PROJECT MR2-F335.
Reeds een aantal jaren liep ik met het idee rond om ooit eens een F355 replica te (laten) bouwen.
Echter,de fabrikanten van deze kits zijn beperkt en hun aanbod was nou niet echt om over naar huis te schrijven...
Daar bedoel ik mee dat als je er maar lang genoeg naar kijkt dat er ''iets niet klopt".
Tot ik de kit van Extreme zag op internet...wauw!
Eindelijk een kit waarvan de afmetingen kloppen!
De achterpanelen niet te lang en ook de neus niet te spits bijvoorbeeld.
Helaas moet ook kwaliteit hier betaald worden; de kit van Extreme is de duurste van de pakweg 5 aanbieders.
Na lang nadenken toch maar de knoop doorgehakt...
Het zoeken naar een geschikte MR2 was begonnen.
Na ongeveer 2 weken had ik er 1 gevonden en kon ik een afspraak maken met Extreme voor het bestellen vd kit.

Toen bleek dat de verzendkosten erg hoog waren en ik hem beter zelf met de boot Rotterdam-Hull kon halen.
Vervolgens de reis besproken en volgens referenties op internet kon ik heel voordelig Euro's wisselen tegen Ponden aan boord van P&O.

Dat bleek een dure misvatting!
WISSEL GEWOON BIJ EEN GWK EN NOOIT BIJ P&O!!!
Maar we zaten op een ''point of no return'' en moesten dus wel wisselen..
Eenmaal aangekomen in Hull was het slechts 10 min. rijden naar Extreme.
We werden hartelijk verwelkomd maar er stond helaas geen Demo van de F355,wel van de F360 op basis van de Peugeot.

Ook stond er een echte Lamborghini Murcielago!

Hier mocht we nog even in gaan zitten....kippenvel!
De 360 Replica stond op een autobrug en daardoor kon ik mooi
de onderzijde vd auto ook goed bekijken...Ik ben onder de indruk van de hoge kwaliteit van deze kit:D:D
Na een rondleiding door het bedrijf kon de kit worden ingeladen in onze huurauto.

Volgende ''verassing'' was dat er geen Engelse VAT/BTW berekend was in de prijs:-/.
Dit zou automatisch inhouden dat ik dit alsnog bij de Nederlandse douane zou moeten voldoen...
Een snelle berekening leerde mij dat dit al snel een 1000.- Euro zou zijn!!
En samen met het veel duurder uitvallen van het wisselen aan boord maakte de stemming er niet beter op...
Gelukkig mochten we in Rotterdam zo door rijden en heb ik daar dus een mazzeltje mee gehad:applaus-smiley:,het was inmiddels Zondag-ochtend...
We zijn meteen doorgereden naar het bedrijf die de kit voor mij gaat monteren.
Na een aantal dagen was de MR2 al behoorlijk gestript.

Oude schade's en roest zijn nu prima te behandelen!
Wordt vervolgd......
maar komen.