CED Forensics met mijn mr2

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

franksmits
zoals jullie weten heb ik ruzie gehad met een bord. Door het uitwijken/raken van een reclame bord die op de weg lag(gladde onderkant) ben ik in een slip geraakt en een lantaarnpaal geraakt.

Nu word er vast gesteld door CED Forensics dat de gereden snelheid (EES Waarde) tussen de 35 & 40 km/u is geweest. Dit klopte met mijn statement, omdat ik de bocht net uit kwam.

Daarna hebben ze de botsingssnelheid bepaald dmv de EES waarde. Dit kwam neer op 57 / 63 km-h. Ik ben dus sneller gegaan. Ik beweer dat dit komt door de slinger die ik heb gemaakt. Hier hebben ze niks mee gedaan ze zetten gewoon neer:

"Doordat de botssnelheid met de lichtmast circa 57 tot 63km/u is geweest kan worden AANGENOMEN, dat de snelheid op het momen van het overrijden van het reclame bord hoger is geweest".

Oftewel met de EES waarde doen ze niets meer, terwijl ze door de EES waarde aan de botssingssnelheid zijn gekomen?!

Daarna komen ze op het onderwerp "grip".
Ik ben dus met 1 wiel over een bord heen gekomen daarop melden hun dat de hechtingswaarde terug is gevallen naar circa 10-20% van de normale hechtingswaarde. Ik denk zelf dat dat 0,0% is omdat het bord heel erg glad was aan de onderkant.

Nu komt het hier op neer:
Omdat het andere wiel wel volledig contact heeft gehad is het erg onwaarschijnlijk dat de auto is gaan slippen.

Naar mijn mening gaan ze dus uit van een auto met voorwiel aandrijving, traction control en limited slip differential?

Als het rechterachterwiel geen grip meer heeft (bij het uitgaan van de bocht) dan begint hij te spinnen, dan doet het linker wiel dat toch automatisch ook omdat die alleen de kracht ook niet meer kwijt kan?

Ik heb het met een achterasjes van een bestuurbare auto na gedaan:

De banden hebben 100% grip als ik hem vooruit rij. Daarna heb ik onder 1 wiel (RA) het bordje neer gelegd. Ook met het bord wat onder het rechterachterwiel ligt heeft de band grip op het bord. Maar het bord heeft geen grip met de weg. Het glijd weg waardoor het autotje schuin weg word geduwt (duw beweging van achterwiel aandrijving). Dit klopt volledig met wat er in mijn ogen is gebeurt...

Ik zelf denk dus dat de mensen van CED niet met alles rekening hebben gehouden, maar gewoon een algemene sample hebben gebruikt.

Dit moet ik dus weer in een brief vertalen en naar de rechtsbijstand sturen... Gaat weer lekker zo!
Bremo
Daar zou ik maar eens een mooie brief van maken als ik u was. Inderdaad al beginnende met het feit dat je een MR2 hebt en geen één of ander truttenschuddertje.

Als je geen lsd hebt en één wiel slipt gaat het motortoerental omhoog zonder dat het andere wiel aangedreven wordt, toch? Wanneer het bord dan onder het doorslaande wiel vandaan is is er een snelheidsverschil tov het wegdek (tenzij je op dat moment niet accelereerde of decelereerde). Ook dat kan voor een ongewenste reactie hebben gezorgt mijn inziens.

Maak er anders eens een tekening van, dan is het wat duidelijker hoe het precies gegaan is. En is het misschien makkelijk dingen uit te sluiten of te bevestigen :dux-blij_thumb-up:
franksmits
Bremo wrote:Daar zou ik maar eens een mooie brief van maken als ik u was. Inderdaad al beginnende met het feit dat je een MR2 hebt en geen één of ander truttenschuddertje.

Als je geen lsd hebt en één wiel slipt gaat het motortoerental omhoog zonder dat het andere wiel aangedreven wordt, toch? Wanneer het bord dan onder het doorslaande wiel vandaan is is er een snelheidsverschil tov het wegdek (tenzij je op dat moment niet accelereerde of decelereerde). Ook dat kan voor een ongewenste reactie hebben gezorgt mijn inziens.

Maak er anders eens een tekening van, dan is het wat duidelijker hoe het precies gegaan is. En is het misschien makkelijk dingen uit te sluiten of te bevestigen :dux-blij_thumb-up:

Helder.

Ik heb een politie schets. Die kan ik even inscannen en posten. Het komt er op neer dat ik een kruispunt naderde. Stilstond voor rood licht om links af te slaan.

Ik trok op en ging de bocht in, het spliste in een 2baans weg waarbij ik naar de uiterstebaan uitvoegde. Daar lag een reclame bord (witglans) deze zag ik niet op tijd en week uit waardoor 1 wiel op het bord kwam. Ik heb toen waarschijnlijk geremd, dat weet ik niet meer. Het kwam er op neer dat ik plots met mijn rechterwiel de stoeprand raakte en vervolgens de auto niet meer kon besturen. De auto spinde en kwam tot stilstand tegen een lantaarnpaal.

nog maals de mr2 heeft achterwiel aandrijving, geen tracton control en geen limited slip differential.
Beer
Zere vingers van het typen..
Ik denk dat het te maken heeft met je leeftijd en auto. Dan worden vooroordelen/conclusies al snel zo gesteld....
Post Reply