Ik heb last van misschien een typisch aw11 probleem
De injectors ratelen nogal, en vooral bij koude start.
Althans het lijkt van de injectors te komen, want na een paar honderd meter is het over. De auto trekt goed, en gebruikt geen olie.
Hoe lang gaan injectors mee, of heb ik binnenkort een probleem ?
Ik heb 208.000 op de klok, en de motor is wel gereviseerd bij 200.000 maar de injectors zijn nooit vervangen.
Is dit mogelijk ?
heftig tikkende injectors 4age
Moderator: Pieten
-
bonno
Deze ratel had ie al bij 100.000 km op de klok, en ook na de revisie is dit geluid gebleven. Maar het is iets harder geworden.
Het is meer een tikkend geluid als van een diesel, en het komt bij de injectors vandaan.
Ik heb ergens gelezen dat injectors eigenlijk na 100.000 km moeten worden vervangen, maar dit is nooit gedaan.
Het is meer een tikkend geluid als van een diesel, en het komt bij de injectors vandaan.
Ik heb ergens gelezen dat injectors eigenlijk na 100.000 km moeten worden vervangen, maar dit is nooit gedaan.
-
Bremo
Is het niet gewoon je kleppentrein? 
Koud blok, olie nog niet vol op aanwezig in de kop > meer mechanisch lawaai van metaal op metaal en minder demping van het geluid door de olie?
Als het de injectoren zijn kun je altijd eens zo'n cleaner in je benzinetank gooien. Als dat niet werkt misschien injectoren eens na laten kijken, ik meen me te herinneren dat dat kan ergens..
Koud blok, olie nog niet vol op aanwezig in de kop > meer mechanisch lawaai van metaal op metaal en minder demping van het geluid door de olie?
Als het de injectoren zijn kun je altijd eens zo'n cleaner in je benzinetank gooien. Als dat niet werkt misschien injectoren eens na laten kijken, ik meen me te herinneren dat dat kan ergens..
-
bonno
Dit blok is 2 jaar geleden helemaal uit elkaar geweest.
en pas 5000km gelopen sindsdien.
Wat kan er nog misgaan, als er iets mis was, dan was hij toch al lang vastgelopen lijkt mij.
Ik heb geen olie meer bijgevuld of vervangen sindsdien, dus dat is wel slordig.
Is die oude olie slecht voor een 4age ?
en pas 5000km gelopen sindsdien.
Wat kan er nog misgaan, als er iets mis was, dan was hij toch al lang vastgelopen lijkt mij.
Ik heb geen olie meer bijgevuld of vervangen sindsdien, dus dat is wel slordig.
Is die oude olie slecht voor een 4age ?
-
Brum
Is er geen bout uit het uitlaatspruitstuk weg. Of scheurtje in spruitstuk.
Had dat bij die van mij ook.
Had een 'tikkerend' geluid. Dacht ook dat het de injectoren waren.
Bleek 1 bout weg te zijn.
Nu is het geluid ook weg.
Had dat bij die van mij ook.
Had een 'tikkerend' geluid. Dacht ook dat het de injectoren waren.
Bleek 1 bout weg te zijn.
Nu is het geluid ook weg.
-
Brum
bonno wrote:Dat is een goeie. Een boutje vergeten.![]()
Zou ik na moeten kijken, en zal ik ook zeker doen.
Ik weet niet of bij jou de hitteschilden er nog op zitten, anders even demonteren en kijken of er een scheurtje in het spruitstuk zit.
Had die van mij ook.
-
bonno
Dat is goed mogelijk hoor.
De hitteschildjes waren vastgeroest, en een scheur is niet ondenkbaar, maar het geluid komt toch echt uit de buurt van de injectors.
Ik heb bij wheelers dealers ook gezien dat de dynamo de bron is van al het geratel.
De lagers zouden slijten van het water dat eroverheen loopt, via de gaten in de motor kap. Zou dat ook nog kunnen.
De hitteschildjes waren vastgeroest, en een scheur is niet ondenkbaar, maar het geluid komt toch echt uit de buurt van de injectors.
Ik heb bij wheelers dealers ook gezien dat de dynamo de bron is van al het geratel.
De lagers zouden slijten van het water dat eroverheen loopt, via de gaten in de motor kap. Zou dat ook nog kunnen.
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Bij Wheeler Dealers vinden ze een roestvrij voorscherm, in vlekkeloze rode verf op de sloop, voor drie tientjes. Niet de meest betrouwbare bron.
Als je lagers van je dynamo kapot zijn, gaat ie niet ratelen, maar gieren.
Als je lagers van je dynamo kapot zijn, gaat ie niet ratelen, maar gieren.
-
bonno
Dat is waar, en ook nog perfect op kleur in rood.
Altijd al gedacht dat het nep was.
Dus die gasten verzinnen maar wat om een verhaaltje te hebben.
Nou dat is mooi knudde dan, dat wheeler dealers.
Altijd al gedacht dat het nep was.
Dus die gasten verzinnen maar wat om een verhaaltje te hebben.
Nou dat is mooi knudde dan, dat wheeler dealers.
gooi eens een heel klein beetje motorolie in een volle tank brandstof, als het ratelen dan minder wordt of weg is dan weet je dat hetr in je injectoren zit. als het over is en het blijft weg zou ik me er verder niet al te druk over maken, komt het snel weer terug dan de injectoren wegbrengen om te laten testen.
Die van mij tikten ook heel erg. Die heb ik toen ultrasoon laten reinigen en het was al een heeeel stuk minder. Bijna weg zelfs 
-
bonno
Het is niet zo dat hij slecht loopt, maar hij loopt gewoon rauw, en wil niet graag toeren maken. Ik heb zelfs het idee dat het gas liften meer vermogen geeft. Dus lagere toeren is beter bij dit blok.
Enige kenners die dit herkennen ?
Enige kenners die dit herkennen ?
Zeg nu misschien iets heel raars maar missch is je inlaat spruitstuk heel vies van binnen?