Vocht probleem

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Youp
Nou ik heb laatst de motor afgespoten en tijdens dit spuiten de motor laten draaien. Net zoals ik dat op mn werk ook altijd doe (alleen dat zijn moderne BMW's :-/ ). Tijdens het spuiten bleef de motor prima draaien maar toen ik klaar was, in stapte en gas gaf liep hij niet lekker meer... Stapvoets naar huis gereden (gelukkig maar 500 meter ofzo) en gestopt. Bougi's stonden uiteraard onder water, dus dit water heb ik opgesopt. Ook de bougiekappen even droog gemaakt van binnen. Proberen te starten --> niks.. Als ik heel lang doorstart komt er af en toe een plofje uit de uitlaat van een misplaatste ontsteking en dat was het.

Ik stel deze vraag hier op dit forum omdat dit misschien een vaker voorkomend probleem is bij Toyota. Zelf zat ik te denken aan een gesneuvelde ontsteking(smodule).

Ik heb de verdelerkap nog niet los gehad (geen tijd voor gehad) daar kijk ik van 't weekend nog naar.

Iemand een Toyota specifieke tip?
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Uhm komt nog wel is water idd bij de bougies en misschien dat er water in de verdelerkap etc is gekomen. Het is dus opzich ook niet echt aan te raden omdat met een hoge druk spuit oid te doen zonder je electrische componenten af te dekken. Ik zou dus even de ontsteking nagaan.
Youp
Xhermes wrote:Uhm komt nog wel is water idd bij de bougies en misschien dat er water in de verdelerkap etc is gekomen. Het is dus opzich ook niet echt aan te raden omdat met een hoge druk spuit oid te doen zonder je electrische componenten af te dekken. Ik zou dus even de ontsteking nagaan.

ja ach, macht der gewoonte he ;) voor je het weet sta je even je motor af te spuiten zonder er bij na te denken dat het een oud beestje is...
mrjem
Wat mij een keer gebeurd is , is dat er idd water van boven tussen de cylinders kwam, dus in het deel waar de bougie kabels op de bougies komen te zitten.
Als daar een plas water in staat krijg je een slechte ontsteking.
Verder je verdeler even los halen , verder zit alles netjes in je kofferbak wat electronica betreft.
Ook zou je even kunnen kijken of je niet ergens een stekkertje los hebt gespoten :S

Edwin
Surferdude
Image
Youp
mrjem wrote:Wat mij een keer gebeurd is , is dat er idd water van boven tussen de cylinders kwam, dus in het deel waar de bougie kabels op de bougies komen te zitten.
Als daar een plas water in staat krijg je een slechte ontsteking.
Verder je verdeler even los halen , verder zit alles netjes in je kofferbak wat electronica betreft.
Ook zou je even kunnen kijken of je niet ergens een stekkertje los hebt gespoten :S

Edwin
Het betreft een AW11, hier zit niet veel electronica van in de kofferbak. Het water stond overigens tussen de nokkenassen, niet tussen de cilinders... Het is geen V motor ;)

Toch bedankt voor je reactie.

:)
Dokter Rob
Surferdude wrote:Image

Wel aardig in te schatten wat je met de linkerhand doet...

Opname op het werk zeker?...
RowanMR2
Heb ik ook eens gehad toen ik mijn AW11 helemaal had afgespoten, op de dag dat ik hem kocht, vlak voor de APK. Kon er nog wel stotterend mee rijden en na veel km's was het pas over.

Daarna nog eens gehad, wilde toen echt niet meer lopen. Verdelerkap losgehaald (was nog droog) en bougies losgehaald en gedroogd (was daar ook erg nat) Hierbij stroomde er kleine hoeveelheden water de cilinders in. Ik werd toen naar mijn huis gesleept en tijdens het slepen heb ik het contact aangezet en de versnelling in 4 of 5 en langzaamaan begon het motortje te lopen. Vervolgens in vrij gezet en proberen zo lang mogelijk aan te houden. Toen ik voor de deur kwam draaide het motortje net lekker genoeg om hem te kunnen parkeren. De volgende dag even lekker drooggereden over de snelweg :)
tilma800
Kan ook aan de bougiekabels liggen dat deze toch vocht doorlaten en zo doorslaan.
ROB-E
Youp wrote:Iemand een Toyota specifieke tip?

Ja! Nooit meer doen!

p.s. waar vet zit zit geen roest.
en haal maar een natte lap over je kleppendeksels. lijkt het al een stuk beter.

nu mag je alle connectoren loshalen die je vind.
droog maken, inspuiten met contactspray. ook wachten totdat dat vervlogen is. beetje zuurvrije vaseline er aan smeren en weer in elkaar zetten.

als je in de toekomst geen elektronische problemen wilt hebben tenminste!

BTW wrom spuit je de motor van een moderne bmw af?
als je daar de motorkap van open doet, kom je toch nog een motor kap tegen?
Youp
ROB-E wrote:Ja! Nooit meer doen!

p.s. waar vet zit zit geen roest.
en haal maar een natte lap over je kleppendeksels. lijkt het al een stuk beter.
was een lading olie over het blok gegaan

nu mag je alle connectoren loshalen die je vind.
droog maken, inspuiten met contactspray. ook wachten totdat dat vervlogen is. beetje zuurvrije vaseline er aan smeren en weer in elkaar zetten.

als je in de toekomst geen elektronische problemen wilt hebben tenminste!

BTW wrom spuit je de motor van een moderne bmw af?
als je daar de motorkap van open doet, kom je toch nog een motor kap tegen?
Na een beurt ofzo om ze netjes schoon en als nieuw te houden. Ook zonder die kap kan je ze verzuipen met water, die dingen blijven lopen. En ik dacht heel even dat een oude toyota dat ook wel aan kon ::)
Youp
Hij loopt weer :)
ROB-E
gefeliciteerd:dux-blij_thumb-up:
rmmr2
wat was nu het probleem??
tilma800
rmmr2 wrote:wat was nu het probleem??
Vocht ;D
Youp
Vocht inderdaad... ik heb alle kabels even losgepakt, droog gefohnt, de verdeler los gehaald, de contacten eens goed gepoetst en de hele handel weer in elkaar gezet.

Starten lopen :)
mrjem
Youp wrote:Het betreft een AW11, hier zit niet veel electronica van in de kofferbak. Het water stond overigens tussen de nokkenassen, niet tussen de cilinders... Het is geen V motor ;)

Toch bedankt voor je reactie.

:)

En de ECU dan ? , maar ja het zijn de nokkenassen en niet de cylinders
Xhermes
Ecu zit in de achterklep :)
Post Reply