zoals gezegd hierbij mijn verhaaltje;
-heb op maandag 10 december mijn MR-tje binnengedaan met een licht lekkende koppakking.De motor draaide perfect,hij lekte enkel een beetje olie aan de koppakking niet erg maar voldoende voor mij om dat laten te maken.
-op vrijdag 21 december:::| (10 dagen voor een werk van 2 daagjes) hebben mijn broer en ik mijn 2-tje teruggehaald en ik voelde al dat er iets niet juist was;de auto schokte,de luchtfilterkast lag los en piepte bij elke beweging van de motor,motor draaide 1800 toeren stationair en alle vacuumslangen waren verkeerd aangesloten en ééntje was zelfs vermist
-en toppunt vanalles:ze hebben een diepe deuk in de deurdrempel gezet:boos: pas gezien bij het kuisen van het 2-tje
-ik terug op 26 december(garage gesloten 24/25-12);hun commentaar;ik zal je een nieuwe afspraak geven voor 9 januari;tot op dit punt had ik nog geen factuur ontvangen(er was een prijs gezegd van rond de 1500 euro)en van die deuk in de drempel wist natuurlijk niemand iets af;dat was ikzelf geweest volgens hun;ik had ergens overheen gegaan en een deuk erin gereden maar helaas pindakaas voor hen op 17/12 is er een fixatieplaat uit mijn pols gehaald en kon dus onmogelijk met de wagen rijden en er zatten geen scheurkrassen op de drempel,het was er echt ingeduwd(waarschijnlijk met een slecht geplaatste autolift)
-ik krijg enkele dagen later de factuur 2700 euro:::| dus intussentijd was op mysterieuze wijze de altornator en de cilinder voor de koppeling overleden.
-ik op 8 januari mijn 2 terug naar de garage gebracht zodanig dat ze op 9/01 onmiddelijk aan hem konden werken(werken aan een warme motor is niet zo aangenaam hé),ik bel zoals afgesproken om 15u;ja hij is nog niet klaar we hebben O-ringen moeten bijbestellen en een nieuw rubber darmpje bel morgen maar terug dan is ie klaar.
-op 10/01 ik bel;hij is NIET klaar bel morgen maar eens terug;ik een beetje fel:donder_frown:
-gisteren dan mijn 2 terug gehaald:hij snokt niet meer,hij rijdt inderdaad beter maar nog altijd niet 100%,motor draait nog altijd veel te hoog stationair en de stelschroef is al volledig dicht gedraaid;motor heeft soms ook de neiging om terug te vallen tot 500rpm en dan stijgt ie terug tot zoeen 900rpm enzo gaat ie op en af,zijne commentaar;uwe Map sensor is kapot en nog ergens het een of ander vacuumventiel kostprijs -+300euro
-dus nu ben ik eigenlijk wel een beetje gefrustreerd da's alles bij elkaar zoeen 3000 euro voor een lekkende koppaking en een motor die niet meer goed draait en het wordt er niet beter op;nu hoor ik van de mecanieker dat hij op 9/01 pas om 15.30 aan mijn 2 is mogen beginnen terwijl ik een afspraak had om 8u.De volgende dag heeft mijn 2 weer moeten wachten tot 15u eer dat er iets aan gedaan werd.
-Oja de luchtfilterkast die hadden ze los gemaakt en vergeten terug vast te zetten en onze vermiste vacuumslang is nog altijd vermist(hebben ze wel een nieuwe opgezet;maar voor die prijs mag dat ook wel denk ik)en de deuk willen ze ook wel terugmaken;maar dat wil ik niet,ik zal zelf wel naar een carroseriebedrijf gaan(vertrouwen is een beetje zoek;D )
koppakking van 2700 euro's
Moderator: Pieten
-
BlackMR2
wat een gigantisch eikels,
en geen verstand van een MR, en niet goed afleveren en een deuk maken en een veels te hoge rekening
wat een amateurs
je bent duidelijk opgelicht
heel veel suc6 met de afhandeling
en geen verstand van een MR, en niet goed afleveren en een deuk maken en een veels te hoge rekening
wat een amateurs
je bent duidelijk opgelicht
heel veel suc6 met de afhandeling
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: ZZW30
Wat een stelletje sukkels daar, zeg.
Een andere garage zoeken en dit "proberen" netjes, voor minder dan 2700 euro, op te lossen.
Voor 2700 euro heb je hier een compleet gereviseerde motor........
Zonder schade aan de drempels.
Volgende keer breng hem hier maar naar de MR2 dokter en blijf hier maar slapen, dan heb je genoeg verdiend en nog een leuk weekend ook.
Is een stuk gezelliger en minder duur.
En beter voor de Emmer.
Een andere garage zoeken en dit "proberen" netjes, voor minder dan 2700 euro, op te lossen.
Voor 2700 euro heb je hier een compleet gereviseerde motor........
Zonder schade aan de drempels.
Volgende keer breng hem hier maar naar de MR2 dokter en blijf hier maar slapen, dan heb je genoeg verdiend en nog een leuk weekend ook.
Is een stuk gezelliger en minder duur.
En beter voor de Emmer.
Is in een toyota garage gebeurd en een andere garage opzoeken mag niet volgens de politiek van toyota belgie.Je moet in de garage van herstelling terug gaan tot als de wagen terug fantsoenlijk rijdt,indien ze het daar niet opgelost krijgen sturen ze iemand van toyota-be zelf of je moet bij hun langsgaan.
Is trouwens de 2de keer dat ik bij een erkende toyota garage langs ga en ook de 2de keer dat ik grote problemen heb met mijn 2-tje.Voor mij nooit meer een off.toyota garage,breng ik hem wel tot bij de 2-dokter en neem ik wel enkele dagen verlof,kamer is blijkaar al in orde:dux-blij_thumb-up:waarvoor mijn dank
Is trouwens de 2de keer dat ik bij een erkende toyota garage langs ga en ook de 2de keer dat ik grote problemen heb met mijn 2-tje.Voor mij nooit meer een off.toyota garage,breng ik hem wel tot bij de 2-dokter en neem ik wel enkele dagen verlof,kamer is blijkaar al in orde:dux-blij_thumb-up:waarvoor mijn dank
-
BlackMR2
in jou geval zal ik direct contact opnemen met de importeur van Toyota,
kunnen ze er gelijk werk van maken
en kan de "dealer" (misschien) aangepakt worden
kunnen ze er gelijk werk van maken
en kan de "dealer" (misschien) aangepakt worden
-
mr2eddy
Hey Ducky ,Ducky wrote:Ben ik van plan te doen ook
Man ,wat een bende loozers ,daar liet ik het niet bij zitten ,ik zou zeer zeker een klacht indienen bij Toyota zelf ,hen de faktuur voorschotelen ,een zeker foto's van de deuk ,wat je ook kan doen is een advocaat onder der arm nemen ,bij jouw autoverzerkering heb je normaal ook een burgelijke aansprakelijkheid verzekering ,die kunnen daar zeker iets mee doen en het kost jouw niks ...
good luck maat.
Grtz Eddy
Dit moet je echt doen.Ducky wrote:Ben ik van plan te doen ook
Niet mee wachten,ik heb met mijn vrouw haar yaris ook iets voor gehad.
En toen ging alles wel van de eerste keer te goei.
Wat klote zeg.
Van waar is die garage:huh:
Ik hoop voor u dat het nog tegoei met je mr komt.
En dat ze daar bij toyota Belgum is wakker schieten.
En de gargist is goe aanpakken.
Sterkte Serge
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Idd, werk van maken! Importeur in Belgie inschakelen en eisen dat er iets aan gedaan wordt...
Belachelijk!!
Belachelijk!!
-
mag
het betreft de toyota garage van Sint-TRUIDEN n.v. Jenaer
fijne service hebben ze daar:donder_frown:
Ducky heeft veel te veel geduld zou bij mij niet waar zijn goedschiks of kwaadschiks:075:
@ssholes zijn het
fijne service hebben ze daar:donder_frown:
Ducky heeft veel te veel geduld zou bij mij niet waar zijn goedschiks of kwaadschiks:075:
@ssholes zijn het
lijkt mij pure oplichting en onkunde.
Ik heb vroeger ook last gehad met een Toyota dealer.
Mijn sw20 had last van een slippende koppeling en deze moest vervangen worden €800 betaald, maar de koppeling slipte nog steeds. Terug naar de dealer geweest maar die zij dat de koppeling zich moest "zetten" na drie maanden nog steeds een slippende koppeling. De koppeling er zelf uitgehaald in de vakantie en er bleek nog steeds een originele in te zitten (zou vervangen zijn door een luc koppeling) die volledig op was zelf het lager had zeer veel speling (dus ook niet vervangen) Naar Toyota Belgie gebeld maar die konden niets voor mij doen omdat ik de wagen zelf terug uitelkaar hed genomen. Vanaf toen heb ik alle onderhoud aan de emmer zelf gedaan.
De distributieriem die ik bij aanschaf van de sw heb laten plaatsen door dezelfde dealer bleek ook al na nog geen 30000km op te zijn (waarschijnlijk ook niet vervangen)
Veel sterkte met jou dealer problemen en zeker zelf niet sleutelen wil je dat Toyota belgie je helpt (mag wel bij een andere officiele dealer gebeuren)
Groeten
TRD2000 (wim)
Mijn sw20 had last van een slippende koppeling en deze moest vervangen worden €800 betaald, maar de koppeling slipte nog steeds. Terug naar de dealer geweest maar die zij dat de koppeling zich moest "zetten" na drie maanden nog steeds een slippende koppeling. De koppeling er zelf uitgehaald in de vakantie en er bleek nog steeds een originele in te zitten (zou vervangen zijn door een luc koppeling) die volledig op was zelf het lager had zeer veel speling (dus ook niet vervangen) Naar Toyota Belgie gebeld maar die konden niets voor mij doen omdat ik de wagen zelf terug uitelkaar hed genomen. Vanaf toen heb ik alle onderhoud aan de emmer zelf gedaan.
De distributieriem die ik bij aanschaf van de sw heb laten plaatsen door dezelfde dealer bleek ook al na nog geen 30000km op te zijn (waarschijnlijk ook niet vervangen)
Veel sterkte met jou dealer problemen en zeker zelf niet sleutelen wil je dat Toyota belgie je helpt (mag wel bij een andere officiele dealer gebeuren)
Groeten
TRD2000 (wim)
-
Roland
Wat een prutsers in België (sorry hoor). Een nieuwe koppeling werkt meteen.
Wel heel erg genaaid zeg.
Wel heel erg genaaid zeg.
-
Vinny
Dit is idd een nachtmerrie,ikzelf werk ook bij een Toyota dealer maar heb dit bij ons nog niet meegemaakt,als er bij ons schade geconstateerd wordt moeten wij dit melden.
Wij vervangen overgens ook geen dingen buiten de prijsafspraak om.
Ik hoop dat je MR fatsoenlijk gemaakt wordt,succes!
Wij vervangen overgens ook geen dingen buiten de prijsafspraak om.
Ik hoop dat je MR fatsoenlijk gemaakt wordt,succes!
Vandaag nog maar eens gebeld,de luchtdebietmeter zou nu stuk zijn,gaan ze die nog eens vervangen en dan zien wat ie doet:(
@TRD2000 uit een slechte ervaring(heb het zelf ook meegemaakt) weet ik dat toyota belgie je niet helpt als je zelf naar een andere garage gaat of als je zelf gaat sleutelen,je moet echt wachten tot de eerste zegt dat ie het niet opgelost krijgt;dan stuurt je TB je naar een andere dealer of ze doen je langskomen in Brussel
@TRD2000 uit een slechte ervaring(heb het zelf ook meegemaakt) weet ik dat toyota belgie je niet helpt als je zelf naar een andere garage gaat of als je zelf gaat sleutelen,je moet echt wachten tot de eerste zegt dat ie het niet opgelost krijgt;dan stuurt je TB je naar een andere dealer of ze doen je langskomen in Brussel
Die rekening zou ik zoweizo niet betalen. Vraag een offerte aan bij een andere dealer voor het vervangen van de koppakking en je weet wat je kan betalen.
Zowiezo aangeven dat je alle vervangen delen terug wilt hebben.
Heb je geen rechtsbijstandverzekering die je een handje kan helpen?
Zowiezo aangeven dat je alle vervangen delen terug wilt hebben.
Heb je geen rechtsbijstandverzekering die je een handje kan helpen?