Fase-2 van mijn project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Fase-2 van mijn project

Bericht door TychoMR2 »

Nu mij project bijna de 2de fase in gaat zal ik maar eens een topic maken. Toen ik enige jaren geleden mijn SW20 kocht vielen de prestaties een beetje tegen. Voordat ik een MR2 had reed ik rond in een getunde Peu 205 GTI 1.9 en deze was toch een behoorlijk stukje sneller :-/. De beslissing om voor een turbo Swap te gaan was daarom snel gemaakt. Om het goed aan te pakken heb ik het project in 2 delen gesplitst. Eerst het onderstel aanpassen en daarna pas de turbo-swap om het allemaal een beetje veilig te houden. Het eerste deel is voor ongever 90% in de lente al afgerond en bestaat uit:

- Intrax RSA W2 coilovers
- TRD swaybars
- Vivid Strutbar achter
- Toyo RVS strutbar voor
- Tein Pillow Ball set
- K-sport big brake set 8-pot voor
- K-sport big brake set 6-pot achter
- Wilwood hydraulische handrem
- Goodridge RVS remleidingen
- 5Zigen Proracer GN+ rims (17 inch voor, 18 inch achter)

In oktober zal het 2-de deel van het project starten als Master Joshma de turbo-swap gaat uitvoeren. Hierbij zal het volgende worden ingebouwd en zal het hopelijk een aardig kanon worden:

- 3SGTE gen2 blok met LSD versnellingsbak
- SPEC stage 3 clutch (thx Wouter)
- Apexi Power FC incl. MAP/MAT sensor
- KOracing Street Brawler T3/T4 turbo (46 trim)
- KOracing downpipe
- Apexi luchtfilter (thx Wouter)
- Tial Sport 38mm wastegate
- 550cc injectors + upgrade fuelrail
- Blitz FATT turbotimer (thx Wouter)
- HKS EVC boostcontroller
- Fidanza vliegwiel (thx Wouter)
- Greddy style intercooler
- Berk Technology Shroud + fan
- Bushings + steering spul van Twos R us
- Lekkende koperen koelleidingen vervangen door flexibiele
- En niet te vergeten de oude Mongoose uitlaat van Wouter
- SLM turbodruk, olietemp en oliedruk meters in een A-stijl houder van Eddy

Kan bijna niet wachten tot ie klaar is ;D. Ik zal zo snel mogelijk fototjes maken, keep you guys posted!
franksmits

Bericht door franksmits »

Gaaf, en uiteraard houden we het in de gaten bij joshma :).

Waarom ga je eigenlijk voor de Ko turbo/downpipe en niet voor één van Berk? Al hun downpipen zijn nu voorzijn van een flexibel stuk en de turbo's zijn ook geupgrade met betere aansluitingen ;)
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Ziet er uitstekend uit Tycho!

Je bent uiteraard een aantal parts vergeten :P (+wat thanks wouter ;D hahahaha) maar dat heb je altijd met zo'n lijstje maken ;)

Er liggen hier ook nog nieuwe t-top rubbers voor je ;)
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

franksmits schreef:Gaaf, en uiteraard houden we het in de gaten bij joshma :).

Waarom ga je eigenlijk voor de Ko turbo/downpipe en niet voor één van Berk? Al hun downpipen zijn nu voorzijn van een flexibel stuk en de turbo's zijn ook geupgrade met betere aansluitingen ;)

Soms krijg je aanbiedingen die je niet kunt weerstaan + de downpipe zit bij de turbokit geloof ik ;)
franksmits

Bericht door franksmits »

haha wouter, bitch :D
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Haha, inderdaad zal vast wel wat zijn vergeten.Wouter is wat dat betreft mijn dealer ;D. Wat betreft de downpipe, het was een complete deal die ik heel gunstig kon krijgen. Ik had veel goede dingen over KOracing gelezen en kon daarom de verleiding niet weerstaan. Eigenlijk zat ik eerst op een GT28RS kit te azen vanwege de snelle spool maar deze zal in iedergeval meer power geven.
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Whoa, van een N/A naar ruim 300+ PK.. Doe je goed. ;D
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Ik weet niet precies hoeveel deze setup aan power zal opleveren maar ik weet zeker dat ie sneller zal zijn dan mijn oude 205 GTI ;D.

En hopelijk ook iets betrouwbaarder....
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

zal zo rond de 300 whp zitte denk, meer dan genoeg :P

ben benieuwd..
Gebruikersavatar
MR83SGTE
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:44

Bericht door MR83SGTE »

Ziet er goed uit Tycho, ben zeer benieuwd wat deze setup doet in de praktijk :D Keep it up!! :dux-blij_thumb-up:
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Weer even een kleine update: Het nieuwe inlaat spruitstuk met bijbehorende throttle body zijn eindelijk uit Japan binnen gekomen. Nice ;D :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

samengevoegd:

Afbeelding
Afbeelding

Nu snel Joshma aan het werk zetten! ;D
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Oh ja, een voor ik het vergeet, toch besloten om een betere fuel rail te nemen met bijpassende regulator:

Afbeelding
Afbeelding

en

Afbeelding

Joshma zal voor 800cc injectoren zorgen 8) .
Gebruikersavatar
brain1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 feb 2007, 21:53
Type MR2: AW11

Bericht door brain1 »

mooi spruitstukkie tycho, ken me herrinneren dat ie zo iets ook bij mezelf heb gezien. spreek je

greetz brian
Afbeelding
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Hmmm, jij hebt ook nog een mooi uitlaat spruitstuk gemonteerd... Misschien iets om volgend jaar ook eens aan te schaffen :P . Heb jij trouwens ook nog andere nokkenassen in je blok zitten?
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Hahaha Tycho, je houd ook nooit op hè! Goed bezig kerel :D
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Het is allemaal de schuld van die Joshma! ;) Die zit je steeds lekker te maken met allemaal goodies. Maar nu is het afgelopen: Eerst blok erin en rijden, we zien volgend jaar wel weer.
subke

Bericht door subke »

....... kwijl......:D
Gebruikersavatar
brain1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 feb 2007, 21:53
Type MR2: AW11

Bericht door brain1 »

Nee, heb niets meer, ben weer terug bij een standaard motor.

greetz brian


TychoMR2 schreef:Hmmm, jij hebt ook nog een mooi uitlaat spruitstuk gemonteerd... Misschien iets om volgend jaar ook eens aan te schaffen :P . Heb jij trouwens ook nog andere nokkenassen in je blok zitten?
Gebruikersavatar
MR83SGTE
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:44

Bericht door MR83SGTE »

Ik heb je blok al een paar keer mogen bezichtigen Tycho, ziet er goed uit allemaal met die goodies erop ;D
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Thx! Vooralsnog liggen de goodies er inderdaad los op ;D. Ik hoop dat Josh medio december het spul kan op/inbouwen. Hij zit geloof ik nog even te kijken welke injectoren gebruikt kunnen worden.

Cant wait!
Plaats reactie