The Elementz Mr2

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Ik heb zelf een tijdje terug een ongeluk gehad met mijn MR2, dit met nieuwe banden en <2000 km gereden.

Meer info had ik hier geplaatst, toen ik op zoek was naar onderdelen.
showthread.php?t=7165

De schade
Het schaderapport gaf 6000 euries schade aan.

Image
Image
Image
Image

Dit hierboven valt nog wel mee aan schade, maar mijn achterkant heeft de klap gevangen bij de vangrail op de A1.

Image
Image
Image

Normaliter zou je er een nieuw scherm inhangen, maar mijn broeder vond het een leuk project om zoiets zelf eens te repareren.

En hoe verder?
Via het forum heb ik de onderdelen kunnen regelen. Mijn broeder is schadehersteller en die was bereid mij een handje te helpen. Ik kon mijn auto bij zijn bedrijf kwijt om eraan te werken, wat ik zeer waardeer uiteraard. Zal ze naderhand ook een presentje sturen als bedankje.

Tussenstand
Natuurlijk eerst de auto strippen en de nodige schade herstellen.

Image
Image
Image
Image

Na wat werk
Weer wat vorm in de wielkast.
Image
Image

Hier zijn we nu
Image
Image

Aanpassingen:P
Mistlampen;
Spoiler +'92;
JDM spiegels;
Velgen.

foto van velgen
Image

Zie dit maar als een soort luxeprobleem :P. Ik heb ook de japanse mistlampen, misschien een leuk voor later ;D om die werkend te maken.

Verwachting
Aankomende zaterdag hard werken om alles te schuren en te primen. Dan staat de mr2 die zaterdag erop een nieuw rood metallic jasje te wachten.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de picturama.

GreetZ
franksmits
Dat is een leuk projectje geweest, vast ook leerzaam denk ik! Ben benieuwd naar de foto's!
BlackMR2
daar zijn al heel wat uurtjes in gestoken,
ben benieuwd naar het eindresultaat

ook errruuuugggggg mooie velgen trouwens :gronings-toppie:
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Die komt weer helemaal goed.
Had het niet makkelijker geweest om een ander paneel te regelen, er worden genoeg mr's gesloopt in nederland en die onderdelen gaan dan altijd weg voor oud ijzer.
Groeten
TRD2000 (wim)
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Leerzaam is het project zeker. Ik heb wel wat verstand van auto's, maar meer het electrische deel. Door het demonteren van de auto weet ik nu hoe de mr2 gebouwd is. Het monteren wordt lastiger, maar net als demonteren weet ik daarna hoe de mr2 opgebouwd moet worden. De volgende keer zou ik dit proces sneller moeten kunnen doen :)

Nu ik aan het plaatwerken ben geweest, kan ik zeggen dat het moeilijker is dan het lijkt :P. Heb ook leren lassen met CO2, voorheen wel gelast met CO2 op (MAVO) school en op mijn huidige bijbaan met electroden (wat eigenlijk niets voorstelt).

Een nieuw paneel was inderdaad makkelijker geweest. Mijn broeder vond het leuk om dit eens te reparen, zo kon ik ook wat leren ;D. Het heeft wel 3 zaterdagen gekost om het goed te krijgen. Moet Pavo (collega van mijn broeder) hiervoor bedanken, anders was het denk ik 5 zaterdagen geweest.

Update:
Grote deuk rechtsachter is nu 100% in orde. Verder zijn alle deukjes opgezocht, opgeschuurd en geplamuurd en weer geschuurd. De gaten van de oude spoiler heb ik dichtgelast. Alleen niet goed op de hitte gelet, waardoor ik een deuk heb gemaakt :::|. Nadat ik de lasnaden heb afgeschuurd, toch maar die deuk verholpen :). Tot slot nog de voorbumper en achterbumper bewerkt om deze te repareren voor volgende week.

De rechterdeur heeft wel wat roest onderin. Die gaan we volgende week natuurlijk eerst repareren. En dan proberen we de auto helemaal te schuren en de grondverf te spuiten.

Ik laat de auto aan het eind ook brushen (tectyleren). Ik dacht dat 1991 modellen niet helemaal van tectyl voorzien was.

Uiteraard heb ik foto's gemaakt, maak ik elke week :P. Zal spoedig wel foto's posten.

GreetZ
ROB-E
netties!!!
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Zo vandaag weer eens verder gewerkt. Nu de auto klaar is voor de grondlak, kwamen we roest tegen. Dit zat in het midden van het dak onder de rubber van de voorruit. Volgende keer de voorruit eruit halen.

Dit was wel een tegenvaller, maar beter nu dan als het gespoten is. De voorruit heeft al aardig wat steenslag een een paar *-tjes. Deze wilde ik al vervangen voor een nieuwe. Dat oogt ook mooier als de mr2 in zijn nieuwe jasje zit. Dit stond eigenlijk later gepland, maar nu is het een geschikt moment :).

Ik ontvang graag tips over het laten zetten van een nieuwe voorruit? Ik moet ook uitzoeken wat ik met de verzekering kan bereiken.

Alvast bedankt.

GreetZ
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Afgelopen zaterdag hard gewerkt aan de auto. De voorruit is verwijderd, wegens roest, maar er was een verrassing van meerdere plekken. Deze plekken waren in een begin stadium (gelukkig maar). Voor '91-er vind ik het toch zeer netjes voor zijn staat.

Alle roest is nu verholpen en de auto is 100% roestvrij. Voor de rest de auto in grondlak gezet.

Ik ben zelf blij, aangezien de auto nu één geheel lijkt. Geeft tevens ook een goed gevoel, maar er moet nog het één en ander gebeuren voordat ik echt blij ben.
Een nieuwe voorruit is geregeld :D. Deze word later gemonteerd. De nieuwe velgen zijn gemonteerd met nieuwe banden en ventielen.

De foto's zijn wel met mijn P3300 (2.0 mp) gemaakt, omdat ik de camera ben vergeten :still_bonk:.

Image
Image
Image
Image
Image

GreetZ
BlackMR2
dat schiet al lekker op

suc6 verder
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Gister heb ik toch een leuke brief van een verzekering maatschappij ontvangen. Deze stelt mij aansprakelijk voor de schade die hij heeft opgelopen. Dit was hetzelfde moment dat ik mijn klapband heb gehad.

Na mijn klapband heeft een meneer mij geholpen, gezien ik strak van de adrenaline stond. Zijn auto stond stil, een bus daarachter kon op tijd stil staan. Een Opel knalde tegen de bus tegen zijn auto aan.

Hoe lullig het ook klinkt, maar dat is zijn probleem. Natuurlijk bellen naar de maatschappij, blijkt het dat ik in een Opel rij :S. Die gasten hebben daar zeker niet van de RDW gehoord. Ben benieuwd hoe dit in 2009 zal gaan.

Gezien ik alleen schade voor de vangrail heb en dit allemaal al geregeld heb met de verzekering. Was toch 1000 euro voor een vangrail met een kleurtje :S.

GreetZ
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Door kerst en oud en nieuw is er niet veel gebeurd. De grondverf heeft in ieder geval goed kunnen drogen in de 1,5 maand. De auto is nu goed opgeschuurd met 360 en 500.

Het is wel de bedoeling om aankomende zaterdag de auto in een nieuw jasje te stoppen. Zo kan er ook een nieuwe voorruit in geplaatst worden.

Paar foto's. Deze keer met de nieuwe velgen eronder. Deze moeten nog wel worden uitgelijnd.

Image
Image

Hopelijk kan ik volgende week het nieuwe jasje presenteren. Dan moeten we ons niet verslapen :P. Dat gebeurde vorige week ook al ::).

Tot slot: excusé moi voor die mindere kwalitatieve foto's.

GreetZ
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Beste mensen

Sinds gisteren is de auto gespoten ;D;D. Hieronder een paar foto's van. ik ben wel :boos: op een kennis van me, die had mijn camara meegenomen. Dus maar weer met de telefoon.

Voor het spuiten:

Image
Image
Image
Image

Na het spuiten:
Image
Image
Image

Nu met motorkap
Image
Image

Mijn dank voor Sander die deze auto heeft gespoten.

Hopelijk kunnen jullie ervan genieten.

GreetZ
subke
netjes hoor,
BlackMR2
zo dan, ziet er weer netjes uit
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Een kleine update.

Alle onderdelen zijn lekker gespoten. Komende week wordt mijn nieuwe voorruit geleverd.

Voordat we konden opbouwen, moesten we eerst alles uitzoeken. Alles ligt in 2 bakken. Tijdens het strippen brak practisch gezien alle bouten /schroeven af. De onderdelen bij elkaar stoppen is niet verstandig, maar dat maakte niet uit. Er zouden toch allemaal nieuwe bouten en moeren inkomen.

Voor vandaag hebben we op de achterkant gericht. Hieronder een paar foto's. Foto's zeggen meer dan 1000 woorden.

Image
Image
Image

De auto is aan de achterkant en dorpels behandeld met wax. Vanaf de deuren en naar voren moet het nog behandeld worden.

Ik moet wel zeggen dat het erg kriebelt om weer in mijn mr2 te rijden. Ik heb zelf nog maar 1-2 maanden in gereden en is nu alweer 5 maanden in herstel. Echt genieten heb ik nog niet kunnen doen helaas, maar dat komt deze maand helemaal in orde ;D;D;D;D.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen boeien.

GreetZ
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Ziet er netjes uit!
BlackMR2
erg netjes geworden,

mooi rood is niet lelijk ;)
Brum
Helemaal top!
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Vandaag de meeste delen zijn gemonteerd en er liggen nu nog een aantal kleine items.

Als alles gemonteerd is (behalve waar we nog bij moeten), gaan we de mistlampen, Xenon lampen en JDM spiegels installeren.

Fotootje van de voorkant
Image

GreetZ
subke
netjes kerel,

gr ivo
Post Reply