Afgelopen zaterdag dacht iemand dat hij een rotonde op kon rijden als er al iemand reed.... Resultaat:
Vriendin zat naast me, die schreeuwde KIJK UIT! Dus ik kijken of ik een eend ofzo bijna overreed. Maar 2 seconden later zag ik een zwarte PT cruiser naast/in me staan.
Schade kosten laten bepalen bij Toyota: €1800 ex arbeid.
Shaggy wrote:balen man... gelukkig niet jou schuld.
(let op: maakt niet uit of hij zegt dat ie schuldig is, verzekering maakt dat uit.)
maar in deze situatie zit ie wel fout...
even corrigeren.
Als er op het schadeformulier schuld bekend is dan heb je al voor 99% een gewonnen zaak.
Zijn er getuigen die dit verhaal bevestigen is het rond.
Ben je "All-Risk" dan krijg je meteen je geld, ben je "WA" dan moet je lange tijd (kan oplopen tot een paar maanden) wachten tot de tegenpartij uitgekeerd heeft aan jouw maatschappij. Hier gaat een lange procedure aan vooraf van het opvragen van getuigen verklaringen en politie rapporten.
Surferdude wrote:...en de vorm waarop je verzekerd bent....
Ben je "All-Risk" dan krijg je meteen je geld, ben je "WA" dan moet je lange tijd (kan oplopen tot een paar maanden) wachten tot de tegenpartij uitgekeerd heeft aan jouw maatschappij. Hier gaat een lange procedure aan vooraf van het opvragen van getuigen verklaringen en politie rapporten.
Succes met de afhandeling!
Maar niet als hij schuld bekend.. In dat geval is de zaak inderdaad al voor 99% rond en kan het gewoon binnen een paar weken klaar zijn. Voor verzekeraars is dat namelijk ook stukken goedkoper dan maanden procedures uitvoeren.
Trouwens, dit ziet er niet echt heel erg uit. 2e hands deurtje vinden, als je geluk hebt nog in dezelfde kleur ook en inderdaad kijken of je de hele auto voor een mooi prijsje kan laten spuiten. Hier hou je zeker genoeg aan over in ieder geval
Christopher wrote:Maar niet als hij schuld bekend.. In dat geval is de zaak inderdaad al voor 99% rond en kan het gewoon binnen een paar weken klaar zijn. Voor verzekeraars is dat namelijk ook stukken goedkoper dan maanden procedures uitvoeren.
Trouwens, dit ziet er niet echt heel erg uit. 2e hands deurtje vinden, als je geluk hebt nog in dezelfde kleur ook en inderdaad kijken of je de hele auto voor een mooi prijsje kan laten spuiten. Hier hou je zeker genoeg aan over in ieder geval
Foto zie je het niet echt goed, maar zitten 2 fikse deuken in.
en loopt ook een kras over de deur naar de achter kant toe.
Op achterkant van schadeformulier staat "wie denkt u dat de schuldige is"
had i al ingevuld "ikzelf / gaf geen voorrang"
volgende week een keer komt van zijn verzekeringmaatschapij iemand de schade bekijken bij de Toyota Garage in Veenendaal