Sinds een paar maanden heeft mijn auto kuren. Het begon ermee dat de auto gewoon starte op 1 moment van de dag en op een ander moment niet, maar uiteindelijk wel. Als de auto dan liep was er dan ook niets aan de hand.
Het verergerde echter direct na de BBQ meeting bij blackmr2 (of was het andersom?) in Groningen. Op de terugweg sloeg de auto tot 2 keer toe af onder het rijden, maar gelukkig wou deze na verkoop van tijd (verzopen na starten?) wel weer aanslaan.
Daarna gewoon weer een paar weken gereden, maar nu wordt de frequentie waarmee het gebeurd wel erg hoog. Een ander verschijnsel is dat hij stationair wel erg langzaam draait, tegen het afslaan aan (tot 600rpm aan toe), vooral als de EFI zekering eruit is geweest.
Vandaag de verdeler en rotor vervangen en er andere bougies ingezet. Echter mocht dat niet baten. Vonk is er wel aanwezig, maar de benzinelucht die ik voorheen wel rook na het starten (en dit niet in 1 keer lukte) als dit zich voordeed rook ik vandaag niet. Ik ben bang dat het iets met de brandstoftoevoer is.
Zijn er wat basis dingen en bekende kwaaltjes die ik kan checken?
Auto start niet / slaat onderweg af: benzine toevoer probleem?
Moderator: Pieten
-
jrb
als je zekerweet dat er benzine in zit kun je je brandstof leiding op je inlaatspruitstuk loshalen en dan kijken als iemand start of hij daar brandstof geeft dan weet je zeker of het in je spruitstuk aankomt.
En let op de kopere pakkingsringetjes deze kunnen er tussen uitvallen!!!!
En let op de kopere pakkingsringetjes deze kunnen er tussen uitvallen!!!!
-
JPMR2
Het lijkt erop dat de contactpunten op het mainrelais slecht zijn. Dit relais zorgt er voor dat het complete systeem van ontsteking en brandstof stroom krijgt. Meet dit eerst eens door. Let er op dat je dit relais altijd onder spanning moet meten.
JPMR2
JPMR2
Heb je al gecheckt op error codes?
Mogelijke oorzaken:
- brandstofpomp (loopt misschien tegen het eind van z'n leven?)
- brandstoffilter (kan verstopt zitten als 'ie al jaren niet vervangen is)
- O2 sensor (slaat hij wel eens af onder flink gasgeven? dan wordt de O2 sensor namelijk niet gebruikt)
Mogelijke oorzaken:
- O2 sensor (slaat hij wel eens af onder flink gasgeven? dan wordt de O2 sensor namelijk niet gebruikt)
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
- Geen error codes helaas.johnwoo wrote:Heb je al gecheckt op error codes?
Mogelijke oorzaken:
- Heb ik vorig jaar net vervangen
- O2 sensor zou eventueel ook slechter kunnen zijn, maar bij het starten is geen plofje te horen en een O2 sensor zou toch ergens op moeten reageren. De motor zou dan in ieder geval aan moeten slaan.
- tilma800
Waar zit deze precies? Ik zal het eens opzoeken op het online bgb.JPMR2 wrote:Het lijkt erop dat de contactpunten op het mainrelais slecht zijn. Dit relais zorgt er voor dat het complete systeem van ontsteking en brandstof stroom krijgt. Meet dit eerst eens door. Let er op dat je dit relais altijd onder spanning moet meten.
JPMR2
Alle andere functies in de auto doen het wel, behalve dus de motor
Het moet iets heel klein en lulligs zijn, want als de auto wel loopt voelt deze gewoon goed aan. Toen ik laatst naar huis werd gesleept nadat de auto op het werk niet wilde starten deed deze het wel weer toen ik thuis nog even probeerde. En vandaag deed ie het dus weer niet.
-
BlackMR2
hopen voor je dat het probleem snel is opgelost Dennis,
altijd vervelend als de auto het niet doet,
suc6 met het oplossen
altijd vervelend als de auto het niet doet,
suc6 met het oplossen
- tilma800
Ik heb net het bgb bekeken en de grootse mogelijkheid lijkt mij idd de 'circuit opening relay'.
Iets anders waar ik aan dacht is het volgende. Mijn MR2 had in het voorjaar last van lekkage van koelwater uit het kachel systeem. De buizen van dit systeem lopen boven de tank en de brandstofpomp zit ook boven in de tank gemonteerd. Zou het kunnen dat daar connecties zijn gecorrodeerd of iets dergelijks?
Iets anders waar ik aan dacht is het volgende. Mijn MR2 had in het voorjaar last van lekkage van koelwater uit het kachel systeem. De buizen van dit systeem lopen boven de tank en de brandstofpomp zit ook boven in de tank gemonteerd. Zou het kunnen dat daar connecties zijn gecorrodeerd of iets dergelijks?
heb dit tijdje geleden ook voorgehad.
wat ik gedaan heb en wat het opgelost heeft:
- benzinefilter, geen verbetering
- injectoren gereinigd, geen verbetering
- rotor en rotorkap vervangen, waren sterk ingebrand, sterke verbetering, niet opgelost
- bougiekabels nagemeten, dit was het probleem, weerstand van cyl 2 en 3 hadden de dubbele impedantie die toegelaten is.
wat ik gedaan heb en wat het opgelost heeft:
- benzinefilter, geen verbetering
- injectoren gereinigd, geen verbetering
- rotor en rotorkap vervangen, waren sterk ingebrand, sterke verbetering, niet opgelost
- bougiekabels nagemeten, dit was het probleem, weerstand van cyl 2 en 3 hadden de dubbele impedantie die toegelaten is.
Bobine na warm worden begint hij door te slaan?
Andere bobine proberen 2tjes hebben er last van.
Het zijn altijd rot storingen het wel en niet werken! Moeilijk zoeken. Je kunt beter hebben dat het niet werkt. Dan vindt je het zo.
Je had het over benzine lucht dus dan is er geen ontsteking of ontsteking op het verkeerde tijdsip maar dan krijg je wel geplof!
Succes met zoeken!!
Andere bobine proberen 2tjes hebben er last van.
Het zijn altijd rot storingen het wel en niet werken! Moeilijk zoeken. Je kunt beter hebben dat het niet werkt. Dan vindt je het zo.
Je had het over benzine lucht dus dan is er geen ontsteking of ontsteking op het verkeerde tijdsip maar dan krijg je wel geplof!
Succes met zoeken!!
- Dokter Rob
Heb je diesel staan tanken?
trek je brandstoftank leeg, reinigen en opnieuw vullen...
Postitief denken, je hebt nu voldoende tijd om de carputer af te maken...
trek je brandstoftank leeg, reinigen en opnieuw vullen...
Postitief denken, je hebt nu voldoende tijd om de carputer af te maken...
- tilma800
De auto doet het weer! Ik heb de truc toegepast die je ook moet doen bij een niet werkende stuurbekrachtiging. namelijk zo'n 20 keer het contact aan en uit zetten voor het starten om de relais schoner te klikken. Start en loopt weer perfect. binnenkort maar wel de relais ververvangen, want het zal wel weer terug komen.
- Surferdude
De mijne gaat toch alweer twee jaar mee zonder te vervangen...
- Dokter Rob
Surferdude wrote:De mijne gaat toch alweer twee jaar mee zonder te vervagen...
Dat zeg jij...
- Surferdude
Nee, ik zei vervangen...
Vervagen doe je als je in een Corvette rijdt...
Vervagen doe je als je in een Corvette rijdt...
- Dokter Rob
klopt!
aan de horizon...
maarja, jij weet dat, je hebt immers meegereden...
tekst op de spiegels van een Corvette:
"Objects in mirror are losers"
aan de horizon...
maarja, jij weet dat, je hebt immers meegereden...
tekst op de spiegels van een Corvette:
"Objects in mirror are losers"