nu vroeg ik mij af of er nog truukjes zijn om de bpm een beetje laag te houden?
en met welk bedrag moet ik ongeveer rekening mee houden bij een 94er rev3 turbo, kan namelijk geen bpmcalculator gebruiken zonder dat ik de nieuwwaarde van de auto ken.
Moderator: Pieten
Het scheelt in de MRB toch alleen als je net over de grens naar de volgende gewichtcategorie gaat? Desondanks wel verstandig om het risico niet te nemen (je zal maar net op 1251 uitkomen ipv 1249BlackTubby wrote:Nog een aanvulling voor de keuring. (niet van invloed BPM)
Zorg dat je iets minder dan een halve tank benzine heb, Haal er spullen uit die er niet in horen. Hoe minder gewicht, hoe beter, je auto wordt nl. gewogen en dat komt elke maand terug in de wegenbelasting.
Je hebt ook al andere koplampunits? (als het een JDM is)
Forumgebruiker wrote: doe lief, en lieg over de opties.
Forumgebruiker wrote:Ik heb mijn rechtsgestuurde mr2 in september 2006 op kenteken gezet. Mijn mr2 staat op kenteken als zijnde een Toyota Coupe, en bij het bepalen van de bpm is er uitgegaan van een non-turbo mr2. Op de vraag hoe het zat met de opties (mijn mr2 is volledig Tom's T020 uitgevoerd, en ik heb climate-control, electrisch inklapbare spiegels etc), heb ik gewoon gezegd dat alles in Japan standaard was, dus geen optie. Dit vond de dame in kwestie prima waardoor ik uiteindelijk precies moest betalen wat de bpm voor een standaard 94er mr2 2.0 gti zou zijn.
Ik heb wel gehoord dat de ervaringen verschillen per rdw-vestiging, en per medewerker.. dus mijn advies is: doe lief, en lieg over de opties.
Succes!