voorbumperspoiler 87 op 85-86 past??? help snel!

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

aw-emmer
ik heb de kans op een voorbumperspoiler van een 87 aw11, maar past dit op een voorbumper van een 86er? miss kan iemand me snel helpen???

gr stephan 0645792494
erikmr
Type MR2: AW11
8) volgens mij is de bumperdeckplaat anders van een 85/86 dus dat word dan passen en meten
de radiator balk is ook anders en daar komt de 87 voorspoiler aan vast
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Je hebt ook zoiezo de bumperbalk nodig. Of je moet zelf gaatjes gaan maken voor de ophanging etc. Het is in ieder geval niet 1 op 1 hetzelfde.
Leliev
De bumperbalk van een pre 87 en een after 87 zijn anders van formaat..
aw-emmer
maar ist te doen? of denken jullie van niet?
Leliev
Trouwens, heb je er een foto van?
Neem aan dat je de keienvangers bedoelt..
aw-emmer
keienvangers..... vaak gehoord, niet wetend wat het is.... plz explain....
Xhermes
Die zwarte strip die onder je originele bumper zit. Het is wel te doen, volgens mij geeneens zo moeilijk. In het ergste geval moet je een paar brackets maken...
aw-emmer
Xhermes wrote:Die zwarte strip die onder je originele bumper zit. Het is wel te doen, volgens mij geeneens zo moeilijk. In het ergste geval moet je een paar brackets maken...
die brackets maken is het probleem niet..... maar de vorm van de schermen enzo mis ik....
RowanMR2
Voor de spoiler moet je ook de 2 metalen plaatdelen van een 87+ erbij kopen. Hierbij vervalt je oude keienvanger volledig. Waarschijnlijk moet je zelf een beugel fabriceren om de spoiler in het midden te ondersteunen. Verder moet je gaten boren in je spatborden om de spoiler aan de zijkant te ondersteunen.

De 87+ bumperhoes past gewoon op de 85-86 bumperhoes, een verschil is de onderste strip waar ook de kentekenplaat aan vast hangt dus deze moet je in zo'n geval ook vervangen.
Leliev
Een 87+ bumperhoes past niet over een pre-87 balk. Die balk is een centimeter dikker. Ik heb op dit moment hetzelfde probleem dus moet mijn balk gaan aanpassen..
RowanMR2
Leliev wrote:Een 87+ bumperhoes past niet over een pre-87 balk. Die balk is een centimeter dikker. Ik heb op dit moment hetzelfde probleem dus moet mijn balk gaan aanpassen..

Vreemd, bij mij was het geen enkel probleem.
Welke schuim gebruik jij of heb je ze allebei al geprobeerd?
Leliev
Ik gebruik het schuim dat in de originele 87+ bumper zit..
RowanMR2
Ach, ik heb alle combinaties nog liggen dus ik ga wel even puzzelen van de week
SJMR2
ach heb gewoon een 87+ spoiler op mijn 86er zitten en er zit een 86er bumper op. 2 alu stangetjes van de gamma uhh 2,95 euro meende ik en was klaar.

Strip tussen beide losse keienvanger delen van de 87+ spoiler. En dan weer een strip maken vanaf je claxonsteun tot aan je plastic voorspoiler.

uurtje werk..

En stevig ja heb er een kat mee getikt en spoiler staat nog steeds in model;D
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
aw-emmer wrote:keienvangers..... vaak gehoord, niet wetend wat het is.... plz explain....

Keienvanger (voor en achter) is het stukje plaatstaal wat bij (ouderwetse) auto's onder de bumper zit.

Bij de 1.6 (in een tijd dat sinds 1982 al volledig kunststof bumpers gebruikt werden bij Toyota) is dit tussen de kunststof bumper en de zwarte voorspoilerrand in (indien nog aanwezig).
aw-emmer
zwarte spoilertje zit er nog, maar ik ga toch een facelift neus kopen, met schermen.... scheeld een hoop gezeik enz......

ik ga je ff een pm sturen b.t.w.......

gr stephan
Post Reply