ik heb begrepen dat er in een 2.2L blok de catalysator in het spruitstuk zit..
scheelt het veel vermogen als je er een leeg spruitstuk in zet? (v/d sloop ofzo)
2.2
Moderator: Pieten
Durf niet met 100% zekerheid te zeggen.
maar verschil tussen een JAP turbo en US turbo (20pk) ligt grotendeels aan de 2e cat die een US wel heeft en een JAP niet...
Durf niet te zeggen hoe het bij 2.2 is
maar verschil tussen een JAP turbo en US turbo (20pk) ligt grotendeels aan de 2e cat die een US wel heeft en een JAP niet...
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
mijn 2.2 had maar 1 kat. en die zat in het uitlaatspruitstuk.
(sw21 1991)
(sw21 1991)
-
Mr Thimo
volgens mij heb ik ook maar één kat, alleen in mn spruitstuk.. ook een sw21 uit '91
maar zou het wat schelen als ik er een lege van de sloop ofzo plaats.. (en mn ori hou voor eventueel apk problemen) of is het de moeite niet waard?
maar zou het wat schelen als ik er een lege van de sloop ofzo plaats.. (en mn ori hou voor eventueel apk problemen) of is het de moeite niet waard?
- tweakmaster
ik heb geen cat meer, maar nu een turbo. nooit een catvanger gehad.
een auto van 91 heeft geloof ik geen cat nodig. en anders ff terugschroeven voor de APK.
een auto van 91 heeft geloof ik geen cat nodig. en anders ff terugschroeven voor de APK.
- Mr2-wouter
base86 wrote:Durf niet met 100% zekerheid te zeggen.
Naast het feit dat een US een andere turbo en ecu heeft en misschien nog een extra katje..
Mr2-wouter wrote:Naast het feit dat een US een andere turbo en ecu heeft en misschien nog een extra katje..
Gelukkig staat er "grotendeels" maar thnx voor de toevoeging!
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
Mr Thimo wrote:ik heb begrepen dat er in een 2.2L blok de catalysator in het spruitstuk zit..
scheelt het veel vermogen als je er een leeg spruitstuk in zet? (v/d sloop ofzo)
Kat er af gooien bij een 2.2 scheelt behoorlijk, vooral op hoger toerengebied.
Als je auto oud genoeg is heb hje geen katalysator meer nodig voor de APK.
gewoon spruitstuk met kat er afhalen, leeg rammen en weer monteren;D
bonus: diepere brom bij stationair........
J;D hn / Quadc@msix