Hoeveel vermogen kan AW11 aan?

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gimmick

Hoeveel vermogen kan AW11 aan?

Bericht door Gimmick »

Hi mensen,

Ik vroeg me af hoeveel vermogen de AW11 aan zou kunnen. Even los van het blok zelf, stel je stopt er iets in met 200 pk of je monteert een turbo, kan de aandrijflijn die 200 pk verder wel aan?

Waarom de vraag? Tja, ik verlang stiekem toch naar meer vermogen en ik heb op zich iets budget (door de verkoop van mijn Carine E aan mijn nu ex-vriendin). Daar kan ik of een Matra Murena mee kopen, of m'n AW11 opknappen, zoals roestplekjes wegwerken, versnellingsbakrevisie, of een extra boost vermogen...
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Er zijn AW11-jes met een 3sGTE er in, dus het kan wel, maar volgens mij hebben die niet meer de originele aandrijflijn, bovendien is het niet echt heel goedkoop volgens mij, hangt er ook een beetje vanaf wat je wil investeren dus..

En ik zou geen matra kopen, dat zijn roestbakken van de eerste orde. (tenzij je ze dus een goede antiroestbehandeling geeft)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Op http://www.twobrutal.com staan erg veel voorbeelden van AW11jes waar ze een 3sgte of 3vz-fe in geplaatst hebben. Volgens mij wordt hiervoor meestal ook een turbo versnellingsbak (van sw20 dus) gebruikt. Ook worden volgens mij turbo aandrijfassen gebruikt waarbij de buitenste homokineten (met de astappen dus) vervangen worden door AW11 exemplaren om het te laten passen in de AW11 naven.
Moet er wel bij zeggen dat ik me niet in AW11jes verdiept heb, maar ik zou zeggen kijk er zelf eens, je kan er vast veel informatie vinden.
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Matra Murena's zijn toch grotendeels van kunstof? of zeg ik nu iets heel vreemds...


Anyhow.. Als jij je geld in je AW11 gaat steken, doe je er goed aan om eerst te zorgen dat de auto er strak bij staat en niet is doorgeroest etc. (hoe erg het is, zie je pas als je em uitelkaar trekt. Niet door gewoon naar het plaatwerk te kijken) Een rotte AW11 met 200+ pk heb je niks aan ;)


Echter bedenk voordat je de AW11 aanpakt goed of dat is wat je wilt, het gaat een hoop kosten als je het laat doen en ook goed laat doen. En dan moet je em niet weer snel willen verkopen.
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Roland

Bericht door Roland »

Idd, hij moet geen roest hebben, want dan is ie alleen maar zwakker tegen die 200pk. (ok dan moet het wel heel erg zijn als de auto er slapper van wordt)

Maar hoe dan ook, je gaat geen motorswap doen op een auto met roest, dat is niet de goeie volgorde.
Gimmick

Bericht door Gimmick »

@BST een Matra Bagheera roestte inderdaad al in de folder. Een Matra Murena echter niet, want het chassis is volledig verzinkt en de carrosserie is van polyester. Alleen de achterwielophanging kan roesten, aangezien die niet mee verzinkt is.

Maar ik heb een Amerikaanse AW11 die zover ik weet niet erg veel roest heeft. Maar zo te horen gaat er heel veel geld in zitten als je meer pk's wil en eigenlijk hou ik meer van originele auto's. Ik moet maar geduld hebben tot dat ik geld heb voor een Opel Speedster of Lotus Elise...
SJMR2

Bericht door SJMR2 »

gewoon een 4agze erin dat gaat toch ook wel vooruit.. dan blijft het redelijk orgineel en toch meer vermogen.. 200+ ja dan moet je andere dingen gaan verzinnen..
Roland

Bericht door Roland »

Laten we het zo zeggen, hoeveel geld heb je ervoor te besteden?
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Welke mods heb je verder al aan de wagen? Vraag anders even aan Electric S hoe de 20V bevalt.. Minder extreem maar toch redelijk wat vermogen. Een 4AGZE is natuurlijk ook een optie!
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gimmick

Bericht door Gimmick »

Mijn AW11 is nu nog compleet origineel. En met het oog op de toekomstige waarde en mijn eigen voorkeuren is het misschien beter om de auto ook volstrekt origineel te houden. Het is nu eenmaal geen supercar en ik kan m'n geld beter gebruiken om de beginnende roestplekjes aan te pakken. Als het goed is, issie van onder nog helemaal strak. De RDW-keuringsmeester was onder de indruk (volgens de vorige eigenaar) toen de auto in december 2005 geïmporteerd is vanuit Spanje (waar hij in 1995 geïmporteerd is vanuit the states).
En tja wat zou ik er aan uit willen geven. Max. 1.000 euro ofzo...
Gimmick

Bericht door Gimmick »

Mijn AW11 is nu nog compleet origineel. En met het oog op de toekomstige waarde en mijn eigen voorkeuren is het misschien beter om de auto ook volstrekt origineel te houden. Het is nu eenmaal geen supercar en ik kan m'n geld beter gebruiken om de beginnende roestplekjes aan te pakken. Als het goed is, issie van onder nog helemaal strak. De RDW-keuringsmeester was onder de indruk (volgens de vorige eigenaar) toen de auto in december 2005 geïmporteerd werd vanuit Spanje (waar hij in 1995 geïmporteerd is vanuit the states).
En tja wat zou ik er aan uit willen geven. Max. 1.000 euro ofzo...
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Voor 1000 euro kun je op zich niet veel tunen.

Ik zou er voor dat geld misschien een ander uitlaatje en open luchtfilter opzetten en de rest aan de wielophanging en banden en remmen besteden. Denk bij wielopanging aan polyurthane rubbers en Koni schokbrekers en als je wilt misschien verlagen.
Gimmick

Bericht door Gimmick »

Ik ga bij nader inzien maar gewoon m'n studieschuld aflossen en een nieuwe inrichting kopen. Moet maar tevreden zijn met m'n AW11 zoals 'ie is.
Roland

Bericht door Roland »

Ja hou em gewoon in goede staat, op alle vlakken (remmen, sturen, goeie banden) en dan heb je dat vermogen niet zo nodig.
Brum

Bericht door Brum »

Helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Gimmick schreef:Ik ga bij nader inzien maar gewoon m'n studieschuld aflossen en een nieuwe inrichting kopen. Moet maar tevreden zijn met m'n AW11 zoals 'ie is.

Gewoon zo doen.. een AW11 is ook standaard al leuk ;)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gimmick

Bericht door Gimmick »

Maar dan weet ik wel een klusje. De synchromesh van m'n tweede versnelling is niet best en de vijf vliegt er weliswaar niet uit, maar is wel beweeglijk. Wat kost een versnellingsbakrevisie en waar kan ik dat het beste laten doen?
Roland

Bericht door Roland »

Denk dat je beter op zoek kan naar een tweedehands bak, als in dat dat goedkoper is. Maarja liggen misschien ook niet voor het oprapen.

Over dat vermogen.. Ik zeg niet dat een aw11 geen extra vermogen kan gebruiken, maar je komt altijd wel weer iemand tegen die sneller is (wat helemaal niet erg is, maar daardoor lijkt je snelle wagen ineens best sloom).
Snelheid went dus heel snel, hard door de bochten kunnen niet.
Plaats reactie