Wide Body

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

ik zou het niet doen, precies wat Wouter zegt; te druk.
en als je het doet: dan zou ik het gedeelte tussen de achterkant van de portier (inclusief side duc en wiel kast doen tot en met de C-stijl (inclusief het dak)een beetje zoals de R8...
maar of het zin vol is....ik zou het gewoon bij lak houden.
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Weer wat verder gedaan aan de 2.
Achterkant bijgewerkt, was een heel karwei om de lichten mooi te laten aansluiten maar het is toch gelukt na veel schuren en passen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu kan er begonnen worden met het fijn (P180) schuren van de onderdelen om daarna in de spuitplamuur te zetten.
Het grootste schuurwerk is dan gedaan, en kan ik aan de voorzijde beginnen.
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Ook al eens de onderzijde beter bekeken. Ook hier zal veel moeten gebeuren, veel roest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen ik de laatste keer voor ik de 2 stilzette de onderzijde bekeek zag deze er zeer proper uit, dit is het resultaat van een wagen die ongeveer 3 jaar op een grasveldje staat onder een plastik zeil.
De kleine verstevigings stangen zijn voor en achter aan de rechterkant zeer slecht, ik heb begrepen dat dit bij de meeste voorkomt. Met wat vervangen jullie deze? origineel of bestaat er een betere versie van (roestvrij) of kan ik ze beter laten namaken.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

er zijn RVS exemplaren tekoop.. voor de rest ziet hij er goed uit!! mooi strak schuuren plamuurwerk!!!
keep up the gooed work!
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Haal zelf bij een ijzerhandel RVS staafjes in de zelfde of iets dikkere maat, aan eind een beide kanten insnijden, samen knijpen, eventueel dichtlassen en gaatje inboren. Of voor 35 euro nieuwe kopen die weer 10 jaar meegaan.

Of voor +/- 35 euro RVS versie kopen. Mocht je hier interesse in hebben, moet je me even een PM sturen.

Verder ziet die er weer strak uit, ow en koop aub ff een setje 94+ achterlichten :P
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Die lampen die er nu achterin zitten moet je gewoon laten zitten, die worden nog een keer zeldzaam hier in Nederland ;D
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Er was ooit iemand in duitsland die ze in roestvrij staal maakte. Maar ze zijn niet zo duur bij de dealer geloof ik. Ik ga er gewoon een paar originele in zetten, als die weer 15 jaar mee gaan vind ik het wel prima.

Ik zou als ik jou was ook even goed in de luchtdoorlaatgaten aan de zijkant van de auto kijken (rubber ff verwijderen). Daar vond ik bij mij onderaan ook nog wat roest :(

Ziet er goed uit verder en je schiet goed op, het is te merken dat je het vaker gedaan hebt.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

BST schreef:Die lampen die er nu achterin zitten moet je gewoon laten zitten, die worden nog een keer zeldzaam hier in Nederland ;D

mijn idee...;D
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

BST schreef:Die lampen die er nu achterin zitten moet je gewoon laten zitten, die worden nog een keer zeldzaam hier in Nederland ;D
Ik denk wel dat ik bij dit model lichten zal blijven maar zal er toch nieuwe moeten zoeken wanneer ik klaar ben want deze zijn beschadigd er zijn stukjes uitgebroken op de hoeken. Het middenpaneel zal waarschijnlijk wel wat veanderd worden, maar dat zijn zorgen voor later.
Voor de stangen zit ik er wel over te denken om ze dan maar zelf te maken, dan kan ik ook ineens het motorkruis en de versteviging vooraan aanpassen naar mijn zin. Door de verbouwingen die ik van plan ben te doen vooraan zal ik toch zelf een verstoviging moeten maken (de andere zullen niet meer passen) Maar ik zie wel wat ik er mee doe, er is nog zoveel te doen.
Groeten uit zomers Belgie
Wim
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

dat schiet al mooi op, goed bezig
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Hoi

Deze week de auto in de spuitplamuur gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Ook heb ik een begin gemaakt aan de voorzijde.
Afbeelding
Stukje weggeslepen
Afbeelding
Afbeelding
Hier gaat ook nog veel werk inzitten, maar nu zal het niet meer zo snel vooruitgaan daar de drukke periode op het werk eraan komt dus minder uurtjes per dag om verder te doen.
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

komt helemaal goed zo te zien, mooi werk!
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

waarom laat je Joshma niet zo'n mooie carbon voorklep maken??? :P
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

rmmr2 schreef:waarom laat je Joshma niet zo'n mooie carbon voorklep maken??? :P
Joshma heeft een hele mooie voorklep gemaakt maar ik wil er liever zelf een maken (wil zoveel mogelijk zelf bouwen aan de 2)
Mijn voorklep zal in metaal worden gemaakt omdat er in Belgie wel wat problemen zijn ivm keuring met een carbon of poly klep. Ik zal waarschijnlijk zo al problemen krijgen door het uitslijpen van de voorkant, maar door de uitvoering in metaal kan ik de sterkte van het geheel terug bekomen en(hopelijk) een goedkeuring krijgen.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

huh?? dit gedeelte draagt toch geen echte waarde toe aan de sterkte van het geheel??? en bovendien: wie ziet het??? bij de keuring inspecteren ze toch niet het complete chassis? (m.u.v. de chassisbalken)
en hoe weet die keurmeester of het orgineel is? als je dit toch netjes afwerkt ziet niemand het volgensmij...
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

In belgie mag je geen steunende delen doorslijpen;dus ook je voorklep niet(ik hoop voor jou dat ze er niet moeielijk over gaan doen)
Brave jongens komen in de hemel,stoute jongens komen overal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Met een in metaal verbouwde kap heb ik nog nooit problemen gehad met andere materialen wel. De bedoeling is dit zo te maken dat het origineel lijkt er zijn weinig personen op de keuring de een sw20 echt kennen.
In Belgie dient de vergrendeling van de kap origineel te zijn en de haken die de kap tegenhouden bij een aanrijding moeten nog in dienst zijn, bij poly kap zeggen ze dat bij een aanrijding dit niet veilig is omdat de kap scheurt in plaats van tegengehouden word
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

afgehaald van how2tune.be
De structuur, hier bedoelt men het binnenframe van de motorkap, mag ook niet gewijzigd worden. Deze heeft immers een belangrijke impact bij een ongeval.
Brave jongens komen in de hemel,stoute jongens komen overal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

hmmm... daar zit natuurlijk wel wat in....

mocht je een frontale aanrijding krijg dan krijg je zon rommel.... wordt je bekleding zo vuil vies en rood van kleur...


Krijg je net zo'n tafrelen als hieronder...

<CENSUUR>
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Plaats reactie