Dag mede-MR2 rijders,
Heb sinds gisteren een probleem met mijn 2tje, een ZZW30 met TTE turbo. Wanneer ik het gas wat dieper intrap dan schiet het toerental van de motor rond de 3500 toeren opeens even naar rond de 4300 toeren. Daarna neemt het toerental weer terug en loopt ie normaal op. Tijdens het spurtje naar de 4300 lijkt het alsof er niet veel vermogen over komt.
Ik heb geconstateerd dat dit in elke versnelling voorkomt. Vervolgens heb ik verder maar steeds lage toeren gereden en niet te hard mijn gas in geduwd enzovoorts om ergere problemen te voorkomen.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt.
Frank
Toeren lopen hoog op
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Koppeling idd.
-
MR-Frank
Ik vrees dan dat het de koppeling is...toch wel vreemd na 84000km al. Maar dat zou dan inderdaad door de toename van vermogen moeten komen. Wel raar trouwens dat die koppeling dat niet aankan.
Iemand enig idee hoeveel dit ongeveer kost? En is het we verstandig om wederom een standaard koppeling in te bouwen?
Iedereen in ieder geval al bedankt voor de reacties!
@Sjerief: Ik zal binnenkort wat pics erop zetten. Turbo heb ik er in de fabriek in Keulen in laten zetten en ik moet zeggen: WOW. Echt lekker.
Iemand enig idee hoeveel dit ongeveer kost? En is het we verstandig om wederom een standaard koppeling in te bouwen?
Iedereen in ieder geval al bedankt voor de reacties!
@Sjerief: Ik zal binnenkort wat pics erop zetten. Turbo heb ik er in de fabriek in Keulen in laten zetten en ik moet zeggen: WOW. Echt lekker.
Ik zou geen standaard ZZW30 koppeling doen. Zeker met het toegenomen vermogen niet. Heeft TRD geen leuke koppeling liggen?
- Green Goblin
MR-Frank wrote:Ik vrees dan dat het de koppeling is...toch wel vreemd na 84000km al.
Nee dus. Normaal gaan die wel wat langer mee namelijk.En is het we verstandig om wederom een standaard koppeling in te bouwen?
-
franksmits
nou ben ik ook wel benieuwd naar die turbo, hebben ze dan ook het motor management aangepakt en de internals/aandrijfassen? :o
- frankie-turbo
komt dan ook een TTE chip in, die is aangepast op de turbo.. dus langere injector duty en latere onsteking tegen detonatie
de tte kitjes leverde zoon 180 a 190pk meen ik
de tte kitjes leverde zoon 180 a 190pk meen ik