Turbokit of S2000

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

FWE
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Hoi mensen,

Ik zit met een dilemma. Ik ben reuze tevreden met mijn MR2 (ex MRGeel), alleen wil iets snellers. Daar de MR2 7 jaar oud is maar wel nog zo goed als nieuw (37000km) zit ik te denken aan een turbokit. Waarschijnlijk van TTE omdat ik niet weet waar het elders ook kan en betrouwbaar is. De auto zal redelijk nieuw blijven daar ik vanaf ong. volgende maand voornamelijk met een busje van de zaak zal gaan rijden.

Daarnaast ben ik altijd gecharmeerd geweest van een S2000.

Wat zouden jullie doen. Een turbokit of de auto inruilen voor een S2000

Graag jullie mening (en bevt. biedingen :) )
erikmr
8) turbokitje want de auto is al uniek ;D
FWE
Ik lul al aardig mee !
Ok 1-0
BST
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Turbokit nemen.
Een S2000 is er een van velen, die MR2 is enig in zijn soort.
tilma800
Heb je al eens in een S2000 gereden? Een auto is natuurlijk meer als alleen het vermogen. Het is maar net welke je het lekkerst vind rijden. Als het dan mr2 is, dan zou ik er voor kiezen om dan de turbokit op te zetten.
Surferdude
Een S2K natuurlijk!! :dux-blij_thumb-up: :dux-blij_thumb-up:

Neem wel het +2004 model, dan heb je die irritante ruitensproeier niet bij je schakelpook...

Ik heb een weekendje mogen genieten van een nieuwe S en ik vind het een volwaardige opvolger voor een SW20, dat is zeker. Het verschil met een ZZW30 is al minder qua rij-eigenschappen, maar daar heb ik niet zoveel ervaringen mee, hoogstens een ritje in de oude blauwe van El Butre in Z-France, en dat reed ook heel lekker. Maar dat een S2K lekker stuurt (zeer direct) en heerlijk accelereert hoef ik je niet te vertellen, dat moet je zelf ervaren, vraag eens een proefrit aan zou ik zeggen.

Gaat het je puur om het vermogen en de "thrill" van 9000 rpm moet je zeker een S nemen, dat is echt een belevenis. Godallemachtig, wat gilt dat lekker...:applaus-smiley: Waar je met een S ook op vooruit gaat t.o.v. een ZZW30 is de kofferruimte, die is veel ruimer. Dat houd mij nog steeds tegen om een ZZW30 aan te schaffen. Daarnaast zal je met een andere S2K ook weer in bouwjaren vooruit gaan.

Ja, ik ben een S2K fan... :driving:

[ Edit: het linkje naar het Benelux-forum = http://www.honda-s2000.be/forum/index.php ]
Christopher
Zoals anderen hier al zeiden: kijk eerst wat jij het lekkerst rijden.

Ik heb een S2000 in de familie en al vele malen in mogen rijden. Echt een fantastische auto met superveel vermogen en inderdaad de 9000tpm is een giller, letterlijk ;D

Toch zou ik niet mijn Mr2 voor de S2000 inruilen. Op de een of andere manier vind ik de Mr2 net wat lekkerder rijden. Ik vind het model eerlijk gezegd ook iets mooier. Het is natuurlijk allemaal subjectief.

Ik zou zeggen: maak een proefrit in zowel een S2000 als een Mr2 met turbomotor (er is vast wel iemand van de club die je die ervaring wil gunnen).

De ZZW30 vind ik persoonlijk maar niks. Dit komt voornamelijk door de goedkope 'look' en 'feel' van het interieur en de zitpositie. Praktisch is hij ook minder (geen kofferruimte) en het uiterlijk is (naar mijn mening!) stukken minder dan de agressieve voorkant van een S2K of de mooie lijnen van een SW20.
FWE
Ik lul al aardig mee !
bedankt voor de snelle reakties.

Ik heb nog niet het genoegen gehad om te rijden in de S2000 dus weet nog niet wat ik kan verwachten.
Het lijkt mij wel dat het constant doorhalen in de versnelling om de snelheid erin te houden op den duur vermoeiend gaat worden. Wat dat betreft is een turbo wat meer bij de les

Een andere reden om evt. over te stappen was de bergruimte in de MR, maar is niet meer van toepassing omdat ik een nieuwe Fiat Fiorino voor de zaak heb aangeschaft en daar dus al mijn spulletjes in vervoer.

Aan de andere kant vind ik de MR2 Spider (en helemaal mijn exemplaar, maar dat is mijn persoonlijke mening) er mooier uitzien dan de S2000, vooral met standaard hardtop. Met de Mugen hardtop is ie wel mooi.

Proefrijden in een MR2 Spider met turbo lijkt mij onwaarschijnlijk daar volgens mij niemand zoiets heeft in NL. Ik heb wel al 3 VAG auto's gehad met een turbo benzine motor 1 maal standaard 150PK de andere getuned tot iets meer dan 200PK. Daarnaast nog een Honda turbo diesel met ca 165PK. Deze hadden allemaal voorwielaandrijving dus is wel iets anders

Wat betreft nieuwer bouwjaar is het natuurlijk geheel afhankelijk wat ik voor mijn auto terugkrijg. ik wil ca. 6K bijleggen en het gaat mij teveel aan het hart om de Spider bij een handelaar voor weinig in te ruilen. Dan wordt het een Turbo kit.

Het liefst verkoop ik de MR voor een eerlijke prijs aan een liefhebber en haal dan een S2000 uit Duitsland.
tilma800
Wat is de prijs van een S2000 eigenlijk?
FWE
Ik lul al aardig mee !
van welk bouwjaar?
MRobbert
Spyder met TTE-kit:eten: :eten:

Kijk ook eens hier:

http://www.thor-racing.co.uk/THOR_Racing-44.asp

Heb alle modellen mr2 gehad en dit is echt de top:D :D
Oke bagageruimte is kleiner als de andere 2 modellen, maar de Spyder is echt genieten (maar dat weet je zelf ook) vooral wanneer je echt open rijdt.

Groet Robbert
FWE
Ik lul al aardig mee !
MRobbert wrote:Spyder met TTE-kit:eten: :eten:

Kijk ook eens hier:

http://www.thor-racing.co.uk/THOR_Racing-44.asp

Heb alle modellen mr2 gehad en dit is echt de top:D :D
Oke bagageruimte is kleiner als de andere 2 modellen, maar de Spyder is echt genieten (maar dat weet je zelf ook) vooral wanneer je echt open rijdt.

Groet Robbert

Heb ik idd vanmorgen ook naar zitten kijken toen ik aan het googlen was. Ik ken deze tuner(s) alleen niet en dacht dus maar het zekere voor het onzekere te nemen en voor de TTE kit te gaan. Er staat ook niet bij wat de vermogens etc worden, maar zeker interessant qua prijs. Daarnaast zie je ook veel interessante kitjes in de VS te koop staan. I.c.m. de lage dollar interessant, maar ken de kwaliteit niet en weet niemand die dit in kan bouwen zonder veel keren terug te moeten om e.e.a. opnieuw af te stellen
mrgeel
Ook ik Heb een stukje mee mogen rijden in een S2000.:::| :::| :::|

Persoonlijk vond ik het zitten in de MR2 toch wel een feest.
In de S2000 zakte m,n broek meteen af toen ik als passagier mee mocht liften en er meteen achter kwam dat de verstevigingsbalk die normaalgesproken onder de auto zit maar bij de S2000 boven de vloer zit waardoor je aan de passagierszijde een hoge opstaande balk onder je benen door hebt lopen en waar je dus bij iedere hobbel met je benen op hobbelt.(onbegrijpelijk zoiets waar je zoveel geld voor neer moet tellen).
Het interieur is vele malen spartaanser dan bij de toch al niet al te rijk uitgeruste MR2.
Het zicht vooral bij een gesloten kap is ongeveer 100 keer minder dan bij de MR2.:::| :::| :::|

Het optrekken en snel bovenin het toerental komen is inderdaad een feest maar bij normaal rijden is de S2000 naar mijn mening erg saai en dan al hetgene hierboven genoemde zal de S2000 mij snel vervelen.

De ZZW-30 met een Turbo zal deze MR2 nog unieker maken dan dat hij nu al is, alleen nog een leuke tunnelconsole ontbreekt dan eigenlijk nog.

Frank

De tip van de dag;

Dinsdag TTE bellen en een afspraak maken om die Turbo erin te laten zetten en dat gaat lukken voor het bedrag wat jij voor ogen hebt ( Dat bedrag bijleggen voor een S2000 komt je volgens mij toch nog bij de nog minder mooie S2000 van voor 2004 terecht).

En binnenkort zien wij FWE voorbij knallen in zijn unieke supersnelle Japanse Banaan.:applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley:

Groetjes en succes, MRGEEL (Ex. ZZW-30 rijder)8)
FWE
Ik lul al aardig mee !
Hey Hans,

Krijg je al kromme tenen bij de gedachte wat ik met jouw oude banaantje wil gaan doen? ;D ;D ;D

Hoe is het met die oude Duitser van je? nog steeds geen spijt?
Surferdude
Moet ik nu als MR2 eigenaar hier een S2000 gaan verdedigen?? Nee, dat doe ik niet hoor, maar dat mietje wat hiervoor geschreven heeft was zo bang (hij kwam nooit boven de 2500 rpm met zijn SW) van het geweld van de S dat ik niet verteld heb dat die bult die op de grond lag uit zijn eigen broek kwam. ;D

Een goede S2000 van na 2004 heb je niet voor minder dan 25000.
MRobbert
FWE wrote:Heb ik idd vanmorgen ook naar zitten kijken toen ik aan het googlen was. Ik ken deze tuner(s) alleen niet en dacht dus maar het zekere voor het onzekere te nemen en voor de TTE kit te gaan. Er staat ook niet bij wat de vermogens etc worden, maar zeker interessant qua prijs. Daarnaast zie je ook veel interessante kitjes in de VS te koop staan. I.c.m. de lage dollar interessant, maar ken de kwaliteit niet en weet niemand die dit in kan bouwen zonder veel keren terug te moeten om e.e.a. opnieuw af te stellen

Als jij het nou eerst doet vanuit de States :idea8: en het gaat goed, dan volg ik vanzelf:adhd: :applaus-smiley: :driving:

Groet Robbert.

Ps. Spyder rules:koffie:
FWE
Ik lul al aardig mee !
@surferdude

Ik heb gehoord dat de motoren van voor 2004 iets beter zouden zijn (AG1 of AP1 of zoiets) klopt dit of is dat onzin?
mrgeel
Helemaal juist Frank!!!!

Maar geloof me, jij gaat uniek worden met de eerste ZZW-30 Turbo hier in nederland en volgens mij zal het een feest zijn om in deze Turbo te mogen rijden.

De Duitser bevalt mij nog steeds prima hoor en dat zal voorlopig wel zo blijven, ik ben nu eenmaal gek op sterren kijken.;D

Ps:

Ik heb momenteel een oude SW20 in de achtertuin staan, en als het strakkies weer mooi weer gaat worden gaan we er misschien een leuke plantenbak van maken.:X :X :X

Groetjes, Hannes8)
FWE
Ik lul al aardig mee !
MRobbert wrote:Als jij het nou eerst doet vanuit de States :idea8: en het gaat goed, dan volg ik vanzelf:adhd: :applaus-smiley: :driving:

Ik denk dat ik maar voor zeker ga en een dagje Keulen bestel wanneer ik voor de Turbokit kies. Alhoewel Engeland ook wel interessant vind. Iemand die het verschil in de verschillende stages weet?
Surferdude
Motorisch hetzelfde van 1999 tot heden, 2000 cc in de AP1 en de AP2 is 2200cc dacht ik en alleen geleverd in USA. Na 2004 zijn ook de balansassen aangepast, had met trillingen te maken. En een ander groot voordeel is een ruit in de top i.p.v. plastic.
Post Reply