak"
Verder was in de USA de dakspoiler zeker niet std, was onderdeel van een pakket met o.a. de achterspoiler en zijskirts.
tilma800 wrote:Past gewoon op de huidige bak. 1 steun aanpassen en klaar. Elektronica is lastiger...
Volgens mij zit je in het verkeerde topic?? dit ging over AW's toch:P ?
Een V-6 past idd. zonder zagen en breken, MAAR het is niet zo dat je het FF "tussendoor" doet.....komt echt wel wat bij kijken, alhoewel er mensen zijn die dit wel denken::) ...... het beste kun je een SW22 gebruiken (turbo) als basis, dan heb je de goede bak en assen enzo. Met alleen een steun maken aan de distri-zijde ben je er niet! denk even aan je uitlaat, inlaat, koeling(aansluitingen) denk daarbij ook ff aan de toerenteller:-/ .....je hebt nml. 2 cilinders meer!
Over het electrische deel zal ik dan nog maar even zwijgen, dit vergt een hele goede kennis van auto-electrotechniek, dus NEE, het is niet ff "wisselen" en klaar! voor een dergelijke swap moet je rekenen op een bedrag met minimaal 4 nullen, en daarmee begint het pas......als je geen spullen genoeg hebt om dat zelf te doen kun je dit beter laten doen door iemand die er ervaring mee heeft, en het verhaal lekker uitbesteden::) .......dus.....een turbo-swap is voordeliger, zeker als je een half-cut koopt, dan heb je alles, en kun je het gewoon "overlepelen".....
Hierbij een foto van een originele aw16 met zzw wielen en lekkere verkeerde uitlaat van een sw 20:::| Bij de revisie van het model (dus handrem naar de andere zijde en meerdere modificaties) is de interne fabriekscode voor de 4age aw15 geworden en voor de 4agze aw16, dit staat niet in je VIN code maar op de diverse stickers die je bij een originele niet overgespoten auto her en der op het plaatwerk vind