bpm

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

black thunder
deze week moet mijn mr2 naar de rdw-keuring ivm invoeren.
nu vroeg ik mij af of er nog truukjes zijn om de bpm een beetje laag te houden?
en met welk bedrag moet ik ongeveer rekening mee houden bij een 94er rev3 turbo, kan namelijk geen bpmcalculator gebruiken zonder dat ik de nieuwwaarde van de auto ken.:-/
erikmr
Type MR2: AW11
8) alle extra,s verwijderen
verder blijft er maar 10 % staan van de bpm na 10 jaar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Juist, Als het een GT is, badge even verwijderen en zeggen dat het een GTS is :P
black thunder
maar de auto heeft bijvoorbeeld een klein deukje in de voorbumper, is dit nog van invloed?

hoe kom ik erachter wat de bruto-nieuwprijs is van de 2, het is een 94er met LSD en tractioncontrol volgens zeggen één van de duurste uitvoeringen destijds.
erikmr
8) uiterlijk is bij de douane niet van belang voor de rest-bpm
wel voor de rdw daar moet alles functioneren
BlackTubby
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: SW20/21/22
je hebt PM
BlackTubby
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: SW20/21/22
Nog een aanvulling voor de keuring. (niet van invloed BPM)

Zorg dat je iets minder dan een halve tank benzine heb, Haal er spullen uit die er niet in horen. Hoe minder gewicht, hoe beter, je auto wordt nl. gewogen en dat komt elke maand terug in de wegenbelasting.
Je hebt ook al andere koplampunits? (als het een JDM is)
Casper
Tegenwoordig kun je de BPM wel degelijk verlagen. De 10% wordt gehanteerd, omdat er vanuit wordt gegaan dat de auto na 8 jaar (tot 25) nog 10% waard is van de nieuwprijs. Indien je echter kunt aantonen, door bijvoorbeeld een taxatierapport, dat de waarde van jouw auto lager ligt dan wordt dit overgenomen en betaal je minder dan 10% BPM.

Deze regeling wordt heel erg veel gebruikt voor auto's met (grote) schade.

Hetgeen je dus moet aantonen is dat jouw auto minder waard is dan de BPM tabel aangeeft.
johnwoo
BlackTubby wrote:Nog een aanvulling voor de keuring. (niet van invloed BPM)

Zorg dat je iets minder dan een halve tank benzine heb, Haal er spullen uit die er niet in horen. Hoe minder gewicht, hoe beter, je auto wordt nl. gewogen en dat komt elke maand terug in de wegenbelasting.
Je hebt ook al andere koplampunits? (als het een JDM is)
Het scheelt in de MRB toch alleen als je net over de grens naar de volgende gewichtcategorie gaat? Desondanks wel verstandig om het risico niet te nemen (je zal maar net op 1251 uitkomen ipv 1249 ;D). Wordt er wel gelet op aanwezigheid van zaken als reservewiel/krik etc? Scheelt ook weer kilo's ;D
Mr2-wouter
lol, bijrijdersstoel thuis laten, of beide stoelen en 2 carbonne stoelen lenen :P Targadaken thuis laten :P, spoiler eraf schroeven ;D

Blok eruit laten :lach:
Beer
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-1 ... P322_33536

Voor de bepaling van de nieuwprijs zal vaak de dichtsbijzijnde, in Nederland leverbare uitvoering gehanteerd worden + de kosten van de opties. De importeur kan je vaak het beste voorlichten over de nieuwprijs.
MyRealTwo
Voor het bepalen van de nieuwwaarde werd bij mij vergeleken met een Nissan 200SX. Gewoon gezegt dat hij 200 pk heeft. Je kan ook proberen er voor te gaan dat het gewoon een 2.0 is(eventueel met alle opties). Uiteindelijk komt hij op het kenteken toch ook gewoon als 2.0 GTi te staan(simpelweg omdat in hun administratie de keuze mr2 turbo er niet tussen staat).

Succes.
Forumgebruiker
Ik heb mijn rechtsgestuurde mr2 in september 2006 op kenteken gezet. Mijn mr2 staat op kenteken als zijnde een Toyota Coupe, en bij het bepalen van de bpm is er uitgegaan van een non-turbo mr2. Op de vraag hoe het zat met de opties (mijn mr2 is volledig Tom's T020 uitgevoerd, en ik heb climate-control, electrisch inklapbare spiegels etc), heb ik gewoon gezegd dat alles in Japan standaard was, dus geen optie. Dit vond de dame in kwestie prima waardoor ik uiteindelijk precies moest betalen wat de bpm voor een standaard 94er mr2 2.0 gti zou zijn.

Ik heb wel gehoord dat de ervaringen verschillen per rdw-vestiging, en per medewerker.. dus mijn advies is: doe lief, en lieg over de opties.

Succes!
black thunder
als het een dame is dan is er altijd meer mogelijk ;D

moet het reservewiel wel aanwezig zijn ivm het gewicht en wat zijn de minimale eisen voor aanwezigheid benzine?
anders rij ik de tank zo goed als leeg ;)
Xhermes
Forumgebruiker wrote: doe lief, en lieg over de opties.

Netjes :)
black thunder
Forumgebruiker wrote:Ik heb mijn rechtsgestuurde mr2 in september 2006 op kenteken gezet. Mijn mr2 staat op kenteken als zijnde een Toyota Coupe, en bij het bepalen van de bpm is er uitgegaan van een non-turbo mr2. Op de vraag hoe het zat met de opties (mijn mr2 is volledig Tom's T020 uitgevoerd, en ik heb climate-control, electrisch inklapbare spiegels etc), heb ik gewoon gezegd dat alles in Japan standaard was, dus geen optie. Dit vond de dame in kwestie prima waardoor ik uiteindelijk precies moest betalen wat de bpm voor een standaard 94er mr2 2.0 gti zou zijn.

Ik heb wel gehoord dat de ervaringen verschillen per rdw-vestiging, en per medewerker.. dus mijn advies is: doe lief, en lieg over de opties.

Succes!

maar wat is je uiteindelijke bpm bedrag geweest? anders kun je mij daar eventueel een kopie van mailen en heb ik bewijs ;D
Forumgebruiker
Hoi.

Mijn uiteindelijke bpm bedrag was, als ik het me goed herinner, iets van 825 euro ofzo. Het was uiteindelijk lager dan het minimale bpm bedrag voor een 2 liter gti, omdat ik geen airbag heb (die was hier blijkbaar standaard).

Voor een kopie van de bon zal ik even moeten zoeken..
MyRealTwo
Als ik mij niet vergis zat die van mij ook rond dat bedrag. Ik zal eens kijken of ik ook nog ergens een bewijsje heb.
Post Reply