tilma800 wrote:Leuk project. Succes met de ombouw!
Thanks, Joshma doet het werk, ik lever af en toe wat spul aan (en maak foto's).
.
Dokter Rob wrote:Rijden er al geswapte met het Camry blok, of ben je 1 van de 1e?
Er zijn er twee in Nederland (Huub & Gidonlamboo) en eentje is nog onderweg (Herbie 360), dit is met de 3VZ-FE. Allemaal bij Woodsport gedaan.
.
johnwoo wrote:Vziw zijn er al 2 andere met een V6 n/a en is er een supercharged V6 project. Dus dan zou hij de 4e in Nederland zijn, maar best kans dat er nog andere V6 swaps zijn die ik niet ken...
Klopt, de derde is onderweg, de mijne is de vierde en John (Tetjetwo) heeft een 3.4 5MZ-FE met TRD supercharger.
Op dit forum lopen ook al langer eigen klusjes met een 1MZ-FE uit de iets latere Camry en een 2VZ-FE uit de Camry 2.5 uit 1988.
.
Dokter Rob wrote:Allemaal met het Camry blok als basis gebruikt dat je weet?
Ja, op die van John na, die komt uit een wat dikkere US Toyota (welke donor weet ik ff niet meer).
.
tilma800 wrote:Er zijn meerdere v6 motoren geleverd voor de Camry. Er is ook nog een Aluminium blok.
1MZ-FE is van latere datum, is nauwelijks krachtiger, maar technisch minder mee te doen en kwetsbaarder.
.
herbie65 wrote:Er zijn er meer. Ik was de 3e uit Nederland al voor een 3VZ upgrade bij Woodsport. je hebt Gidon, Huub, en ik.
Die V6 turbo ken ik niet....
John heeft een compressor, geen turbo.
Overigens kán ik ook nog een turboupgrade laten doen, maar dat is weer zonde van het V6 karakter, plus het kostenplaatje gaat over de kop dan en dat is nog zonder andere technische aanpassingen als de aandrijflijn kapotdraait.
.