Broekie's Mr2 Turbo...

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Broekie
Aller eerst maar eens mezelf bekend maken hier.
Mijn naam is Henry, ik ben 24 jaar jong, en ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Mr2 Turbo.
Zit al wel sinds de aankoop van de Mr2 hier op t forum, maar had nog geen project topic...

Ik heb nogal wat plannen met de Mr2, maar hier alvast wat foto's hoe hij er nu bijstaat.
Image
Image
Image
Image

De verdere vorderingen van de auto zijn hier te volgen.
Broekie
Nu ik alweer een tijdje in het bezit ben van mijn Mr2 Turbo
Image
Ik heb nu inmiddels alle bestellingen binnen, op de olie-druk en -temp. meter na.
En nu dus beginnen met het in en opbouwen van de onderdelen.
Hieronder ff een lijstje van de bestellingen:
Beetje koeling kan nooit kwaad:
Image
3" Mongoose uitlaat:
Image

Over genomen van een maat van me:
Image

Dan ook nog ff wat voor de binnenkant besteld, tevens ook een stukje veiligheid:
Image
Image
Heb ook nog een oliedruk en -temp. meter besteld, deze moeten nog binnen komen.
Broekie
Onder tussen zijn de stoelen en gordels erin gezet...

Hopelijk gaat de uitlaat en engine bay er ook nog op voor Automaxx SE....
franksmits
Gaaf, ben wel benieuwd hoeveel de rogue koeling scheelt :) Schijnt aardig wat hitte weg te blazen :)
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
The kit is equipped with two 10" Spal puller fans, each capable of flowing 640 cubic feet of air per minute, and testing shows that it will reduce the engine oil temperature by around 4 degrees centigrade.

dus...
jak
Ik lul al aardig mee !
Goed bezig Henry kom maar een keer langs om hem te showen!!Die maat van jou met die supra weet waar het is!!Ga zo door gr Jak
franksmits
Mr2-wouter wrote:dus...

JIJ kan goed zoeken :D.
X-treme mr2
leuke wagen!! succes met je project....
ik zal hem wel zien op automaxx dan:P

gr
Fermr2
Ik lul al aardig mee !
Dat is een bekende auto voor me, Die hebben we een aantal keer bij ons op de zaak gehad ivm koelproblemen, Heb jij toen ook niet Bomex luchthappers bij mij eens gekocht in Maarssen??

Groeten Ferry van Ekris
Broekie
een vriend van me heeft deze in zijn bezit gehad, en die is inderdaad met wat koelproblemen bij je geweest. Gelukkig is dat nu allemaal opgelost....

Die Bomex airintakes heeft hij iig wel, of ze van jou afkomen ?

ik heb ze nu liggen, wat ik ermee gaa doen weet ik nog niet.
Fermr2
Ik lul al aardig mee !
Broekie wrote:een vriend van me heeft deze in zijn bezit gehad, en die is inderdaad met wat koelproblemen bij je geweest. Gelukkig is dat nu allemaal opgelost....

Die Bomex airintakes heeft hij iig wel, of ze van jou afkomen ?

ik heb ze nu liggen, wat ik ermee gaa doen weet ik nog niet.

Okay, Toevallig allemaal,
De scoops zijn wit en van polyester, een grote kans dat ze ooit van mij waren. Maar veel suc6 met de mr2, je hebt genoeg pretspul zag ik!
masterpivo
Deze emmer staat er netjes bij! En zo te lezen ga je er ook wel het een en ander aan customizen ;) Ik zal het een en ander hier wel blijven volgen :)
Broekie
Ik heb inderdaad nogal wat plannen....

De stoelen en gordels zitten er inmiddels in, en moet zeggen het zit super lekker, en het in en uit stappen valt me eigenlijk wel mee.....

Zal van t weekend ff foto's maken van de stoelen.

Verder hoop ik zaterdag m'n uitlaat te kunnen monteren, en ik hoop ook de originele bumper en nieuwe radiateur te kunnen monteren.

Als t ff meezit komt ook de fan kit er nog op voor t eerste weekend van juli.

Daarna hoop ik in de winter de auto van een nieuwe laklaag te voorzien (het blijft geel, maar wel iets anders), en wil ik dan ook gelijk een set zwarte velgen monteren. (wat weet ik nog niet precies, zit te denken aan 5zigen GN+)

Ook wil ik dan een big brake kit voor monteren (misschien ook achter)

Daarna is de beurt aan het vermogen van de mr2.... maar goed dan zijn wel alweer heel wat euries verder, dus dat is allemaal nog ff afwachten......
Etter
ga je nog voor side skirts? of gaat de border er vanaf?
masterpivo
Foto's zijn ten allen tijde welkom natuurlijk! :)
Je gaat terug naar de OEM voorbumper, waarom wil je dat? Deze staat een stuk beter vind ik...
Een gele auto met zwarte velgen staat zeer goed, dat moet je zeker doen ;)
En een big brake kit op de voorwielen, waarom niet eerst achter en daarna evt. voor? Lijkt me toch logischer bij een achterwielaandrijver..
Etter
border voorbumper zonder skirts ziet er imo niet uit...de voorbumper is dan veel lager tov de rest van de auto.
BlackMR2
Broekie wrote: en ik hoop ook de originele bumper te kunnen monteren.

als je de Border voorbumper weg doet
heb der wel belang bij, zoek nog een voorbumper namelijk ;)
tweakmaster
remmen zou ik eerst voor doen aangezien dat meer nut heeft, voor zover ik weet word de meeste kracht voor opgevangen.
Broekie
ik ga inderdaad terug naar de standaard bumper (zonde mistlampen) en dan met de 94+ onderlip.... De border is al verkocht, tenminste als dat nog doorgaat.

Verder remt een auto altijd harder voor dan achter, of het nou een fwd of rwd is, dus vandaar zoiezo eerst voor, en misschien nog achter...
Overigens zal er zeker een aanpassing aan de achter remmen komen, maar of dit zo drastisch wordt als voor weet ik nog niet...

Foto's volgen zeker nog, maar heb t op t moment erg druk....
masterpivo
Aha, daar zit idd weer wel iets in ja.
Post Reply