Rem revisie, hoe of waar?

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

CircuitFreak
Hallo.

Ik zit met een probleempje.
Bij mijn remklauw voor aan de bestuurders kant zit 1 van de 2 cilinders muurvast.
Dit heeft mij een remschijf gekost maar ik krijg die ene cilinder met geen mogenlijkhijd naar binnen of naar buiten.
Ik neem dus aan dat de klauw gereviseerd moet worden.
Nu is mijn vraag of iemand weet hoe dat in zijn werk gaat en wat ik er voor nodig heb.
Of weet iemand mischien waar ik hem anders kan laten reviseren.
Ik hoop dat iemand mij helpen kan want nu staan mijn moppie stil. :(

Alvast bedankt.
jrb
De toyota dealer kan ze zo reviseren. Dan moeten ze wel een revisie setje bestellen met alle rubbers nieuw maar dan zal ik meteen L+R laten doen.
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
JP doet het ook, (japtuninshop.com)
ik geloof dat het rond de 90 eur kostte, moet je maar even kijken op de site.
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: SW20/21/22
In zo'n revisie setje zitten rubbertjes e.d. voor een L+R klauw. Dus er zijn 2 revisie setjes. 1 voor de voor- en 1 voor de achterzijde.
Ik geloof dat die setjes iets van 70-80 euro waren. Maar tis al weer een jaar of 4 geleden dat ik er 1 besteld had.

Zo'n klauw reviseren is best zelf te doen.
Hier wat meer info

http://www.mr2.nl/forum/showthread.php? ... ge=2&pp=15

Succes
Dokter Rob
Willie Hermans is er ook handig in...

ik schat dat hij er geblinddoekt 20 minuten over doet...
CircuitFreak
Bedankt voor de info :)

Ik zal ze dan maar meteen allebij laten doen inderdaad.
Ik zou het zelf wel willen proberen maar 1 van de 2 cilinders krijg ik met geen mogenlijkhijd mee in beweging in de remklauw.
Daar zal geweld of een vakkundig persoon aan tepas moeten komen.
Ik ga in ieder geval even zo'n revisie setje bestellen.
rmmr2
ik heb de achterklauwen laten doen en dat is echt te merken (k moet nog een keer de voorkant doen... ik denk komende zomer een keer...
dehea
rmmr2 wrote:ik heb de achterklauwen laten doen en dat is echt te merken (k moet nog een keer de voorkant doen... ik denk komende zomer een keer...

Heb ook net de achterklauwen gedaan (1e week januari), setje koste 110euro bij de dealer, klauwen wel even goed schoon maken en weer in een knappe kleur spuiten, ziet er meteen even netter uit.
Post Reply