Middag,
Bij veel foto's op de site van het dashbord zie ik naast de schakelaars van de mistlampen een wieltje zitten op de hoogte van de koplampen af te stellen.
Zelf heb ik niet zo'n wieltje in mijn 2, was dit misschien verplicht vanaf een bepaald bouwjaar?, mijn MR2 is van 1993,echter de 91er en de 98er (beide NL) van 2 vrienden van me hebben beide zo'n verstelwieltje in het dashbord zitten.
Mis ik nu iets, of heeft de rest het voor de show???
Koplamphoogteafstelwieltje.
Moderator: Pieten
mijn Celica uit '90 heeft het ook. het is idd voor de show want, je gebruikt het nooit;)
kijk anders eens of je er ook bekabeling achter je dash heb liggen. heb nog wel zon hoogteverstelbaarwieltjevoorinjedashboard liggen (van een SW20)
enne grappig kenteken heb je! high defenition tele vision 16
kijk anders eens of je er ook bekabeling achter je dash heb liggen. heb nog wel zon hoogteverstelbaarwieltjevoorinjedashboard liggen (van een SW20)
enne grappig kenteken heb je! high defenition tele vision 16
Zo'n stelwieltje is volgens mij altijd optioneel.. Om je koplampen lager te zetten wanneer je veel bagage achterin hebt, zodat je je tegenliggers niet verblind. Nu lijkt me dat gezien de grote van je opberg ruimte een overbodige optie, maar de meningen zullen hierover vast verschillen.
Ik geloof dat het bij auto's met Xenon verlichting vanaf een bepaald bouwjaar (2005 ofzo) wel verplicht is.. (net als een koplampsproei installatie).
Het echte afstellen gebeurt nog altijd (bijv bij de garage) met een apparaat (zo'n kast) die je voor de koplamp zet en hiermee de horizontale maximum hoogte afstelt. Hieraan voorafgaande word het afstelwieltje in je dashboard zo gezet dat je lampen op de maximale hoogte staan, anders zou het afstellen dus geen nut hebben.
Misschien beetje veel info, maar misschien heb je er iets aan.. (of iemand anders..)
Ik geloof dat het bij auto's met Xenon verlichting vanaf een bepaald bouwjaar (2005 ofzo) wel verplicht is.. (net als een koplampsproei installatie).
Het echte afstellen gebeurt nog altijd (bijv bij de garage) met een apparaat (zo'n kast) die je voor de koplamp zet en hiermee de horizontale maximum hoogte afstelt. Hieraan voorafgaande word het afstelwieltje in je dashboard zo gezet dat je lampen op de maximale hoogte staan, anders zou het afstellen dus geen nut hebben.
Misschien beetje veel info, maar misschien heb je er iets aan.. (of iemand anders..)
-
Wiki_Maaike
in mijn golf zit inderdaad ook zo'n Koplamphoogteafstelwieltje..
(geweldig woord trouwens)
(geweldig woord trouwens)
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
WAAROM BEN IK VERBAASD OVER DIT TOPIC...
Oh ja, heeft Mercedes al tientallen jaren in de meeste auto's zitten...
Oh ja, heeft Mercedes al tientallen jaren in de meeste auto's zitten...
- Mr2-wouter
Bij mij zit het er, werkt en gebruik het wel eens
Alleen als ik voor Revision6 koplampen ga, heb ik der niks meer aan 
- Dokter Rob
Zal niet de 1e zijn met een verzoek welke ingewilligd word.
en ook niet de laatste...
en ook niet de laatste...