Fase-2 van mijn project
Moderator: Pieten
Fase-2 van mijn project
Nu mij project bijna de 2de fase in gaat zal ik maar eens een topic maken. Toen ik enige jaren geleden mijn SW20 kocht vielen de prestaties een beetje tegen. Voordat ik een MR2 had reed ik rond in een getunde Peu 205 GTI 1.9 en deze was toch een behoorlijk stukje sneller . De beslissing om voor een turbo Swap te gaan was daarom snel gemaakt. Om het goed aan te pakken heb ik het project in 2 delen gesplitst. Eerst het onderstel aanpassen en daarna pas de turbo-swap om het allemaal een beetje veilig te houden. Het eerste deel is voor ongever 90% in de lente al afgerond en bestaat uit:
- Intrax RSA W2 coilovers
- TRD swaybars
- Vivid Strutbar achter
- Toyo RVS strutbar voor
- Tein Pillow Ball set
- K-sport big brake set 8-pot voor
- K-sport big brake set 6-pot achter
- Wilwood hydraulische handrem
- Goodridge RVS remleidingen
- 5Zigen Proracer GN+ rims (17 inch voor, 18 inch achter)
In oktober zal het 2-de deel van het project starten als Master Joshma de turbo-swap gaat uitvoeren. Hierbij zal het volgende worden ingebouwd en zal het hopelijk een aardig kanon worden:
- 3SGTE gen2 blok met LSD versnellingsbak
- SPEC stage 3 clutch (thx Wouter)
- Apexi Power FC incl. MAP/MAT sensor
- KOracing Street Brawler T3/T4 turbo (46 trim)
- KOracing downpipe
- Apexi luchtfilter (thx Wouter)
- Tial Sport 38mm wastegate
- 550cc injectors + upgrade fuelrail
- Blitz FATT turbotimer (thx Wouter)
- HKS EVC boostcontroller
- Fidanza vliegwiel (thx Wouter)
- Greddy style intercooler
- Berk Technology Shroud + fan
- Bushings + steering spul van Twos R us
- Lekkende koperen koelleidingen vervangen door flexibiele
- En niet te vergeten de oude Mongoose uitlaat van Wouter
- SLM turbodruk, olietemp en oliedruk meters in een A-stijl houder van Eddy
Kan bijna niet wachten tot ie klaar is . Ik zal zo snel mogelijk fototjes maken, keep you guys posted!
- Intrax RSA W2 coilovers
- TRD swaybars
- Vivid Strutbar achter
- Toyo RVS strutbar voor
- Tein Pillow Ball set
- K-sport big brake set 8-pot voor
- K-sport big brake set 6-pot achter
- Wilwood hydraulische handrem
- Goodridge RVS remleidingen
- 5Zigen Proracer GN+ rims (17 inch voor, 18 inch achter)
In oktober zal het 2-de deel van het project starten als Master Joshma de turbo-swap gaat uitvoeren. Hierbij zal het volgende worden ingebouwd en zal het hopelijk een aardig kanon worden:
- 3SGTE gen2 blok met LSD versnellingsbak
- SPEC stage 3 clutch (thx Wouter)
- Apexi Power FC incl. MAP/MAT sensor
- KOracing Street Brawler T3/T4 turbo (46 trim)
- KOracing downpipe
- Apexi luchtfilter (thx Wouter)
- Tial Sport 38mm wastegate
- 550cc injectors + upgrade fuelrail
- Blitz FATT turbotimer (thx Wouter)
- HKS EVC boostcontroller
- Fidanza vliegwiel (thx Wouter)
- Greddy style intercooler
- Berk Technology Shroud + fan
- Bushings + steering spul van Twos R us
- Lekkende koperen koelleidingen vervangen door flexibiele
- En niet te vergeten de oude Mongoose uitlaat van Wouter
- SLM turbodruk, olietemp en oliedruk meters in een A-stijl houder van Eddy
Kan bijna niet wachten tot ie klaar is . Ik zal zo snel mogelijk fototjes maken, keep you guys posted!
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
franksmits schreef:Gaaf, en uiteraard houden we het in de gaten bij joshma .
Waarom ga je eigenlijk voor de Ko turbo/downpipe en niet voor één van Berk? Al hun downpipen zijn nu voorzijn van een flexibel stuk en de turbo's zijn ook geupgrade met betere aansluitingen
Soms krijg je aanbiedingen die je niet kunt weerstaan + de downpipe zit bij de turbokit geloof ik
Haha, inderdaad zal vast wel wat zijn vergeten.Wouter is wat dat betreft mijn dealer . Wat betreft de downpipe, het was een complete deal die ik heel gunstig kon krijgen. Ik had veel goede dingen over KOracing gelezen en kon daarom de verleiding niet weerstaan. Eigenlijk zat ik eerst op een GT28RS kit te azen vanwege de snelle spool maar deze zal in iedergeval meer power geven.
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer: