Dak eraf!
Moderator: Pieten
Dak eraf!
Beste mede leden van het MR2 forum!
Eerst even voorstellen: Ik ben Vincent uit het midden van het land, en ik ben in het bezit van een AW11 Sunroof uit 87, 137.000 kmtertjes op de teller in de kleur Rood.
Maaaar nu zijn er grote plannen met het rode duiveltje!
Wie kan mij iets vertellen over de stijfheid van het chassis van de AW??
Ik ben van plan het dakje eraf te halen en een complete body conversie te gaan doen.
Zijn er hier mensen op het forum die mij meer kunnen vertellen over wat er dan moet gebeuren om het chassis recht te houden.
Zakt hij in elkaar? Is hij zonder dakje sterk genoeg? Moet er het een en ander aangepast worden? Dat zijn zo wel een beetje mijn vragen.
Ik hoor graag van julie! Groet,
Vincent
Eerst even voorstellen: Ik ben Vincent uit het midden van het land, en ik ben in het bezit van een AW11 Sunroof uit 87, 137.000 kmtertjes op de teller in de kleur Rood.
Maaaar nu zijn er grote plannen met het rode duiveltje!
Wie kan mij iets vertellen over de stijfheid van het chassis van de AW??
Ik ben van plan het dakje eraf te halen en een complete body conversie te gaan doen.
Zijn er hier mensen op het forum die mij meer kunnen vertellen over wat er dan moet gebeuren om het chassis recht te houden.
Zakt hij in elkaar? Is hij zonder dakje sterk genoeg? Moet er het een en ander aangepast worden? Dat zijn zo wel een beetje mijn vragen.
Ik hoor graag van julie! Groet,
Vincent
Ok ok, das geen probleem, maar ik zou graag willen weten hoe?!
Ik heb wel iemand gevonden die een cabrio MR2 AW heeft, daar ga ik binnenkort kijken. Op dit moment zit ik nog even met de nasleep van een gebroken enkel. Dus autorijden zit er voor mij even niet is helaas.. Wel mooi tijd om te poetsen
Maar zijn er mensen hier op het forum die kaas, worst, of andere dingen gegeten hebben van het chassis van een AW????
Die mij echt kunnen vertellen hoeveel of hoe weinig werk het is.
Ik heb wel iemand gevonden die een cabrio MR2 AW heeft, daar ga ik binnenkort kijken. Op dit moment zit ik nog even met de nasleep van een gebroken enkel. Dus autorijden zit er voor mij even niet is helaas.. Wel mooi tijd om te poetsen
Maar zijn er mensen hier op het forum die kaas, worst, of andere dingen gegeten hebben van het chassis van een AW????
Die mij echt kunnen vertellen hoeveel of hoe weinig werk het is.
Wil je het complete dak eraf halen of wil je de C-stijl incl achterruit laten zitten? Voor beide gevallen zou ik beginnen met een t-roof AW11 ipv sunroof, omdat dit veel makkelijker is en het chassis daarvan is al verstevigd ten opzichte van de andere modellen.
Neem ook hier een kijkje, en zoek meer info erover op www.twobrutal.com:
http://www.mr2mk1club.com/MK1MR2Cabriol ... rsion.html
Neem ook hier een kijkje, en zoek meer info erover op www.twobrutal.com:
http://www.mr2mk1club.com/MK1MR2Cabriol ... rsion.html
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Volgens mij wilt hij bij een t-bar gewoon een targa van maken. A la Supra, NSX etc. Dus het middelste stijltje ook weg.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
dakje eraf.
Dat klopt ! de dakstijlen heb je dan nog wel.
Even om alles duidelijk te houden. Ik wil van mijn sunroof een targa maken, "alla" opel speedster, Lotus elise, 911 targa.
Dus, ik wil alles tussen het raamframe en de C stijlen weg halen. En het liefst wil ik er helemaal een cabrio van maken. En hiervoor zou ik graag willen weten wat er aan chassis verstevigingen bij komen.
gegroet vanuit een zonovergoten Utrecht.
Even om alles duidelijk te houden. Ik wil van mijn sunroof een targa maken, "alla" opel speedster, Lotus elise, 911 targa.
Dus, ik wil alles tussen het raamframe en de C stijlen weg halen. En het liefst wil ik er helemaal een cabrio van maken. En hiervoor zou ik graag willen weten wat er aan chassis verstevigingen bij komen.
gegroet vanuit een zonovergoten Utrecht.
Ik zit nu in het gebouw van de Hu, maar ik zie geen zon.
Maar als je er een volledige cabrio ervan wilt maken, moet hij toch ook weer gekeurd worden bij de RDW?
Het is al eens eerder gezegd, maar kijk hier eens naar: http://www.mr2mk1club.com/MK1MR2Cabriol ... rsion.html en neem anders contact op met degene.
Maar als je er een volledige cabrio ervan wilt maken, moet hij toch ook weer gekeurd worden bij de RDW?
Het is al eens eerder gezegd, maar kijk hier eens naar: http://www.mr2mk1club.com/MK1MR2Cabriol ... rsion.html en neem anders contact op met degene.
PS
Torsten Riedel van http://www.tr-fahrzeugveredelung.de/ heeft dit ook al eens gedaan, met een zilverkleurige AW11. Foto's heb ik even niet bij de hand en kan ik ook nergens vinden, misschien staan ze nog op mijn pc thuis.. Anderen weet vast wel welke ik bedoel. Langs de stoelen had hij een balk lopen van voor naar achter of andersom. Misschien kan hij je verder helpen in het Duits?
Gr Rowan
Torsten Riedel van http://www.tr-fahrzeugveredelung.de/ heeft dit ook al eens gedaan, met een zilverkleurige AW11. Foto's heb ik even niet bij de hand en kan ik ook nergens vinden, misschien staan ze nog op mijn pc thuis.. Anderen weet vast wel welke ik bedoel. Langs de stoelen had hij een balk lopen van voor naar achter of andersom. Misschien kan hij je verder helpen in het Duits?
Gr Rowan
RowanMR2 schreef:PS
Torsten Riedel van http://www.tr-fahrzeugveredelung.de/ heeft dit ook al eens gedaan, met een zilverkleurige AW11. Foto's heb ik even niet bij de hand en kan ik ook nergens vinden, misschien staan ze nog op mijn pc thuis.. Anderen weet vast wel welke ik bedoel. Langs de stoelen had hij een balk lopen van voor naar achter of andersom. Misschien kan hij je verder helpen in het Duits?
Gr Rowan
Zie hier:
http://www.tr-fahrzeugveredelung.de/sit ... age_01.htm
dakje eraf!
Bedankt voor de link!
Waar halen jullie ze allemaal vandaan zeg, ik kan ze niet vinden hoor op het wereld weide web!
Maar nu heb ik wel een beetje een beeld... ik ga maar eens contact opnemen her en der.. of beter gezegd " Her UND der" aangezien het een duitser is
Maar ik sta nogsteeds open voor reacties want ik wil beginnen met ZAAAAAGEN!!
Verder komt er een verassende body conversie aan, waar ik zeker foto's van ga plaatsen.
groet,
Vincent
Waar halen jullie ze allemaal vandaan zeg, ik kan ze niet vinden hoor op het wereld weide web!
Maar nu heb ik wel een beetje een beeld... ik ga maar eens contact opnemen her en der.. of beter gezegd " Her UND der" aangezien het een duitser is
Maar ik sta nogsteeds open voor reacties want ik wil beginnen met ZAAAAAGEN!!
Verder komt er een verassende body conversie aan, waar ik zeker foto's van ga plaatsen.
groet,
Vincent
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
Nee, niet met die lak enz.. gewoon het stuk metaal tussen de ruit en de c stijl weg.
Heb trouwens al het een en ander gezien. De duitse heeft een rolkooi gebruikt om zijn AW te verstevigen. Ik ga balken lassen op de vloer bij de deuren denk ik. Mooi in de vorm van de opstaande rand bij de deuren, mooi bekleden dat ze weer mooi weg zijn gewerkt.
Heb trouwens al het een en ander gezien. De duitse heeft een rolkooi gebruikt om zijn AW te verstevigen. Ik ga balken lassen op de vloer bij de deuren denk ik. Mooi in de vorm van de opstaande rand bij de deuren, mooi bekleden dat ze weer mooi weg zijn gewerkt.