Multiriem kaduuk.

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Green Goblin
Type MR2: AW11
Ik heb net met behulp van de grote start-accu van het werk de mr2 maar weer eens gestart. En omdat ie toch liep, heb ik ook nog maar een stukje gereden..

Nou moet ik er bij vertellen dat op de laatste dag dat ik er mee gereden had, de multiriem een beetje aan flarden gegaan was. En je raadf het al, deze gaf er nu compleet de brui aan. De bekende lampjes op het dashboard, dus het was me direct duidelijk.

Ik had nog wel genoeg stroom om thuis te komen, maar toen ik thuis was, ging de motor stationair op en neer en stoomde het toch wel wat onder de motorkap.

Nou was ik me er wel van bewust dat de waterpomp ook niet draaide, maar het leek me dat het blok met deze temperaturen wel koel zou blijven. Niet dus, dit terwijl het 2,5 km was.

Dus, heren deskundigen, moet ik me zorgen gaan maken of is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van bijvullen en ontluchten ? Motor liep verder normaal hoor.
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Ik zou niet alleen bijvullen en ontluchten.

de riem vervangen is ook een goed plan, anders zal de temp wel weer oplopen vrees ik...

Zorgen zou ik me niet maken, daar verander je de situatie niet mee, zonde van de energie...
Green Goblin
Dat van die riem is geen slecht idee......:P
Dokter Rob
Ach, je kent me, altijd goede en bruikbare tips...;)
Xhermes
Ik heb het ook gehad. Toen hij nog warm was liep hij op 3 cilinders. Nieuwe riem erop gelegd, ontluchten, bijvullen en gaan :) Het ligt er natuurlijk wel aan hoe heet hij is geweest. Het kan zijn dat de kop krom is...
Brum
Als je rustig aan gedaan hebt kan ik mij niet voorstellen dat er iets ergs aan de hand is.
Heb je niet nog een blokkie liggen in je magazijn?;D
erikmr
8) hoop dat je geluk hebt ;)
Roland
Xhermes wrote:Ik heb het ook gehad. Toen hij nog warm was liep hij op 3 cilinders. Nieuwe riem erop gelegd, ontluchten, bijvullen en gaan :) Het ligt er natuurlijk wel aan hoe heet hij is geweest. Het kan zijn dat de kop krom is...
De kop krom? Paniekzaaier!
Mijn 4A-GE is al eens aan de kook gegaan (eerste keer op het circuit en slechte koel fan sensoren :-/) zo erg dat het blok bewoog ook al stond alles uit. En dit blok loopt nog steeds alsof er niets aan de hand is, verbruikt geen olie of koelvloeistof. Die dingen zijn oersterk!
(ja ik had wel mn waterpomp om zeep geholpen)

Maar goed, gewoon multiriem erop en gaan.
Maar zat de waterpomp niet op de distributieriem? dat dacht ik. dat de multiriem alleen de dynamo deed.
Metal_Carnage
Ik heb eens een filmpje gezien op youtube waarin er op het terrein van Paul Woods een 4age gefrituurd word. 5 minuten zonder koeling en olie... vol in de toerenbegrenzer.. toen vloog de fik erin.

Wel even een uitstapje maar het moraal van het verhaal is: 4agetjes zijn best sterke blokjes, should be okay!
Xhermes
Niks paniekzaaier, hij vroeg toch om wat er kan gebeuren? Mijne loopt toch ook nog steeds?
Green Goblin
Ik ga er ook niet vanuit dat de kop krom is hoor. Er kwam wel veel stoom uit, maar dat is met een buitentemperatuur van -10 ook niet zo vreemd.
Metal_Carnage
En al weer een test rondje gereden???
Green Goblin
Heb ik met dit weer, buiten, al de multiriem vervangen, denk je ? ;D
mr2PUNTfreak
Even voor de koffie aan toch?
En wat betreft schade aan het blok, denk het niet, het rooie kreng had ook een koelprobleem, en heeft ook vrijlang gedraaid meter stond bijna in het rooie, en ook geen schade.
maar ik hoor het wel weer, moet maar even weer een weekend vrijmaken voor je.
Green Goblin
Nou, ik hoor wel wanneer ie klaar is Rob. Hij staat op de oprit, je vindt hem wel he...;D
mr2PUNTfreak
Green Goblin wrote:Nou, ik hoor wel wanneer ie klaar is Rob. Hij staat op de oprit, je vindt hem wel he...;D
Ik red me wel, heb toch nog wat onderdelen nodig voor het rooie kreng ;D
Zit er ook een goeie bumperbalk voor?
Metal_Carnage
Hey ik weet toevallig dat je een mooie carport hebt waaronder je dus droog kan werken. Multieriempje is 10 minuten werk joh :P
Green Goblin
En waar ik niet in kan omdat er wat oude blokken in de weg staan....;)
Roland
Maarre, de waterpomp zit dus op de multiriem en niet op de distributieriem begrijp ik hieruit? Ik dacht dus dat het andersom was. (en kan niet effe kijken bij m'n eigen aw11)
Green Goblin
Op de multiriem.
Post Reply