Hulp van een autospuiter s.v.p.

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

franksmits
Ik heb een vraagje voor de kenners:

hoe moet deze kleur aangebracht worden op een auto?
Image

wat voor grondkleur moet er op en wat voor lagen moeten er aangebracht worden?

De auto is nu steel gray mist

alvast bedankt
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
hoe moet deze kleur aangebracht worden op een auto?
Met een spuitpistool;D
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
poedercoating kan ook...

nee, mijn Corvette is niet gepoedercoat...;D
krijger
De witte strepen zijn met een roller gedaan;D
franksmits
Daarom vraag ik ook de hulp van een spuiter. Welke basis kleur moet er eerst op? bijv. smurfblauw voor een betere dekking.

Hoeveel lagen? welke blankelak/hoeveel?
Green Goblin
Wil je hem nu zelf gaan spuiten ? Strippen en opbouwen is nog wel te doen, maar om strak te kunnen spuiten heb je toch wel wat ervaring nodig lijkt me...
franksmits
Green Goblin wrote:Wil je hem nu zelf gaan spuiten ? Strippen en opbouwen is nog wel te doen, maar om strak te kunnen spuiten heb je toch wel wat ervaring nodig lijkt me...

Nee, dit word uiteraard gedaan (strippen is al gebeurt). Maar het is nooit verkeerd om je erin te verdiepen, ik wil weten waar ik over praat als ik bij de spuiter kom :)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Hoezo, ik neem aan dat als je naar een fatsoenlijke spuiter gaat hij wel weet hoe het gespoten moet worden. Je gaat toch ook niet naar een raketgeleerde toe om hem zijn werk uit te leggen ;)
franksmits
Ik probeer zoveel mogelijk te leren van alles was met de mr2 temaken heeft. Daar hoort ook de kleur/spuit samenstelling van de lak die eventueel op mijn auto komt.

On-topic plz.
bogey
krijger wrote:De witte strepen zijn met een roller gedaan;D

WIT, ben je blind of zo:foto-ani: ;D :P
bogey
franksmits wrote:Ik probeer zoveel mogelijk te leren van alles was met de mr2 temaken heeft. Daar hoort ook de kleur/spuit samenstelling van de lak die eventueel op mijn auto komt.

On-topic plz.

Daarom, ga na 1 of meerdere ''goede'' spuiters, hou je een beetje van de domme en laat hun vertellen wat het beste is........ieder zijn vak lijkt me!!!!!
franksmits
Dat is waar, maar ik weet dat er hier ook een paar goede spuiters zitten. Kan nog niet de deur uit ivm keel operatie ;)
Bremo
Hoe meer laklagen, hoe beter. Hoe meer blanke lak, hoe beter. Maar het kost ook veel geld en tijd. Als één laag primer dekt, lijkt me dat voldoende.

Je kunt in de boekenhandel wel boeken bestellen trouwens, over spuitwerk. Ook zijn er cd's danwel dvd's te krijgen met text en beeld over hoe het best iets te spuiten. Op sommige autobeurzen zijn er goeie stands met boeken over zulke dingen, misschien daar eens naar kijken.
subke
een maat van mij is spuiter en na mijn weten is het gewoon eerst primer, net zoals alle andere auto's maakt niet uit welke kleur.
dan zullen ze hem nog een keertje licht opschuren en ontvetten. dan zal de kleur blauw er overheen gaan. je hoeft niet eerst een onderkleir te hebben want de autolak dekt zo goed dat na een laag of 3 of 4 hij helemaal blauw is. en natuurlijk daarna blanke laklagen eroverheen en dan laten uitharden. en dan polijsten ze hem.

mvg ivo
franksmits
Thnx, ik ga denk ik toch even zo'n boek opzoeken :)
X-treme mr2
de kleur zou door een onderkleur bepaald kunnen worden maar hoeft niet altijd... de primer die hier evt onder zit die moet gewoon donker of licht zijn afhankelijk van de de kleur... een donkere kleur=donkere grondlak een lichtere kleur een lichte grondlak en wat ertussen zit, maar ieder bedrijf heeft zijn eigen manier.....
-grondlak word alleen gebruikt voor reparatieplekken...
-er hoeft niet altijd een onderkleur op, het licht eraan of de verffabrikant dit aangeeft... meestal speciale kleuren hebben een onderkleurtje nodig...
-de hoeveelheid van dit allemaal hangt helemaal van de spuiter af...
-dikke lak kan leidden tot inzakken (mattige lak en sinaasappeleffect) dit is meestal pas na een half jaar te zien..!!

gr joffrey
franksmits
Thnx joffrey :D Daar heb ik wat aan :)
Bremo
Als er genoeg tijd is om uit te harden dan maakt het aantal laklagen toch niet uit mbt eventuele problemen later?

Deze heb ik thuis liggen.. ergens ::)

http://www.pitstop.net.au/view/hot-rods ... plu/17893/
X-treme mr2
hoe meer lak hoe meer structuur je krijgt en van die vieze dikke randen..
lak is pas na een maand uitgehard.....
net gespoten lak is na 10 uur nog te overspuiten zonder te schuren maar na deze tijd zal de lak niet meer hechten.....
veel lak is ook lastig te herstellen!!!
Post Reply