wie kan mij helpen

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

nielsfeenstra
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
hallo ik heb een vraagje

ik heb al tijdje rondgeneust op forum maar kan niet egt wat vinden over dit onderwerp

ik wil graag een 4agze in mijn mr2 aw11 bouwen en k heb een optie op een motor met bak en kabelboom en ecu

maar nou heb k een paar vraagjes

is dit voldoende om de swap mogelijk te maken (doorzettings vermogen is vast ook nodig)

hoe zit het met de gaskabel, versnellingsbak kabels, km teller

kan eventueel mijn eigen bak er achter (ivm met niet vertrouwen van die bak)

wat is het verschil tussen orgineele bak en sc bak (ae52??)

olieverbruik is een revisie voldoende of moet ik erger denken supercharger lekkage ? kop lek

moet er nog speciale dingen komen op pas te maken (bv motorkapje)

zijn er andere poelies voor te krijgen (link?)

en onderblok is dat zelfde als 4age ivm met revisie (koppaking lagers zuigers aanhaalmomenten)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
nielsfeenstra wrote:hallo ik heb een vraagje

ik heb al tijdje rondgeneust op forum maar kan niet egt wat vinden over dit onderwerp
Goed bezig!

ik wil graag een 4agze in mijn mr2 aw11 bouwen en k heb een optie op een motor met bak en kabelboom en ecu

maar nou heb k een paar vraagjes

is dit voldoende om de swap mogelijk te maken (doorzettings vermogen is vast ook nodig)

hoe zit het met de gaskabel, versnellingsbak kabels, km teller
Dit zou gewoon 1-1 moeten werken.

kan eventueel mijn eigen bak er achter (ivm met niet vertrouwen van die bak)
Het is wel aan te raden om je bak te behouden. Dit omdat de SC geloof ik een E-series bak had. Waardoor je de bak steun dus moet verlassen.

wat is het verschil tussen orgineele bak en sc bak (ae52??)
AE52 ken ik niet. AE101 of de AE111?

olieverbruik is een revisie voldoende of moet ik erger denken supercharger lekkage ? kop lek
Olieverbruik kan op zoveel dingen wijzen. Zou niet weten wat dit speciaal zou moeten zijn.

moet er nog speciale dingen komen op pas te maken (bv motorkapje)
De motorkap van een SC gaat niet 1-1 passen. Hiervoor moet je de sluiting verplaatsen. Je NA kap past wel gewoon.

zijn er andere poelies voor te krijgen (link?)
Andere pulleys kunnen verzorgd worden. Stuur maar een PM'tje :)

en onderblok is dat zelfde als 4age ivm met revisie (koppaking lagers zuigers aanhaalmomenten)
De internals van een 4AGZE zijn anders. Vooral de zuigers etc.

Vergeet overigens ook niet dat de kabelboom anders is. Van welk jaar is de 4AGZE?
nielsfeenstra
Ik lul al aardig mee !
hoe zit het met onderdelen bestellen

kan ik gewoon op mijn werk bestellen (toyota dealer) gewoon 4age pakkingset en zuigerveren lagers

bouwjaar weet ik niet kabelboom was aangepast plug play zij hij
Xhermes
Misschien wel, geen idee. Zal je even moeten nakijken als je wat onderdeelnummers hebt.
bond
Je aw11 was toch te koop of is dat niet door gegaan
nielsfeenstra
Ik lul al aardig mee !
bond wrote:Je aw11 was toch te koop of is dat niet door gegaan

hij staat te koop ja maar k denk dat ik het gezeur van me vriendin voor lief hou en hij rijd zo fijn
Leliev
Nooit je vriendin laten beslissen over wat jij wel en niet zou moeten doen..
bond
Dan zou ik zegen koop lekker zelf een auto die lekker vind rijden.
nielsfeenstra
Ik lul al aardig mee !
wat is verschil tussen c52 c 51 en c50 bak

wie kan mij dit vertellen thanks!!!!!!!!!!!
ROB-E
de bouwjaren.

neem nou maar een SC bak of een C52 die zijn het sterkst;)
Xhermes
Of een C56 ;) Maar dat is weer meer moeite :)
nielsfeenstra
Ik lul al aardig mee !
moet je de benzine pomp ook veranderen voor een 4agze of kan de 4age pomp dit geweld ook wel aan

en past mijn orginelebak er nou wel of niet achter ik heb gehoord dat je zit met de opening van startmotor anders zit sc in de weg
Xhermes
Op een C52 bak moet het gewoon 1-1 passen. Benzine pomp kan het ook wel aan. Upgraden naar een andere kan altijd, maar is niet nodig.
RowanMR2
nielsfeenstra wrote:
en past mijn orginelebak er nou wel of niet achter ik heb gehoord dat je zit met de opening van startmotor anders zit sc in de weg

Hangt ervan af welke versnellingsbak je erop bouwt :)

Als je de C50 gebruikt heb je startmotor onder het uitlaatspruitstuk zitten, en daar zit echt geen SC. Bij de C52 kun je de startmotor op dezelfde plek plaatsen, maar je kunt hem ook onder het inlaatspruitstuk plaatsen. Ik weet niet of dat past in combinatie met de SC, anders kun je hem altijd nog onder het uitlaatspruitstuk kwijt ;)

Ik zou zeggen, ga eens kijken op www.mr2oc.com daar kun je ALLE info vinden die je nodig hebt.

Groeten Rowan
nielsfeenstra
Ik lul al aardig mee !
zo de 4agze staat in de sguur zo wat een machine die kabelboom dat word nog wel heftig om te doen
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Is het een 145pk 4A-GZE?

Even terug komend op een eerdere vraag van je die me even snel opviel:

Als het een 165/170pk motor (Oorspronkelijk uit een AE92) is, dan gaat hij niet zomaar 1 op 1 passen op jou tellerbak ben ik bang. Die motoren hebben namelijk geen standaard verdeler (Waar jou tellerbak z'n RPM signaal vandaan haalt) maar werken met een DLI ontsteking, waar jou toerenteller alvast niet mee overweg kan ;)

Wat betreft de bak: Als het een bak met sper is (E58, veruit de beste bak die je erachter kan hebben!) Lekker laten zitten!

Ja, je C52 past er ook achter en je startmotor gaat gewoon passen aan het uitlaatspruitstuk zijde.
Mocht je de C52 gaan gebruiken, op termijn gaat dit wel meer slijtage geven aangezien die niet echt berekend is op zoveel geweld!

Maar zijn zeker heerlijke motoren. Heb er zelf ook nog 1 liggen om in m'n AE92 te bouwen 8)
nielsfeenstra
Ik lul al aardig mee !
Blof-fan wrote:Is het een 145pk 4A-GZE?

Even terug komend op een eerdere vraag van je die me even snel opviel:

Als het een 165/170pk motor (Oorspronkelijk uit een AE92) is, dan gaat hij niet zomaar 1 op 1 passen op jou tellerbak ben ik bang. Die motoren hebben namelijk geen standaard verdeler (Waar jou tellerbak z'n RPM signaal vandaan haalt) maar werken met een DLI ontsteking, waar jou toerenteller alvast niet mee overweg kan ;)

Wat betreft de bak: Als het een bak met sper is (E58, veruit de beste bak die je erachter kan hebben!) Lekker laten zitten!

Ja, je C52 past er ook achter en je startmotor gaat gewoon passen aan het uitlaatspruitstuk zijde.
Mocht je de C52 gaan gebruiken, op termijn gaat dit wel meer slijtage geven aangezien die niet echt berekend is op zoveel geweld!

Maar zijn zeker heerlijke motoren. Heb er zelf ook nog 1 liggen om in m'n AE92 te bouwen 8)

het is 1 uit een ae92 en die kabelboom is inmiddels al zover klaar dat de toerenteller en lampje economie weer werken

moet nog ff wat stekers er aan maken
Xhermes
Foto's!
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
nielsfeenstra wrote:het is 1 uit een ae92 en die kabelboom is inmiddels al zover klaar dat de toerenteller en lampje economie weer werken

moet nog ff wat stekers er aan maken

Ohw kijk, dan heb je jezelf alvast een hele hoop werk bespaart! ;)

Succes in ieder geval met de inbouw! ;D
Bassie
ja succes niels haha ::) kabeltjes ...... maar motortje ziet ergoed uit verder toppie!!
Post Reply