M'n mr2 aw11 heeft een nieuwe voorruit nodig (barst) en remslangen.
Nu weet ik niet precies met wat voor lijm ik de voorruit moet monteren etc.
Ook in het geval van de remslangetjes weet ik niet precies hoe te handelen.
Kan iemand mij hier meer over vertellen aangezien ik mijn brute beestje graag zie en voel stralen op de Nederlandse wegen.
Alvast hartstikke bedankt he!
mVG bjpc;)
Plaatsen van voorruit en remslangen.(aw11)
Moderator: Pieten
Remslangen zijn niet zo heel moeilijk toch? Heb je originele rubberen gekocht of teflon/staalomvlochten?
Gewoon losmaken op de klauw en losmaken boven in de wielkast bij de hardline. Daarna de nieuwe erop draaien. Wel de koperen ringetjes gebruiken die erbij zitten anders gaan ze lekken
Gewoon losmaken op de klauw en losmaken boven in de wielkast bij de hardline. Daarna de nieuwe erop draaien. Wel de koperen ringetjes gebruiken die erbij zitten anders gaan ze lekken
-
BJPC
Ahzo
ok maar hoe ontlucht je zoiets dan?
Ik ververs de vloeistof ook geheel met Bosch (dot4).
Ik neem idd aan dat het vervangen van de slangetjes niet zo'n heel groot probleem gaat worden, alleen je weet nooit wat er allemaal bij komt kijken en wat er fout kan gaan.
Heeft iemand dit ooit al eens gedaan?
En is het verstandig om zelf een nieuwe ruit te plaatsen? Met wat voor lijm? en zo niet kan iemand mij daar dan eventueel mee helpen? Omgeving Sittard.
Alvast bedankt
BJPC
ok maar hoe ontlucht je zoiets dan?
Ik ververs de vloeistof ook geheel met Bosch (dot4).
Ik neem idd aan dat het vervangen van de slangetjes niet zo'n heel groot probleem gaat worden, alleen je weet nooit wat er allemaal bij komt kijken en wat er fout kan gaan.
Heeft iemand dit ooit al eens gedaan?
En is het verstandig om zelf een nieuwe ruit te plaatsen? Met wat voor lijm? en zo niet kan iemand mij daar dan eventueel mee helpen? Omgeving Sittard.
Alvast bedankt
BJPC
Ren0W wrote:En hoe is dat mogelijk ?
omdat er lucht inzit kun je het pedaal verder intrappen als normaal, zover dat je de remcups die erin zitten kapot duwt. wordt dan of reviseren of vernieuwen. die dingen zijn niet goedkoop
-
Ren0W
Is dat alleen zo bij een aw11? dat het zo 'fragiel' is? Of over het algemeen bij 'oudere' auto's?
Want ik deed met mijn vader vele malen verschillende auto's onluchten op deze manier dus, en ik was altijd redelijk snel en krachtig aan het pompen op dat pedaal
Want ik deed met mijn vader vele malen verschillende auto's onluchten op deze manier dus, en ik was altijd redelijk snel en krachtig aan het pompen op dat pedaal
Wat ik altijd gewoon doe is de cilinder volgooien. Met het wiel rechtsachter beginnen, opendraaien, pompen totdat er geen lucht meer uitkomt en dan weer dichtdraaien. In de tussentijd iemand anders het vloeistof niveau in de gaten laten houden en deze bij blijven vullen. Vervolgens draai je hem weer open, weer pompen totdat er geen lucht uitkomt etc... Meestal zijn het iets van 3 series per wiel 
Als je rechts achter gehad heb ga je naar links achter, dan rechts voor en dan links voor..
Wel aan te raden om dus met minimaal 2 personen te doen anders heeft het geen zin
Als je rechts achter gehad heb ga je naar links achter, dan rechts voor en dan links voor..
Wel aan te raden om dus met minimaal 2 personen te doen anders heeft het geen zin
-
Brum
Misschien is dit ook een tip.
Ik zet altijd een stok op het rempedaal en druk hem klem tussen de stoel zodat het rempedaal iets ingedrukt wordt.
Hierdoor zal het systeem niet langzaam leeglopen, als je bij een wiel de slang losmaakt.
Daardoor hoef je niet het hele systeem meer te ontluchten.
Ik zet altijd een stok op het rempedaal en druk hem klem tussen de stoel zodat het rempedaal iets ingedrukt wordt.
Hierdoor zal het systeem niet langzaam leeglopen, als je bij een wiel de slang losmaakt.
Daardoor hoef je niet het hele systeem meer te ontluchten.
-
X-treme mr2
voorruit vervangen:
-verwijder oude ruit, kijk uit met beschadigen dashboard en hemel!!
kan op meerdere manieren: luchtsnij/zaag speciaal voor ruiten of met snijdraad en bijbehorende hulpstukken...
-snij de oude kit weg van de raamsponningen met een steekmesje, snij het niet teveel weg dat je door de lak heen gaat(kan later roestvorming geven)
-de nieuwe ruit met speciale ontvetter ontvetten en voor het makkelijke 2 zuignappen aan de buitenzijde van de ruit plaatsen... (is makkelijk met erin tillen)
-kijk of er op de nieuwe ruit ook een primerlaag zit (meestal niet bij oude types)
-breng dan eventueel die primerlaag aan met 'speciale' primer (wattenbolletjes werken goed!)
(primer moet je ook gebruiken bij de e.v.t. beschadigde sponning tegen het roesten)
-let op dat je wel de primer op de goed plaats smeert bij de ruit, smeer een brede strook voor de zekerheid!!
-breng de ruitenkit aan met de goede kit en het juiste tuutje (inkeping erin)
-er gaat meestal 1,5 tube op dus koop er 2!!!
-zorg dat er overal genoeg kit zit en doe het niet te langzaam want het droogt snel met deze temperaturen!!
-owjah vergeet het sierlijstje op de ruit niet:P
til de ruit met 2 man op zijn plaats en druk hem (niet te hard) aan...
(de ruit moet overal mooi gelijk liggen)
-plaats ducktape om de boel op zijn plaats te houden!!
en dan wachten tot het hard is;D
succes!!!
-verwijder oude ruit, kijk uit met beschadigen dashboard en hemel!!
kan op meerdere manieren: luchtsnij/zaag speciaal voor ruiten of met snijdraad en bijbehorende hulpstukken...
-snij de oude kit weg van de raamsponningen met een steekmesje, snij het niet teveel weg dat je door de lak heen gaat(kan later roestvorming geven)
-de nieuwe ruit met speciale ontvetter ontvetten en voor het makkelijke 2 zuignappen aan de buitenzijde van de ruit plaatsen... (is makkelijk met erin tillen)
-kijk of er op de nieuwe ruit ook een primerlaag zit (meestal niet bij oude types)
-breng dan eventueel die primerlaag aan met 'speciale' primer (wattenbolletjes werken goed!)
(primer moet je ook gebruiken bij de e.v.t. beschadigde sponning tegen het roesten)
-let op dat je wel de primer op de goed plaats smeert bij de ruit, smeer een brede strook voor de zekerheid!!
-breng de ruitenkit aan met de goede kit en het juiste tuutje (inkeping erin)
-er gaat meestal 1,5 tube op dus koop er 2!!!
-zorg dat er overal genoeg kit zit en doe het niet te langzaam want het droogt snel met deze temperaturen!!
-owjah vergeet het sierlijstje op de ruit niet:P
til de ruit met 2 man op zijn plaats en druk hem (niet te hard) aan...
(de ruit moet overal mooi gelijk liggen)
-plaats ducktape om de boel op zijn plaats te houden!!
en dan wachten tot het hard is;D
succes!!!
Ren0W wrote:Is dat alleen zo bij een aw11? dat het zo 'fragiel' is? Of over het algemeen bij 'oudere' auto's?
eigenlijk alle auto's; een hoofdremcilinder is heel fragiel, wat ik altijd doe is een blok hout eronder leggen zodat je het pedaal niet helemaal onderin trapt. en rustig op druk pompen, vasthouden iemand ontluchtingsnippel open draaien. degene die in de auto zit voelt dan het pedaal zakken. nippel weer dicht en zo enkele keren herhalen per wiel. tussentijds wel niveau in de gaten houden.
@brum, die methode werkt ook goed maar BJPC wilde ook meteen verversen.
-
Brum
@brum, die methode werkt ook goed maar BJPC wilde ook meteen verversen.[/quote]
Dat weet ik, maar dacht laat ik de tip toch maar even geven voor de mensen die het niet weten.
Dat weet ik, maar dacht laat ik de tip toch maar even geven voor de mensen die het niet weten.
-
BJPC
Hey mr2ers,
Hartstikke bedankt voor deze zeer nuttige informatie.
Ik had echt geen idee hoe ik die remslangetjes precies moest vervangen en het ontluchten al helemaal niet... Ik ga zaterdag mijn mr2 halen en zal wanneer die hier bij mij op de oprit staat meteen in actie schieten. Heerlijk...
Ik heb zeker geleerd van deze informatie en zal ook goed van pas komen wanneer ik in september opleiding-autotechniek start.
Het is allemaal heel duidelijk en overzichtelijk beschreven x-treme mr2 alleen
weet ik nog niet zeker of ik het risico met die ruit wel wil nemen, aangezien de ruit ook meedeeld aan de stijfheid van de aw11 en ik niet midden in een bocht de scherven over me heen wil krijgen.
Alle bedankt en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn progres.
Greets
BJPC;)
Hartstikke bedankt voor deze zeer nuttige informatie.
Ik had echt geen idee hoe ik die remslangetjes precies moest vervangen en het ontluchten al helemaal niet... Ik ga zaterdag mijn mr2 halen en zal wanneer die hier bij mij op de oprit staat meteen in actie schieten. Heerlijk...
Ik heb zeker geleerd van deze informatie en zal ook goed van pas komen wanneer ik in september opleiding-autotechniek start.
Het is allemaal heel duidelijk en overzichtelijk beschreven x-treme mr2 alleen
weet ik nog niet zeker of ik het risico met die ruit wel wil nemen, aangezien de ruit ook meedeeld aan de stijfheid van de aw11 en ik niet midden in een bocht de scherven over me heen wil krijgen.
Alle bedankt en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn progres.
Greets
BJPC;)
-
X-treme mr2
zolang je de goede kit hebt en er zit voldoede op gebeurt er nix:P
ruiten scheuren alleen aan 1 zijde de buitenkant in het ergste geval... meestal komt dat door een kromme carrosserie of een steentje...
gr jof
ruiten scheuren alleen aan 1 zijde de buitenkant in het ergste geval... meestal komt dat door een kromme carrosserie of een steentje...
gr jof
Of je gaat gewoon naar een paar lokale ruitenboeren en vraagt wat het erin plaatsen kost!
Ik heb het vorig jaar laten doen(sw20) en ik had toen de ruit al, maar durfte het zelf toch ff niet helemaal aan...dus heb hem voor 80euro bij de carrglass erin laten zetten!!(nog incl garantie ook!)
Daar kun je het risico niet voor lopen dachtik...
Ik heb het vorig jaar laten doen(sw20) en ik had toen de ruit al, maar durfte het zelf toch ff niet helemaal aan...dus heb hem voor 80euro bij de carrglass erin laten zetten!!(nog incl garantie ook!)
Daar kun je het risico niet voor lopen dachtik...
-
X-treme mr2
over het algemeen zijn het knoeiers......
wij doen veel ruiten die al eens zijn gedaan door carglass, lekkage of meestal roest!!
wij doen veel ruiten die al eens zijn gedaan door carglass, lekkage of meestal roest!!
Ze hebben bij mij eens een voorruit vervangen van 306 XS. Waarna mijn regensensor niet goed meer werkte vervangen door een nieuwe op kosten van hun. Want als je tegen je verzekering zegtdat je het bij je dealer wilt laten doen dan is het een stuk duurde. Dan bij carclass.
Ik heb iig nergens problemen mee...lekt niet...en zit erin alsof hij zo uit de fabriek komt!
En ook al zijn het "Knooiers"
Ze "knooien" in iedergeval met een stuk meer ervaring dan iemand die het voor de eerste keer zelf moet gaan proberen!!
Ik zeg: gewoon laten doen!!
En ook al zijn het "Knooiers"
Ze "knooien" in iedergeval met een stuk meer ervaring dan iemand die het voor de eerste keer zelf moet gaan proberen!!
Ik zeg: gewoon laten doen!!