Hallo,
Mijn aw11 heeft een nieuwe accu nodig en aangezien ik hem net heb weet ik niet watvoor ampere etc. dat moet zijn.
Kan iemand mij hier mss mee helpen?
Alvast bedankt
BJPC
Ik heb het gevonden, Het is dus of een 45 ampere of een 60 ampere.
Het wordt vaak voor 55 ampere aangezien omdat op de japanse accu's van 60 ampere 55D23L staat.
Dit is dus gewoon een 60. Of ik nou die van 45 ampere nodig heb voor mijn aw11 dat neem ik aan.
wat voor accu > aw11?
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
45 of 55
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
of kwik fit...
maar is het nou eigenlijk schadelijk om een accu erin te zetten met een hoger amperage?
Dank u, Rob-E. Waarom vergeten mensen dat zo snel eigenlijk. Dat uurtje achter de amperes bedoel ik dan.ROB-E wrote:Ah
Om op de belangrijke vraag terug te komen. Doe maar een wat zwaardere, als dat past. Een zeer bekende garagehouder (we noemen hem dr. W te V) heeft zich laatst laten ontvallen dat de AW11 eigenlijk met een te kleine accu is uitgerust, vandaar.
En nee, het kan geen kwaad om een accu met een grotere capaciteit te plaatsen, tenzij je het te gek maakt. Dan kan het zo zijn dat je dynamo niet kan leveren wat de accu bij het opladen vraagt. De dynamo legt dan het loodje. En daar zijn twee remedies voor. Zwaardere dynamo natuurlijk. Of zorgen dat die hele zware accu niet al te ver ontlaad. Dus dan geen maanden stilstaan, of alleen korte stukjes rijden of een overkill audio installatie hebben.
stel een 75 Ah accu erin?
Kan, maar waarom dan meteen zo groot? 60 Ah Is een mooi compromis denk ik. Vergeet niet dat het wel goed moet passen en goed vast moet kunnen (APK punt !). Bovendien is een zwaardere accu letterlijk zwaarder. Gaat ten koste van de prestatiesLeliev wrote:stel een 75 Ah accu erin?
volgens de referentielijsten zou deze accu erin moeten.
vond t al zo vreemd..
jij raad dus een 12V60Ah aan..
vond t al zo vreemd..
jij raad dus een 12V60Ah aan..