Woon je in Amsterdam?
Moderator: Pieten
dr is niks mis met een aygo...
vind het maar 1 van de weinige mooie toyota's die de fabriek de laatste tijd er uit heeft gepoept... (dus idd vind het geen straf... zat toch al wel een een zuinig autotje te denken)
maar t gaat mij er om dat het misschien straks wel een verplichting word...
dat steekt mij enorm...
die pennenlikkers, bitjesneukers, cijferzeikerts en stropdashangjassen die dit weer verzinnen, ook daar kan ik met de kop niet bij... ik noem dit verplaatsen van het probleem. straks word er ook weer belasting op de belastingvrije auto geheft om ze te laten verdwijnen.
(shit wat zeg ik nou... help ik ze nog op ideeen ook!)
ugh!
vind het maar 1 van de weinige mooie toyota's die de fabriek de laatste tijd er uit heeft gepoept... (dus idd vind het geen straf... zat toch al wel een een zuinig autotje te denken)
maar t gaat mij er om dat het misschien straks wel een verplichting word...
dat steekt mij enorm...
die pennenlikkers, bitjesneukers, cijferzeikerts en stropdashangjassen die dit weer verzinnen, ook daar kan ik met de kop niet bij... ik noem dit verplaatsen van het probleem. straks word er ook weer belasting op de belastingvrije auto geheft om ze te laten verdwijnen.
(shit wat zeg ik nou... help ik ze nog op ideeen ook!)
ugh!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
D'r is niks mis met je geheugen Marco.. je hebt gelijk.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Wat nu nog gekker is: Dat als je een oud barrel (ouder dan 25 jaar) importeert, dan word je gematst omdat ie 25 jaar en ouder is. Je hoeft dan geen BPM en geen wegenbelasting te betalen.
Dus aan de ene kant belonen ze je en aan de andere kant krijg je een boete omdat je met het gematste barrel de stad in wilt.
Moet niet veel gekker worden.
Dus aan de ene kant belonen ze je en aan de andere kant krijg je een boete omdat je met het gematste barrel de stad in wilt.
Moet niet veel gekker worden.
Zo, maar even de originele post aangepast. Het blijkt niet zo slim te zijn om een teletekstpagina als link te plakken, want die wijzigen nog wel eens. Dus een kopietje getrokken vanaf NU.NL
Nu gaat het topic weer ergens over.
Enne, oldtimer of niet. Inpakken en wegwezen, of een belediging van 500 Euro accepteren. De eerste de beste MR2 eigenaar die dat doet, moet voor de rest van zijn/haar leven geschorst worden als lid van de club. (Heb ik dat echt gezegd?)
Nu gaat het topic weer ergens over.
Enne, oldtimer of niet. Inpakken en wegwezen, of een belediging van 500 Euro accepteren. De eerste de beste MR2 eigenaar die dat doet, moet voor de rest van zijn/haar leven geschorst worden als lid van de club. (Heb ik dat echt gezegd?)
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Om op het eerste bericht nog even een schepje boven op te doen een citaat van flitsservice.nl:
Een greep uit de nieuwe tarieven per 1 april (geen grap)
De tarieven worden in het kader van de afspraken in het regeerakkoord éénmalig meer verhoogd dan de inflatie. (Was dat de vorige keer ook al niet zo?)
Verlopen APK: €90
Eenvoudig kleven tot 80 km/h: €180
Links plakken: € 150
Op auto(snel)weg: €90
Rechts inhalen: €150
Inhalen bij VOP: €240
Kruispunt blokkeren: €150
Onterecht parkeren op gehandicaptenparkeerplaats: €150
Vluchtstrook rijden: €240
Sneller rijden dan stapvoets op een erf: €90
Voorbij rijden van een tram als passagiers uitstappen: €240
Onnodig geluid veroorzaken: €150
Geen gordel: €90
Mobiele telefoon vasthouden: €150
Geen voorrang verlenen bij voorrangsweg: €150
Negeren inhaalverbod: €150
Niet stoppen bij rood licht: €150
Niet doorrijden bij groen licht: €90
Doorgetrokken streep, verdrijvingsvlak: €150
Niet volgen van de richting van het voorsorteervak: €150
Kapotte uitlaat: €180
Uitlaat zonder demper: €180
Lampje remlicht kapot: €90
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
goed lezen = weten; grote plaatjeskrant vergeet dat wel eens.
http://www.gezondelucht.amsterdam.nl/ma ... =793076329
"Bij de uitwerking van de milieuzone zal, net als voor het goederenvervoer en de bestelauto’s, nog worden bezien op welke criteria eventuele ontheffing mogelijk en wenselijk is. Daarbij wordt ook gekeken hoe om te gaan met de categorie ”oldtimers”".
http://www.gezondelucht.amsterdam.nl/ma ... =793076329
"Bij de uitwerking van de milieuzone zal, net als voor het goederenvervoer en de bestelauto’s, nog worden bezien op welke criteria eventuele ontheffing mogelijk en wenselijk is. Daarbij wordt ook gekeken hoe om te gaan met de categorie ”oldtimers”".
Bremo schreef:Oldtimers worden niet echt gezien als dagelijks vervoer. Meestal maken ze maar 5000km per jaar ofzo en rijden dan ook niet echt in de spits etc.
Oltimers vaak wel, maar door de hoge brandstofprijzen is er een hele run ontstaan op oude amerikanen en oude duitsers. Daar wordt dan vaak LPG ingezet. Zo rij je belastingvrij en op LPG in een bak die ook nog eens zeer voordelig in de verzekering is.
Niet mijn ding, maar goed.
Dus het beeld van een klassieker die meestal in de garage staat klopt steeds minder.
Idd, ik zie genoeg allochtonen die een oude Mercedes hebben om lekker goedkoop te rijden. Althans, dat denk ik dan, is misschien mijn vooroordeel.
Maar dat denk ik zo af en toe ook wel eens van sommige oude Volvo's ofzo. Niet echt in een geweldige staat allemaal.
Wel hypocriet trouwens, want een klassieker op Lpg stoot weinig uit volgens mij.
Maar dat denk ik zo af en toe ook wel eens van sommige oude Volvo's ofzo. Niet echt in een geweldige staat allemaal.
Wel hypocriet trouwens, want een klassieker op Lpg stoot weinig uit volgens mij.
Van die run heb ik nog eigenlijk niet zoveel gemerkt. Al vind ik sommige young en oldtimers wel stevig aan de prijs. Mij leek het namelijk ook wel wat. Zo'n oude C10 stepside ofzo. Of een Camino..MII schreef:Oltimers vaak wel, maar door de hoge brandstofprijzen is er een hele run ontstaan op oude amerikanen en oude duitsers. Daar wordt dan vaak LPG ingezet. Zo rij je belastingvrij en op LPG in een bak die ook nog eens zeer voordelig in de verzekering is.
Niet mijn ding, maar goed.
Dus het beeld van een klassieker die meestal in de garage staat klopt steeds minder.
Maargoed.. ik blijf erbij.. de Nederlandse staat is een commerciële instelling
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ja, of je geeft het uit aan schoolboeken...
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Na 25 jaar belasting te hebben betaald voor een auto heeft deze z'n geld ook wel opgebracht.MII schreef:Oltimers vaak wel, maar door de hoge brandstofprijzen is er een hele run ontstaan op oude amerikanen en oude duitsers. Daar wordt dan vaak LPG ingezet. Zo rij je belastingvrij en op LPG in een bak die ook nog eens zeer voordelig in de verzekering is.
Niet mijn ding, maar goed.
Dus het beeld van een klassieker die meestal in de garage staat klopt steeds minder.
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11